MacFinn kirjoitti:Aina olen kyllä etukäteen pyrkinyt selvittämään toimivatko mulle kriittiset softat päivityksen jälkeen
Aivan.
Jos normikäytössä on muutama softa Applen softien ulkopuolelta, niiden yhteensopivuuden tarkistaminen sujuu järkevässä ajasssa. Lisäksi jos pääosin koneen käyttö toimii Applen softien varassa, kone on aika uusi, voi olla aika varma kohtuullisesta toimivuudesta Yosemiten alla
KenSu kirjoitti:Koskaan ei ole esiintynyt mitään merkittävää ongelmaa. Mutta enpä koskaan ole mitään ihme säätöjäkään viitsinyt yrittää.
Katsoin omaa softavalikoimaani. Joitain softia on useita kappaleita tiettyjät tarkoituksia varten, mutta helposti mennään kokonaismäärässä yhteensä yli 150 softan, joista alle kaksikymmentä ovat Applen omia tekeleitä (joiden voisi olettaa toimivan kaikkien käyttisversioiden kanssa)
Juu, kaikki noista ohjelmista ei tietystikään ole välttämättömiä, mutta käytän helposti 20-30 eri ohjelmaa päivittäin, siis joka päivä. Sadankin eri ohjelman yhteensopivuuden tarkistaminen vaatisi vähintään päivän puuhastelun. Ei vaikuta mielestäni järkevältä ajankäytöltä, kun aika tekee saman ilman ponnistelua. Joka tapauksessa suurempi määrä liikkuvia palkoita lisää kaaoksen riskiä.
Puheet 2-version odottelusta tai "puhtaasta asennuksesta" voi someilijasta tai surffailijasta vaikuttaa liioittelulta, mutta oman kokemuksen perusteella se ei pidä paikkaansa. On hyvin monta tapaa käyttää konettaan.
ohjelmat.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
”Menin vaatteet päällä suihkuun. Yllättäen vaatteeni kastuivat. Nyt minun pitäisi lähteä kauppaan eikä vaihtovaatteita ole. Mitä minä nyt teen"?