Just tällä tavalla mäkin ajattelen. Ei siinä muuten ole mitään pahaa, mutta pienet lapset ja susilauma samassa pihassa: "Hauva!" Ei hyvä.freemem kirjoitti:No sama millainen korvaus siitä koirasta tulee, eikai siitä ollut kyse, ei samalle pihalle uskalla lapsia päästää leikkimään jos siitä sudet käy kotieläimet syömässä, vai uskaltaisitko itse?Mac Classic kirjoitti:Susi on Suomen luonnon alkuperäislaji ja kuuluu tänne; koira on ihmisen siivellä elävä kotileläinmuunnos sudesta. Susia on muutama sata koko maassa koiria on varmaan satojatuhansia. Vähän tolkkua. Kunnon korvaukset tietysti koiransa menettäneille, samoin kuin porojansa menettäneille saamelaisille.
Mutta kyllä tuo Karpela on silti hämmästyttävän kaunis nainen; melkein vielä kauniimpi näin hivenen vanhempana.
Koittakaas sisäistää, lapset ja petoeläimet kotipihassa ei mielestäni sovi yhteen, oli se petoeläin mikä tahansa, minusta susi on hieno eläin mutta kotipihasta löydettynä ihan väärässä paikassa.
Eikä susi tavallaan ole Suomen luonnon alkuperäiseläin. Se on n. 200 vuotta sitten tullu Venäjältä, siitä meni 80 vuotta niin tappoivat Suomessa ensimmäisen kerran ihmisen ja sen jälkeen on ollut melko hiljaista viime aikoihin asti. Tosin saattaahan noita susien tappamia olla enemmänkin.
50-luvulla sudet söi ehkä pieniä vauvoja, jotka oli jätetty ulos rattaisiin. Semmosta mä ainakin kuulin, että kahdeks tunniks oli joku jättäny rattaat pihalle, niin oli ollu tyhjät ja suden (tai koiran) jälkiä kaikkialla. Sitä oli tapahtunu vieläpä melko monille. Mut en sitten tiedä oliko 100% varmasti ollu susien hommaa. Jos joku on vaikka käyny kääntämässä vauvan ja ulkoiluttanu samalla koiraa, tosin miks joku semmosta menis tekemään.
Niin ja olihan tossa pari viikkoa sitten juttu siitä "maailman onnellisimmasta koirasta", jonka häntä löyty kotipihasta ja verinen kylki järven jäältä.
Neljä vaihtoehtoa. 1) Pistetään kaikki häirikkösudet lihoiks. Mä oon aina halunnu maistaa. 2) kuljetetaan kaikki sudet semmoselle alueelle, missä asutusta ei ole, ainakaan lähellä. 3) annetaan niiden olla ja lisätään ihmisten pelkoa. Kotieläimistä ei ainakaan tarvitsis huolehtia pitkään. Tai 4) viedään ne Helsinkiin. Kun Helsingissä tuntuu olevan kaikki ne, joiden mielestä susi on tärkeä osa "Suomen alkuperäisluontoa". Karpelallekin oma susi.
Äänestetään.
Nelonen, jotain ihan muuta.

Edit: Miltähän tuo suomalainen susi maistuu...
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Tietääkö kukaan sen jätkän, joka oli purru sutta, yhteystietoja, esim. puh. nro?