eMac 700 jumissa suossa
iMac-aiheista keskustelua
17 viestiä
• Sivu 1/1
-
eMac 700 jumissa suossa
Viesti Kirjoittaja s0nar_ »
Ensimmäistä kertaa käytössä, eMac 700 ei suostu etenemään harmaasta omenaruudusta mihinkään. Hurinaa pitää ja pyörylä logon alla pyörii loputtomiin. Koneessa ilmeisesti asennettuna tiikeri.
Keksiikö joku keinoa miten koneen voisi saada henkiin?
Toinen koneeni on iBook G3 800 tiikerillä, voisiko konetta jotenkin herätellä krossipiuhalla tai jotain vastaavaa?
- Lari -
Keksiikö joku keinoa miten koneen voisi saada henkiin?
Toinen koneeni on iBook G3 800 tiikerillä, voisiko konetta jotenkin herätellä krossipiuhalla tai jotain vastaavaa?
- Lari -
-
-
Shift pohjassa käynnistyy kyllä, mutta sitten uudelleenkäynnistäessä päätyy taas harmaan ruudun ikuisuuteen. Alt pohjassa tulee näkyviin käynnistyslevy, mutta jatkettaessa harmaa ruutu ottaa taas vallan, eikä katoa kirveelläkään.
Mikähän lootassa on vikana? Se on saapunut matkahuollolla erittäin pitkän matkan - onko kuljetus rikkonut jotain? Vai onko kyseessä ohjelmallinen ongelma... Ei maanalainen paikka kun ottaa pannuun, ikinä ollut mitään ongelmia omppujen kanssa.
Ei viitsisi ihan safe bootillakaan vedellä joka kerta.
- Lari -
Mikähän lootassa on vikana? Se on saapunut matkahuollolla erittäin pitkän matkan - onko kuljetus rikkonut jotain? Vai onko kyseessä ohjelmallinen ongelma... Ei maanalainen paikka kun ottaa pannuun, ikinä ollut mitään ongelmia omppujen kanssa.
Ei viitsisi ihan safe bootillakaan vedellä joka kerta.
- Lari -
-
Viesti Kirjoittaja joonahe »
Löytyykö sulta Applen Hardware Test CD? Sillä voisi tsekata, onko raudassa jotain pielessä. Jos safe bootilla homma pelaa normaalisti, ei kaikki ole menetetty. Joku osaavampi voisi jatkaa tästä. Itse lähtisin asentamaan puhtaasti Tikrua uusiksi, jos ei ongelman lähdettä löydy.
-
Joo, niin mäkin ajattelin, mutta mulla on kaksi ongelmaa tähän hätään: Mullä ei ole vielä koneen pääkäyttäjätunnuksia + mun tikru on DVDllä, ja tässä lootassa on vain CDt lukeva asema. On mulla sitten iBookin mukana aikanaan tullut 10.2.8. jonka voisi täräyttää kehiin.
Kokeilen eMacin alkuperäistä Hardware testiä, katotaan mitä tapahtuu.
Kokeilen eMacin alkuperäistä Hardware testiä, katotaan mitä tapahtuu.
-
-
Toihan kuulostaa hyvältä.
Hardware test näyttäis, että kaikki osat oli ehjiä. Hauska detalji muuten, eMacin mukana tulee "iMac hardware test". Levyssä kyllä lukee eMac. Hassu juttu - liekö softapuolen äijille unohtunut kertoa että seuraava versio ei olekaan enää iMac.
Tuli paha epäilys mieleen siitä, että voiko koneeseen asentaa iBookin mukana tulleen 10.2. käyttiksen asentaa eMacille? Vai rupeaako herjaamaan väärästä konetyypistä? Wirewirepiuhaa ei meinaan löydy kotoa, sellainen pitäisi hakea huomenna kaupasta ja kone on menossa nettikäyttöön / kevyeeseen tekstinkäsittelyyn, eli käyttiksen versiolla ei olisi kohdekäyttäjälle niin väliä.
- Lari -
Hardware test näyttäis, että kaikki osat oli ehjiä. Hauska detalji muuten, eMacin mukana tulee "iMac hardware test". Levyssä kyllä lukee eMac. Hassu juttu - liekö softapuolen äijille unohtunut kertoa että seuraava versio ei olekaan enää iMac.
Tuli paha epäilys mieleen siitä, että voiko koneeseen asentaa iBookin mukana tulleen 10.2. käyttiksen asentaa eMacille? Vai rupeaako herjaamaan väärästä konetyypistä? Wirewirepiuhaa ei meinaan löydy kotoa, sellainen pitäisi hakea huomenna kaupasta ja kone on menossa nettikäyttöön / kevyeeseen tekstinkäsittelyyn, eli käyttiksen versiolla ei olisi kohdekäyttäjälle niin väliä.
- Lari -
-
- Ylläpitäjä
-
No, olipa hyvä etten lähtenyt kokeilemaan. Huomenna sitten kauppaan piuhaostoksille ja tiikeriä tankkiin. Kai se siitä sitten lähtee.
Harmittavaa vaan, minulle luvattiin täysin "puhdas" alusta, joka ei sitten kovin puhdas ollut. Mutta ilmeisesti kyseessä on on jonkin sortin käyttöjärjestelmän solmiminen täyteen umppariin - en kyllä tiedä miten tällaisen solmun voi saada aikaan, itselläni kaksi eri mäkkiä kaatunut kolmen vuoden aikana kaksi kertaa, ja mä piiskaan mun läppäreitä aika lujaa sekä rasituksellisesti että fyysisesti.
Tuli mieleen, että on tehty jotain asennusta, ja sammutettu kone kesken kaiken. Mutta hitostako sen tietää. Pannaan huomenna uusi käyttöjärjestelmä ja jos se ei meinaa auttaa, niin sitten ruvetaan etsimään maksumiestä (joka olen kaikesta huolimatta varmaan minä).
Kiitos kaikille avusta!
- Lari -
Harmittavaa vaan, minulle luvattiin täysin "puhdas" alusta, joka ei sitten kovin puhdas ollut. Mutta ilmeisesti kyseessä on on jonkin sortin käyttöjärjestelmän solmiminen täyteen umppariin - en kyllä tiedä miten tällaisen solmun voi saada aikaan, itselläni kaksi eri mäkkiä kaatunut kolmen vuoden aikana kaksi kertaa, ja mä piiskaan mun läppäreitä aika lujaa sekä rasituksellisesti että fyysisesti.
Tuli mieleen, että on tehty jotain asennusta, ja sammutettu kone kesken kaiken. Mutta hitostako sen tietää. Pannaan huomenna uusi käyttöjärjestelmä ja jos se ei meinaa auttaa, niin sitten ruvetaan etsimään maksumiestä (joka olen kaikesta huolimatta varmaan minä).
Kiitos kaikille avusta!
- Lari -
-
-
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Ensimmäisissä eMaceissa oli jonkin aikaa CDRW-asema.
Älä kuvittelekaan asentavasi koneeseen Jaguaria, se on Tiikeriin verrattuna sairaan hidas.
iBookin Levytyökalulla voisi korjata käynnistyslevyn kirjanpidon ennen Tiikerin uudelleen asennusta. Jos vaikka tärppäisi ja alkaisi toimia.
Tiikerin sekoaminen käynnistymättömään kuntoon on onneksi harvinaista.
Älä kuvittelekaan asentavasi koneeseen Jaguaria, se on Tiikeriin verrattuna sairaan hidas.
iBookin Levytyökalulla voisi korjata käynnistyslevyn kirjanpidon ennen Tiikerin uudelleen asennusta. Jos vaikka tärppäisi ja alkaisi toimia.
Tiikerin sekoaminen käynnistymättömään kuntoon on onneksi harvinaista.
Rowan Atkinson on johtanut anglikaanista kirkkoa vuodesta 2002.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Viesti Kirjoittaja joonahe »
Näin on. Oma eka macci oli juuri tuo eMac 700 CD-RW ja on nyt siskolla käytössä. Tiikeri on ehdoton siihen laitteeseen ja mielellään muistia tappiin asti.Repe Ruutikallo kirjoitti:Älä kuvittelekaan asentavasi koneeseen Jaguaria, se on Tiikeriin verrattuna sairaan hidas.
-
Hmm... Miten korjataan levykirjanpitoa?
Onko mahdollista että mä laitan sen koneen vain enemmän sekaisin, jos sorkin sitä kirjanpitoa väärin? Olisiko kuitenkin helpompaa ruveta vaan suoraan asentamaan sitä Tiikeriä uusiksi?
Tänään pitäisi se FW-piuha saada, niin katsotaan mitä tapahtuu.
- Lari -
Onko mahdollista että mä laitan sen koneen vain enemmän sekaisin, jos sorkin sitä kirjanpitoa väärin? Olisiko kuitenkin helpompaa ruveta vaan suoraan asentamaan sitä Tiikeriä uusiksi?
Tänään pitäisi se FW-piuha saada, niin katsotaan mitä tapahtuu.
- Lari -
-
- Vuoden Homppulainen 2006
Viesti Kirjoittaja AppleFarmer »
Kokeile käynnistää se eMac siltä iBookin asennuslevyltä pitämällä C pohjassa, sitten avaat Levytyökalun (jostain menu-palkin alta) ja ajat levynkorjauksen.
OSX:n Levytyökalu on siitä hyvä, että se ei ikinä pahenna asiaa. Eli jos se ei osaa korjata, niin se ei lähde yrittämään, kuten monet muut.
OSX:n Levytyökalu on siitä hyvä, että se ei ikinä pahenna asiaa. Eli jos se ei osaa korjata, niin se ei lähde yrittämään, kuten monet muut.
-
Hmm, siis boottaisin 10.2. käyttislevyllä ja yrittäisin korjata levyä? Koneessa on nyt siis 10.4. Liekö tuo vanhalla käyttiksellä mahdollista?
Yritän nyt kalastaa vanhalta omistajalta pääkäyttäjäsalasanaa, eikös tuo levytyökalun ajaminen sillä tavalla kävisi, kun koneen saa käyntiin kuitenkin safe bootilla?
- Lari -
Yritän nyt kalastaa vanhalta omistajalta pääkäyttäjäsalasanaa, eikös tuo levytyökalun ajaminen sillä tavalla kävisi, kun koneen saa käyntiin kuitenkin safe bootilla?
- Lari -
17 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka