Katselin tuossa Bluetooth Headsettiä, jonka voisi lykätä kiinni iBookkiin ja sillä jutella Skypessä. Pohdin vain, että mahtaisikohan esim. Logitech® Mobile Freedom™ Headset (49€) toimia OS X 10.4:ssa ongelmitta. Ilmaantuuko BT Headset mikrofooniksi ja kuulokkeeksi OS X:ssä?
Tällainen osui silmään, kun koetin löytää tietoa, pitäneeköhän vielä paikkaansa
"Windows SP2 -rajoitus SP2-huoltopäivitetty Microsoft Windows XP ei tue Bluetoothin Headset-profiilia. Rajoitus on käyttöjärjestelmässä ja koskee näin kaikkia headsettejä ja bluetooth-tikkuja. Mikäli tietokoneessasi vielä on Microsoftin käyttöjärjestelmä (SP2-päivitetty XP) et voi käyttää langatona bluetoothia Skypeen. Suosittelemme vaativaan käyttöön esim. Apple-teitokoneita."
Kuulostaa oudolta, silä olen käyttänyt tollasta mobiililaitteeseen tarkotettua bluetooth härpäkettä Skypen kanssa kummallakin alustalla. Muistaakseni Mikin BT ajurit ei tue headsetti profiilia, mutta mulla ainakin on käytössä Widcommin ajurit, ja hyvin toimii.
Okei, tuo juttu oli joulukuulta, joten tilanteet on ehkä muuttuneet...
Tuollainen Logitechin BT härpäke siis voisi pelata OS X:ssä ihan suoraan, ilman mitään erikseen ostettavia ajureita? Kun esim. Skypessä BT Headsettiä käytetään, niin onko se tavallisena mikrofooninan ja kuulokkeena siellä asetuksissa. Ilmaantuuko se ihan tavalliseksi sisäänsyöttö-laitteeksi OS X:ään?
Tässä on vähän epävarmana näiden lisälaitteiden kanssa OS X:n kohdalla, kun esim. nuo BT Hiiret tai Webbikamerat ovat niin erityisen hankalia ostettavia.
ozone kirjoitti:Tuollainen Logitechin BT härpäke siis voisi pelata OS X:ssä ihan suoraan, ilman mitään erikseen ostettavia ajureita? Kun esim. Skypessä BT Headsettiä käytetään, niin onko se tavallisena mikrofooninan ja kuulokkeena siellä asetuksissa. Ilmaantuuko se ihan tavalliseksi sisäänsyöttö-laitteeksi OS X:ään?
No en mä luvata voi, mutta toi mun korvanappi vekotin on kyllä Logitechin tekemä, et ainakin se toimii. Joo sen voi valita sieltä asetuksista Skypessä, että just ton härpääkken mikkiä ja kuuloketta käytetään, kunhan noi on ensteks paritettu.
Itse olen harkinnut bluetooth korvakuulokkeen hankintaa. Nyt on macbook pro tulossa. Saakohan siinä toimimaan tavallisen bluetooth kuulokkeen, vai onko ne jotenkin erilaisia niinku tietokoneisiin?
... ainakin nyt olettaisin, että bluetooth headset pelaa bluetooth tuetuissa tietokoneissa ja kännyköissä, tms PDA-laitteisssa... Valmistajakohtaisia eroja ehkä on, mutta ainakin nyt siis Logitechin headsetteja on käytetty Maceissä menestyksellä...
Mulla on kyseinen Logitech headsetti ja on toiminut loistavasti Macin kanssa. Ainut mitä piti tehdä oli Bluetoothin firmwaren päivitys, mutta sekin johtui vain käyttämästäni D-Linkin donglesta. Sen jälkeen on toiminut ilman mitään ongelmia. Windowsilla en ole koittanut.
Edit: Niin ja tosiaan näkyy sekä järjestelmässä että Skypessä sisäänmenona ja ulostulona.
Mites vielä, että kuinkas nämä Logitechit tai Nokialaiset toimivat silmälasien kanssa. Luulisi sangan olevan ainakin jotenkin tiellä. Onko kokemuksia silmälasien käytöstä Bluetooth headsetin kanssa?
Tällainen kommentti oli Logitech Mobile Pro Headset: "Headsetin käyttö onnistuu hyvin myös silmälasien kanssa."
Tuossa Logitech Mobile Pro Headsetissä panta ei mene korvan taakse samalla tavalla kuin useimmissa näkemissäni headseteissa. Mitä olette mieltä olette tai olette kokeneet... tuottaisko silmälasit ongelmia näiden perinteisten massiivisempien headsettien pantojen kanssa, kuten tuossa Mobile Freedom. Kaikissa tuotemainoksissa mallit poseeraavat aina ilman silmälaseja...
Silmälasien kanssa headset toimii hyvin. Silmälasin sanka on sisempänä ja headset tulee ulommaksi suoraan korvanlehden reunaan kiinni. Jos on tosi paksut sangat silmälaseissa, tulee ongelmia, mutta ohkaset sangat pelaa oikein hyvin.
Käyttöönotto onnistui ongelmitta... Headsetin asetti ensin paritusmoodiin pitämällä virtanappi pohjassa 10sek, tämän jälkeen sekä Mäkki ja Nokia 6230 löysivät headsetin välittömästi, tietenkin annettuani laitteen pin-koodin ensin.
Kävin ostamassa eilen itelle tommosen Logitech Mobile Pro Headsetin ja toimii periaattessa hyvin Skypen kanssa. Ongelma ilmeni sillon, kun katsoin mitä tapahtuu jos painan headsetissä olevaa nappia, kun joku soittaa. Powerbook G4 (OS X 10.4.5) päätti totaalisesti kaatua. Tuli se ruutu, jota en Macissä ole juuri koskaan joutunut näkemään.
Onko muilla vastaavia kokemuksia?? Uskaltaako tota nappia painaa ikinä?
jussi79 kirjoitti:Kävin ostamassa eilen itelle tommosen Logitech Mobile Pro Headsetin ja toimii periaattessa hyvin Skypen kanssa. Ongelma ilmeni sillon, kun katsoin mitä tapahtuu jos painan headsetissä olevaa nappia, kun joku soittaa. Powerbook G4 (OS X 10.4.5) päätti totaalisesti kaatua. Tuli se ruutu, jota en Macissä ole juuri koskaan joutunut näkemään.
Onko muilla vastaavia kokemuksia?? Uskaltaako tota nappia painaa ikinä?
Aika lahjakkaan pelilikkeen sun Powerbuukkisi onnistui tekemään sitten. Itse olen käytelly tuota Logitech® Mobile Traveller™ Headsettiä, ja tainnut painella sitä painikettakin... sillä ei ole ollut vaikutusta koneen toimintaan iBook 12'' 1,33Ghz (OS X 10.4.5).
Minkälainen äänenlaatu siinä sinun headsetissa muuten on? Voit testata sitä esim. Skypen [url=callto://echo123]Echo Servicellä[/url]. Sinne kun puhuu pätkän, niin perästä kuulee, miltä se kuulostaa. Itselläni ääni on vähän tunkkainen Lähinnä se mikrofoonin laatu on mulla vähän kehnohko.
Ehkä hitusen OT, mutta onko kellään tiedossa stereo-headsettiä? Siis langatonta mikki-molemmillekorvillekuuloke-juttua? Aika paljon olen skypessä, mutta tarviin luureja myös musan kuunteluun (iTunes) enkä jaksais olla koneessa kiinni sidottuna koko aika...
idefix kirjoitti:onko tietoa, onko näitä bluetooth kuulokehärpäkkeitä ollut testissä missään lehdessä?
Josku vuosi pari sitten ainakin oli TM:ssa, en tiijä oisko uudempia (ku ei ko. lehdykkää tule juuri luettua). Muistelen että Jabran joku malli (250?) sai silloin kehuja. Tuo on kyllä jo niin vanha juttu, ettei niitä testattuja mallejakaan varmaan ole kaupan.
Ompas kätevää... Hitsi kun en ole itse tajunnut: Bluetooth mikä bluetooth toimiihan se kännyköissä ja tietsikoissa.
Tuosta laadusta sellainen kysymys että onko nuo "laatu" känny bt korvanlehti laitteet laadukkaita? Ovatko kuuloke- ja mikrofoniääni erinomaiset puheominaisuuksiin? Aika monessa vaikuttaisi olevan vastamelumikrofoni taikka vastaava.
idefix kirjoitti:onko tietoa, onko näitä bluetooth kuulokehärpäkkeitä ollut testissä missään lehdessä?
4/2005 MikroPC - Langatta parempi (15 eri mallia testattu)
- Testivoittaja Nokia HS-4W jossa oli paras istuvuus. Se oli myös helppo käyttää ja kevyt.
Itse omistan juuri tuon Bluetooth sangan mutta olen kuitenkin sitä myymässä koska se ei ollut niin laadukas äänen osalta kuin laadukas langallinen mikrofoni tai iBookin mikrofoni (joka on ihan hyvä jos ei tuulettimet puhise ja käytössä on kuulokkeet). En myöskään omaa täysin Apple yhteensopivaa USB Bluetooth palikkaa.
am_tiainen kirjoitti:
- Testivoittaja Nokia HS-4W jossa oli paras istuvuus. Se oli myös helppo käyttää ja kevyt.
Oliko testissä mitään Jabran malleja? Ne pärjäsi (muistaakseni...) tuossa wanhassa Tekniikan Maailman testissä hyvin. Mulla oli joku paristokäyttöinen Jabra joskus, ja siinä oli todella hyvä äänenlaatu hintaisekseen. Nyt on Nokian HS-11W, ja hiukka sen audio tulee niinkuin maan alta. Kohtuu mukava pitää päässä, kun nuo sangat on kumia.
Viimeksi muokannut tosikko, 16.3.2006 klo 16.07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
am_tiainen kirjoitti:
Oliko testissä mitään Jabran malleja? Ne pärjäsi (muistaakseni...) tuossa wanhassa Tekniikan Maailman testissä hyvin. Mulla oli joku paristokäyttöinen Jabra joskus, ja siinä oli todella hyvä äänenlaatu hintaisekseen.
Jabra 250v tuli toiseksi. Testissä kuulema kaikissa oli ihan kelpo ääni (Kovassa tuulessa Nokia, Iqua ja Logitech olivat heikkoja). Eipä se Jabra mitenkään Nokiaa parempi ollut muuten kuin hälyisessä ympäristössä. Muuten äänelaatu melko tasapaksuista kaikkien osalta.
[ Apple MacBook (early 2016)]
[ Apple Mac mini (late 2012)]
[ AppleTV 4]
[ Apple iPad mini 4 cellular]
[ Apple iPhone SE ]
Nuo Jabran HF:t ovat ylivoimaisesti mukavimmat pitää päässä. BT500 on se nykyinen malli ja uusin. Testasin tota BT 500 mallia ja oli todella kevyt. Mielettömät valmius/puheajat. nokian viritykset aivan kauheita pitää päässä http://www.jabra.com/JabraCMS/EM/EN/Mai ... aBT500.htm
Entäpäs Sony Ericssonin mallit powerbookin tai imacin kanssa? Tarkoituksena on käyttää tuota kännykän kanssa pääasiassa mutta olisi hyvä hankkia myös koneen kanssa yhteensopiva.
... en tiedä Ericsonin vaihtoehdoista, mutta ymmärtääkseni nämä Bluetooth ver 1.2 headsetit ovat kaikki äänenlaadultaan huonoja. Yleisesti laitteet ovat loistavia pitää päässä ja omaavat pitkät käyttöajat, mutta äänenlaatu ei ole hyvä (ehkä suurin ongelma mikrofonin herkkyydessä) ja kyllä ne tuntuisivat kaikki olevan bluetooth 1.2 version kanssa yhteensopivia, joten pitäisi iMacin ja powerbookin kanssa pelata.
Mutta mutta, suosittelen kuitenkin odottelemaan, kun Bluetooth ver 2.0 headsetit yleistyvät. Niissä äänenlaatu lienee parempi. Tulee vain turhaan petyttyä, kun on hieno laite, mutta kovin kehno äänenlaatu.
Tämä bluetooth-headset on aivan loistava idea, kun se pelaa sekä Nokialaisessa puhelimessani ja iBookissa kivuttomasti, mutta äänenlaatu on huono - ja se on pettymys. Äänenlaatu on samaa luokkaa kuin GSM-verkossa. Eli jos soiteta iTunesista musiikki bt-headsettiin, kuulostaa se samalta kuin kuuntelisit jonotusmusiikkia Wattenfallin asiakaspalvelussa.
blues kirjoitti:Entäpäs Sony Ericssonin mallit powerbookin tai imacin kanssa? Tarkoituksena on käyttää tuota kännykän kanssa pääasiassa mutta olisi hyvä hankkia myös koneen kanssa yhteensopiva.
Minulla on SE:n HBH-600 ja toimii hyvin koneen kanssa yhteen. Ainoa ongelma tämän mallin kanssa on että sen paritus pitää purkaa ja sitten uudelleen parittaa toisessa laitteessa (ts. resetoida laite) jos haluan vaihtaa sen käyttöön koneesta puhelimeen, päinvastoin tai puhelimesta toiseen... Kannattaa siis hakea headset joka tukee paria profiilia yhtäaikaa. Toisaalta nykyään ei tuollaisen parituksessa kestä kauaa
"One of the realities of working with computers is that things fail."
"Huumoriin kuuluu usein, mutta ei välttämättä, nauru" - Filosofian sanakirja, WSOY