Ruu kirjoitti:Tilasin iloomelta tuon tempered glass-suojan iphone 6:een. On todella hyvä, suosittelen lämpimästi!! Asennus onnistui ensi yrittämällä täydellisesti ja suoja todella ulottuu reunoille asti ja kaartuu hieman alas. Toimii todella hyvin. Aluksi arkailin tilata toimitusmaksujen vuoksi, mutta nyt ei kaduta yhtään. Suojakuoreksi olen hankkinut Tech21-suojan, joka on hyvin napakka, tiukka ja istuva (napakampi kuin iphonen omat silikonisuojat) ja silti pelittää hyvin yksiin tuon iloomen lasin kanssa. Onnistunut kombo! Luuri tuntuu nyt olevan erittäin hyvässä suojassa
Toimitus kesti tasan viikon ja mukana tuli hauska kiitoskirje.
Mielenkiintoista... Tuolla vähän myöhemmässä kommentissa kertovat ja näyttävät kuvaakin, ett ei kaartuisi näytön reunoilla, kun ei ylety sinne astikaan, vaikka mainoskuvasta vois niin päätelläkin ...ja sinä vielä sanomallasi vahvistat...
Siis ylettääkö vai ei reunoille asti?
Eli onko ns kuppimainen muodoltaan?
Vai bara plattuska?
Joku sulta kuvaakin jo pyysi. Ja nyt minäkin, kun tuo mainos on ainakin kyseenalaistettu
Meinasin jos tilais kutoseen tuon Lastun suojakotelon mut joku jolla on sellanen käytössä vois kertoo/laittaa kuvan miten paljon kotelo taittuu etupuolelta näytön lasin päälle.. Markkinoilla kun on lukemattomat määrät sellaisia koteloita jotka tulee liian paljon "näytön päälle" ja näin ollen haittaa näytön käyttöä reuna-alueilla.
Ruu kirjoitti:Tilasin iloomelta tuon tempered glass-suojan iphone 6:een. On todella hyvä, suosittelen lämpimästi!! Asennus onnistui ensi yrittämällä täydellisesti ja suoja todella ulottuu reunoille asti ja kaartuu hieman alas. Toimii todella hyvin. Aluksi arkailin tilata toimitusmaksujen vuoksi, mutta nyt ei kaduta yhtään. Suojakuoreksi olen hankkinut Tech21-suojan, joka on hyvin napakka, tiukka ja istuva (napakampi kuin iphonen omat silikonisuojat) ja silti pelittää hyvin yksiin tuon iloomen lasin kanssa. Onnistunut kombo! Luuri tuntuu nyt olevan erittäin hyvässä suojassa
Toimitus kesti tasan viikon ja mukana tuli hauska kiitoskirje.
Mielenkiintoista... Tuolla vähän myöhemmässä kommentissa kertovat ja näyttävät kuvaakin, ett ei kaartuisi näytön reunoilla, kun ei ylety sinne astikaan, vaikka mainoskuvasta vois niin päätelläkin ...ja sinä vielä sanomallasi vahvistat...
Siis ylettääkö vai ei reunoille asti?
Eli onko ns kuppimainen muodoltaan?
Vai bara plattuska?
Joku sulta kuvaakin jo pyysi. Ja nyt minäkin, kun tuo mainos on ainakin kyseenalaistettu
Youtubesta löytyy kyllä tuosta iloomen lasisesta näytönsuojuksesta arvostelu- ja asennusvideoita ja niissä ainakin vaikuttaisi ylettyvän ihan reunoille asti. Suosittelen sieltä katsomaan.
Applelta otin ensiksi nahkaiset, mutta kun näin ja koin silikoniset, jäivät nahkalipareet pöydälle. Nahka "muokkautuu" joo, eli siihen tulee kaikenlaista naarmua, koloa ja läikkää. Silikoniseen ei. Ainoa huono puoli silikonisessa on siihen tarttuva nukka ja pöly, mutta pyyhkimällä sekin lähtee. Ei kannata mennä merta edemmäs kalaan, Apple on Apple, vaikka voissa paistaisi.
Niin paljon Apple-laitteita että kuvaukset ei mahdu tähän.
En tiedä miten muualla päin Suomea on tilanne, mutta Joensuussa on tulossa joko huomenna tai ylihuomenna Copterin exoglass suojat kutoselle myyntiin. Olivat vihdoin saaneet ne pakettiin ja jos tänään saivat lähetettyä niin perillä ovat huomenna ja niitä saa hyllystä. Hintaa asiakaspalvelun mukaan on se 25€, mutta toki liikkeet voi itse määritellä noita hintoja vielä itse. Toivon todella että hinta on tuo tai alhaisempi koska muuten menee tilaukseen, jolloin nuo saa halvemmalla (ei tule toimituskuluja, enkä muista paikkaa mistä niitä sai). Mutta sormet ristissä Myös jotain suojakoteloita tai kuoria on myös tuolta valmistajalta tulossa, ellen sitten käsittänyt väärin, mutta joltakin niitä tulee silti, eli eikun vaan kattelee sonera kauppojen tarjontaa tulevina päivinä.
Itselläni tällä hetkellä joku ebaysta ostettu lasikalvo joka ei reunoille asti ulotu... Maksoi vaan tosin kolmisen euroa joten piti kokeilla : D. En kyllä tiedä kumpi on ärsyttävämpi, nuo iloomen tempered glass:n reunukset vai tuo vajaaksi jäänyt osa tässä "halpis mallissa"... Erottuu tuo vajaaksi jäänytkin osa aika räikeästi . Mielestäni nuo mustat reunukset eivät nyt niin pahannäköiset ole space grayssä, mutta pistää tosin mietityttämään tuo laatu kun maksaakin jo jonkin verran : DD
Itse tilasin jostain indokiinasta ajat sitten lasikalvon 6:n. Ihan ookoo ollut olisihan se saanut olla enemmän peittävä noihin reunoihin ylä/ala osaan muuten ihan jees ja hylkii hyvin sormenjälkiä yms. Hintakin oli suorastaan edullinen 14-15e.
Nyt kuin löytyisi vielä air 2 lasikalvo niin olisi kiva.
Viimeksi muokannut Omenamies82, 11.11.2014 klo 19.08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tulossa iPhone 7+ Jet Black. iPad Pro 128Gb Wi-Fi+Cellular Space Grey, iPhone 6S Plus 128Gb Silver, Apple TV 4 64Gb
Tänään kävin hakemassa sonera kaupasta copterin exoglass-suojan näyttöön. Näin siinä sitten myyjien omat puhelimet, joista toiseen oli laitettu tech21 lasikalvo ja toiseen tuo exoglass, ja kyllä se tuo jälkimmäinen vaan on tehty aika prikulleen näytönkokoiseksi. Ei tietenkään käänny pyöristettyjen reunojen mukaan, mutta menee ihan sinne reunaan saakka silti. Kun taas tuo tech21 jättää sen tutun 2-3mm tyhjää reunoihin, että sitä tasaistakin pintaa jää suojaamatta. Sitä sanoivat myös laadultaan huonommaksi, tuntuu ikävältä käytössä ja sormenjälkiä saa olla koko ajan putsaamassa pois. Tuo tyyppi jolla exoglass oli luurissa, tykkäsi valinnastaan tosi paljon, ja siihen oli tämä toinenkin myyjä vaihtamassa heti kun päivä oli ohi. Itse en ole vielä saanut aikaiseksi vaihtaa muovikalvon tilalle tuota, mutta se on edessä huomenna kun on kunnollinen ja rauhaisa päivä. Ei tartte stressata mitään. Muuten, tech21 suojatkin olivat myyjien mielestä kelvottomia. Eivät sitten mitenkään laadukkaita. Itse en halua edes kokeilla koska hintaakin niillä oli ihan liikaa. Mutta kuten aiemmin olen sanonut, niin exoglass kutoseen 25€.
savo kirjoitti:Meinasin jos tilais kutoseen tuon Lastun suojakotelon mut joku jolla on sellanen käytössä vois kertoo/laittaa kuvan miten paljon kotelo taittuu etupuolelta näytön lasin päälle.. Markkinoilla kun on lukemattomat määrät sellaisia koteloita jotka tulee liian paljon "näytön päälle" ja näin ollen haittaa näytön käyttöä reuna-alueilla.
Ei tule yhtään. Mulla on näytössä suojakalvo ja viivottimen kanssa kokeiltaessa jää täysin sen tasalle reunat. Tuntuu hyvältä sormiin mutta vastaavasti ei suojaa näyttöä juurikaan. Lastu Cover siis kyseessä.
Mikä tuo Lastu Skin on? Onko se vain pala puuta joka liimataan puhelimen taakse? Ts. siinä ei ole lainkaan muovia?
Viimeksi muokannut Mepi, 12.11.2014 klo 10.38. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
iPhone 17 Pro + iPad Air 4 2020 & Apple Pencil 2 + Apple Watch Ultra + AirPods Pro + AppleTV 4K 2021
Lastu Skin on juurikin tuollainen, eli kuten tarran liimaisi takakanteen. Minulla oli moinen jonkun aikaa iPhone 4S:ssä ja pidin kyllä siitä. Tällä hetkellä iPhone 6:ssa ei minkäänlaista suojakuorta, toisaalta eipä ole juuri muutenkaan tullut suojakuoria harrasteltua. Tuo 4S ollut Lastu on ollut ainoa. Nyt kuitenkin kutosta viikon käyttäneenä tuntuu jokseenkin siltä, että jonkinlaista suojaa olisi hyvä laittaa kun oma käsi ei ole kovin iso ja näin ollen pitävän otteen saaminen on hankalampaa kuin aiemmissa malleissa. Olen miettinyt tuota Skiniä, koska se ei paljoa tuo paksuutta puhelimeen ja antaisi ehkä hieman parempaa grippiä. Miinuksena kyseisessä kuoressa on se, että mikäli puhelimeen tulee vaikka jokin takuunalainen vika, niin puhelimen vaihtuessa häviää myös 25€ arvoinen kuori.
Voisitko Mepi ottaa muutamia kuvia tuosta Lastustasi, jossa näkisi hieman sitä, kuinka paljon paksuutta puhelimeen tulee kuoren kanssa? Hieman tuossa case-mallissa mietityttää myös tuo muoviosuus, silmä hieman karsastaa kaikkea "ylimääräistä". Miten sointuu yhteen puhelimen näytön lasi ja takakannen alumiini kun niihin yhdistää vielä palan muovia ja puuta.
Viimeksi muokannut petroc, 12.11.2014 klo 14.56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nyt on exoglass näytössä kiinni, ja vaikka eka yritys meni hieman vinoon niin hyvin tuon irti sai ja sijoittaa uudestaan. Pysyy kiinni, eikä ilmakuplia jäänyt laisinkaan, ja vaikka jäisikin niin ohjeissa on samat sanat kuin muovikalvojen kanssakin, ne katoavat noin parissa päivässä. Mutta tämä kyllä imaisi itsensä niin tiukasti kiinni näyttöön että ei edes auttaa tarvinnut jotta ilmakuplista olisi eroon päässyt. Ne vain katosivat itsestään.
Tuntuma on erittäin hyvä. Ihan pienellä hipaisulla saa kunnon kosketuksen näyttöön ja omasta mielestä tämä suojaa näyttöä hyvin, ei jää tuota rakoa reunoihin samalla tavalla kuin monissa muissa kalvoissa, joita tällä hetkellä lepää rauhassa hyllyssä. Olen tyytyväinen. Ja Applen oman leather casen kanssa tuo suojaa puhelinta aika lailla niinkuin pitääkin, ei tarvitse miettiä tuleeko mihinkään kohtaan naarmuja tms. Niitä ei mahdu tulemaan mistään kulmasta katsottaessa. Hyvä ja kannattava ostos.
Ostin alunperin kutoseen tuon Applen oman nahkakuoren mustana ja olin todella tyytyväinen ennen tätä päivää, kunnes hain kaupasta samanlaisen silikoonisena ja täytyy myöntää että jäi samantien nahkainen hyllyyn! Sopii kuin hanska käteen ja pysyy huomattavasti paremmin kädessäkin eikä näy kaikki jäljet ja naarmut niinkuin nahkaisessa. Myös materiaali on jollakin tavalla miellyttävämpää käteen ja tietysti myös hinta kohtuullisempi kuin tuossa toisessa! Vielä kun löytyisi se koko näytön peittävä lasinen kalvo...
Useampia kuoria kavereilla, omassa laitteessa sekä kaupoissa hiplailleena on kyllä pakko tällä kertaa antaa pointsit Applelle, sekä nahkainen, että erityisesti myös silikoninen kuori ovat top of the line -kamppeita. Joku valitteli nahkan käyttäytymistä, mutta omassa mustassa 6+ -kotelossa ei kyllä ole sen kummempia jälkiä ja eilen kirkkaansininen silkkari on sekin erittäin laadukas.
Silikonisuoja ei siis ole mikään semmoinen löröpieru mitä eBayn paskeet, vaan suht jämäkkä ja hyvin vuorattu sisältä. Sanomattakin selvää, että laite istuu sen sisälle erittäin asiallisesti.
petroc kirjoitti:Voisitko Mepi ottaa muutamia kuvia tuosta Lastustasi, jossa näkisi hieman sitä, kuinka paljon paksuutta puhelimeen tulee kuoren kanssa? Hieman tuossa case-mallissa mietityttää myös tuo muoviosuus, silmä hieman karsastaa kaikkea "ylimääräistä". Miten sointuu yhteen puhelimen näytön lasi ja takakannen alumiini kun niihin yhdistää vielä palan muovia ja puuta.
Tuossa muutama kuva. Mun mielestä kelopuu sopii väriltään hyvin harmaaseen puhelimeen. Onhan muovisuoja aina muovisuoja mutta ainakin se suojaa puhelinta hyvin Parempi touchi luurista tällä kotelolla kun ilman, naku puhelin on liukas kuivilla sormilla.
Kelopuu voisi olla myös oma valintani, mikäli nyt Lastuun päätyy. Noita Applen omia kuoria olisi myös mukava päästä kokeilemaan ihan käteen asti, kun kuvista ei voi käsituntumaa saada.
Vastauksia: kun iPhonea katsoo suoraan edestä päin, niin iloomen suoja peittää reunoille asti. Muodoltaan se on kuppimainen, eli lähtee kaartumaan reunoilta hieman alas. Kun katsoo sivulta, niin kyllä: max. puolen millin levyinen reuna jää ilman suojaa, ennenkuin takakannen hopeinen väri alkaa. Kun lisään nuo Tech21 kuoret, niin sekin jää peittoon. Uskoisin, että muidenkin kuorien kanssa näin, koska tuon Tech21:n reunat eivät nouse kovin ylös. Suojaa saa mustalla ja valkoisella reunalla. Tuo reuna ei pienennä näytön kokoa esim. tv-ohjelmaa katsottaessa, eli jää vain reunoille. Vielä en ole huomannut, että ilmaa jäisi suojan alle. tuntuma on myös hyvä, eikä näytä keräävän yhtä paljon sormenjälkiä, kuin Panzerin versio. Paksuudeltaan ei ole Panzerin versiota paksumpi. Valitettavasti ei ole kuvia antaa.
Tech21:n tätä mallia pidän todella hyvänä, ohessa linkki sen arvosteluun, jos jotain kiinnostaa.
KooMikko. kirjoitti:Miten olette onnistuneet noita näytönsuojia asentamaan niin ettei alle jää yhtään pölyhippua. Jos suojan ja näytön väliin jää pienikin pölyhiukkanen niin sen kohdalla on sitten ilmakupla. Jopa noissa suojien mainosvideoissa jää suojan alle ilmakuplia. Halvoilla suojilla voi kokeilla onnistunutta asennusta useammalla suojalla mutta kun nuo kalliimmat maksaa jo kymppejä niin sellaisen asennuksen toivoisi onnistuvan kerralla. Itse olen jopa vienyt suihkuun ilmanpuhdistimen ja käynyt vielä suihkussa että varmasti kaikki pöly on ilmasta poissa. ja tehnyt asennuksen suihkuhuoneessa. Silti asennuksessa jää kuplia suojan alle.
Samoissa tunnelmissa olin yrittäessäni asentaa Panzerin suojaa. Tuli huijatuksi tulleen olo, kun suoja maksoi 29€ ja tuntui, että asennukseen olisi vaadittu laboratorio-olosuhteet ja ammattilainen, jotta se edes voisi onnistua. Ja sitten sitä mainostetaan vielä "helppo asentaa". En tiedä oliko silkkaa tuuria vai laatu-kysymys, mutta iloomen suoja meni kertaheitolla täydellisesti.
Kiitos että sain nähdä nuo kuvat! Katosi kiinnostus hankkia kyseinen kalvo. Odotan siis copteria. Tai tech21:sta. Kumpi nyt ensin tulee ja kumpi on sopivampi.
en ole kokeillut ruiskuttaa vettä päälle. itselläni kosketusnäyttö toimii moitteettomasti suojan kanssa. suojan alle ei ole päässyt kertymään mitään, koska käytän suojakuorta. näin pölylle yms. ei ole reittiä kalvon alle. Kuoren reunat nousevat hieman näytön pintaa korkeammalle. Ja totta, tuo kuva valkoisesta versiosta ei näytä yhtä hyvältä kuin musta.
FO110K kirjoitti:Evutecin Karbon Kozane S -kotelo saapui eilen, eli siis Carbon/Kevlar yhdistelmällä tehty snap-in tyylinen kotelo:
kulma.jpg
taka.jpg
SIlkinpehmeä pinta tuossa, ja 0.7mm paksuus takaa ettei tuo juurikaan bulkkia lisää. Kameran linssin verran aika tarkalleen tulee paksuutta lisää....
Mistä näitä Evutecin koteloita saa tilattua Suomeen? Evutecin kotisivuilta tilaus onnistuu vain USA:aan ja Kanadaan...eikä amazonistakaan meinaa löytyä ainakaan iPhone 6:lle.
Joko käyttämällä postiosoitepalvelua (esim. http://www.shipito.com/shop-pricing) tai sitten vaihtoehtoisesti kaverin kautta, minä päädyin jälkimmäiseen mutta noiden forwarding palveluiden pitäisi toimia myös
Evutecin aspan kanssa juttelin myös aiheesta, ovat kuulemma virittelemässä myyntikanavia Eurooppaan, tosin aikataulua eivät osanneet vahvistella.
Applestoreissa on myös ollut Evutecia ainakin 5/5S:lle....
Viimeksi muokannut amanita, 13.11.2014 klo 14.36. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Syy:Edeltävän viestin lainaus poistettu :=)