Olen kertaalleen kokeillut Apple wirelessiä ja ainakin siinä tilanteessa tuntuma oli hyvä. Muutekin olen kuullut hyvää kommenttia sen laitteen käytettävyydestä. Yksinappisuus vaan voi olla seikka, joka karsii nykyään.idefix kirjoitti:eikö kukaan käytä Apple wireless mousea?![]()
itse tilasin koneen mukana sellasen, ulkonäkö on kuin saippuapala.
mutta onkos nyt sitten käytettävyys ihan piip:stä?
Hiiri galluppi
-
Viesti Kirjoittaja ozone »
-
Re: Hiirigallup
Viesti Kirjoittaja Vekkuli »
Mitenkäs tuo hiirulainen toimii eri alustoilla? esim. puu/viilu pöydällä entä semmosella valkosella tasolla, mitä kaikki koulun pöydät yleensä aina on?Geopardi kirjoitti:Logitech Cordless Click! Plus käytössä täällä.
Paljonko tuommoinen hiirulainen maksaa?
-
Viesti Kirjoittaja lauri. »
Mulla on sama rotta käytössä, voin suositella. Suurin plussa on että tuo toimii heittämällä iBookin kanssa ilman mitään lisätikkuja.ozone kirjoitti:Itselläni on käytössä Logitech V270 Cordless Optical Bluetooth Notebook
-
Applen Mighty Mouse
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Mulla on hyllyssä myös Applen BT hiiri, mutta se odottaa minin ostoa, samoin kuin BT näppis.
Tuo MM sopii mun käteen oikein hyvin, paremmin kuin muut, koska siinä ei ole mitään eroa käyttääkö oikealla vai vasemmalla kädellä. Ja vasurihan minä.
-
Viesti Kirjoittaja M.P.T »
+ Hinta.
+ Kiva nappi jolle en ole keksinyt oikein käyttöä.
+ niin vasen kuin oikea kätisille.
- Paristot kestää 3-4kuukautta joka päiväisessä käytössä.
- Pohja kerää hirveästi sontaan vaikka siivoaisi kuinka usein.
- USB lähetin osa aika molo.
En ole huomannut mitään epätarkkuuksia yms tällä hiirellä.
-
-
Re: Applen Mighty Mouse
Viesti Kirjoittaja joonahe »
Mighty Mousen puristusnäppäimet ovat hieman hankalan tuntuiset, mutta muuten hiiri tuntuu hyvältä. Applen puikulahiiret jakavat yleensä mielipiteitä ja MM jatkaa kunniakasta perinnettä.MacFinn kirjoitti:Tuo MM sopii mun käteen oikein hyvin, paremmin kuin muut, koska siinä ei ole mitään eroa käyttääkö oikealla vai vasemmalla kädellä. Ja vasurihan minä.
-
-
Re: Applen Mighty Mouse
Viesti Kirjoittaja Reckless »
Alussa ne puristusnäppäimet tuntui vaikeilta. Oli pientä hakemista, aina ei oikein tiennyt, että painoiko niitä vai ei.joonahe kirjoitti:Mighty Mousen puristusnäppäimet ovat hieman hankalan tuntuiset, mutta muuten hiiri tuntuu hyvältä. Applen puikulahiiret jakavat yleensä mielipiteitä ja MM jatkaa kunniakasta perinnettä.MacFinn kirjoitti:Tuo MM sopii mun käteen oikein hyvin, paremmin kuin muut, koska siinä ei ole mitään eroa käyttääkö oikealla vai vasemmalla kädellä. Ja vasurihan minä.
Ajan myötä ne muuttuvat tutuksi, enkä vaihtaisi niitä mistään hinnasta pois.
-
Viesti Kirjoittaja M.P.T »
Itse käytän vielä tehdaskäyttöön olevia paristoja hiiressä. ei kai tuo sitten ole miinus. En ole vaihtanut paristoja useampaan kuukauteen taaskaan. Viime kesänä ostin ja olen varmaan 4krt vaihtanut. Pitää varmaan ostaa seuraavaksi tuo ladattava hiiri.TheKraken kirjoitti:Tuo on miinus? Minun kokemusten mukaan, noita saa olla vaihtamassa vähän turhankin useastiM.P.T kirjoitti:Cordles Click! Optical Logitech (langaton ja optinen perus logitech)
...
- Paristot kestää 3-4kuukautta joka päiväisessä käytössä.
...
-
-
-
Logitech notebook (pikku rullahiiri)
Viesti Kirjoittaja sieda84 »
+Pieni ([ei liian) makuasia]
+Johdan voi kelata hiirun ympärille kätevästi

-M-audio Fast Track Pro (se o audiointerface!)
-Shure SM58 (se o mikki!)
-Pelitoosana: AMD Athlon XP 3000+ | RAM 2GB | Radeon 9800pro | WinXP Pro SP2 (FIN)
-
Viesti Kirjoittaja sieda84 »
Ne ovat painavia. Epämukava käyttää ja tulee käteen pipiMacAntti kirjoitti:Langaton hiiri on kyllä mainio juttu. Tosin pikselintarkassa kuvankäsittelyssä tuo Applen langaton on mielestäni vähän liian epätarkka, mutta peruskäytössä ihan ok. Tai voihan se olla niinkin, että meikäläisellä on vaan huono hiirimatto.

PS: Langattomat ovat tyhmiä kannettavan kanssa. Siinä missä vastaanotinta lykitään kiinni USB reikään voisi samalla vaivalla liittaa johdollisen. Tämä ei koske OIKEITA BT hiiriä (Logitech V270).
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Hassua kun mainitsit. Käytän nyt muistaakseni lähestulkoon ensimmäistä kertaa langatonta hiirtä töissä ja tosiaan tässähän on ranne kohta marssimurtumillasieda84 kirjoitti: Ne ovat painavia. Epämukava käyttää ja tulee käteen pipi![]()

Järkyttävän raskasta tuota rottaa liikutella, vaikka liikeradat hyvin pieniä ovatkin.
-
-
Viesti Kirjoittaja Vekkuli »
Hiiri ei paketin mukaan ole macilla, mutta USB overdrivellä toi toimii, poislukien kahta nappulaa. Nuo ihme posti ja mese nappulat, jotaka ilmoittavat jos sulle on tullu postia tai joku kaveri koittaa mesetellä sulle jotain. Nooo noiden nappien puute ei todellakaan haittaa, kuulemma pc:n kanssa nappien toiminta on ollut epävakaata.
Lisäksi tossa on perus naput +rulla jossa myös vaakascrolli. sitten on volume control +mute. niitä nappuloita ei voinut muuttaa toisiksi, mutta ne toimivat macissa ja volume säätyy hienosti. Eikä siinä vielä kaikki(niin ku tv-shopissa), lisäksi on peukalolle eteen ja taakse napit, joita overdrivellä voi säätä.
hiiri sammuu ku konekki sammuu (prosyyrien mukaan ainakin) joten virtaa ei tarvi katkasta, hiiri taa menee päällle kun konekin käynnistetään... tiedä sitten toimiiko, en ole testannut... pitää jatkaa testausta... alustavasti ainakin positiivinen kokemus!
-
-
-
Viesti Kirjoittaja olli »
Juu eipä ole saanut kaupasta tuollaisia.TheKraken kirjoitti:Täh? Mikä tuo vasemmanpuoleinen on? Onko noita jossain vaiheessa myyty usb-liitännällä ja iBookin valkoisena?olli kirjoitti:(Kuva seksikkäistä hiiristä)
Ehdottoman hieno kokoelma
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)

Eikä sitten matkita! ;D
Macbook Pro 13", 2.26GHz, 4Gb, 500Gt
-
-
Viesti Kirjoittaja Jone »
Kaveri kuitenkin "syyllisyyden tuskasta" lupasi korvata asian ja toi kaupasta Logitechin G5 hiirun. Nimikin oli jo sopiva. Tämä on paras mitä olen ikinä kokeillut. Laser ja muoto passeli. Mukana painoja joilla saa hiiren balanssia ja painoa muuteltua. Piuhakin saa plussa, sillä siinä on kangas/nylonpunos päällä ja se ei mene solmuun niin herkästi kuin kumikaapeli. Nopeus säätyy vauhdissa painikkeilla hiiren päältä.
Siis tämmöstä minä suosittelen http://www.logitech.com/index.cfm/produ ... NTID=10715
-
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka