hjuutilainen kirjoitti:Itse olen käyttänyt CD-Linjan sivuilta löytyviä Freehandin dokumentteja. Niillä saa helposti sekä etu- että takakannen aikaiseksi. Samalta sivulta näyttäisi löytyvän myös pdf-versiot dokumenteista.
Olen kokeillut lähes jokaikistä macupdate ja smile on my mac sivuilla olevaa cd:n kannenteko-ohjelmaa eikä mikään toimi. Yhteen saa ainoastaan ladattua valmiita jo olemassaolevien levyjen kansia ja toinen ei tulosta vaikka printteri on viritetty kohdalle jne jne...
Tähän hätään tarvitsisin ainoastaan konvertoida yhden C-kasetin kannet cd-muotoon.
Discuksen demo on ihan jees. Erittäin helppo käyttää, ainoa vaan että printtiin tulee tekstiä "demo" joka jesuksen väliin. Se ei tässä tilanteessa häiritse. Täältä
Mulla ITunesin CD:n kannet avautuu suoraan asemoituna Omni Graffle Pro:hon, missä niitä on suht. helppo editoidakin. Riittää mainiosti minun tarpeisiini.
Olen tehnyt kannet samassa ohjelmassa missä kuvatkin arkistoin, eli iView Media Pro.
Varmaan löytyy Freeware/Shareware-ohjelmiakin, mutta tämä on ollut minun käyttööni
nopein ja paras tähänastisista.
L. Sippu
Miehen ei kannata katua muuta kuin voitettuja kiusauksia!
Apple Worksin perusosat > piirto -jutulla kun tekee cd:n kansia niin yksi ruutu näytöllä on 2X2 senttiä todellisuudessa. Tiedoksi vaan ettei mustetta tarvitse tuhlata koevedoksia printatessa.
Avattavan kannen koko on siis 6X12 ruutua näytöllä; 12X24 sm luonnossa.
Hyvin skulaa, kaikki tarvittavat toiminnot löytyy.
UnCoverit:ia kanssa tuli kokeiltua, mutta kyllä oli huono käyttää.
Siinä se valmis dvd-kansi ei ole kooltaan ollenkaan sama kuin, mitä nuossa koteloissa on sitä tilaa (ainakaan jos mun Nierle-koteloihin vertaa) vaan paljon pienempi.
Muutenkin todella vaikea kun ei edes tyhjää dvd-pohjaa ole valittavissa.
Niin... Ja maksaa. Vähän, mutta silti.
Suosittelen, että teet jollain kuvankäsittelyohjelmalla juuri nuolla iKarin antamilla mitoilla.
Kännissä on kiva olla, henki haisoo ja kaatuuluttaa.
Shark kirjoitti:UnCoverit:ia kanssa tuli kokeiltua, mutta kyllä oli huono käyttää.
Siinä se valmis dvd-kansi ei ole kooltaan ollenkaan sama kuin, mitä nuossa koteloissa on sitä tilaa (ainakaan jos mun Nierle-koteloihin vertaa) vaan paljon pienempi.
Tuosta käyttölogiikasta olen samaa mieltä, meni vähän aikaa että pääsi softan kanssa sinuiksi. Mutta olen minäkin sillä nierlen pikkukoteloihin tehnyt kannet, yhden kun tekee ja tallentaa valmiiksi pohjaksi, niin homma helpottuu oleellisesti. Kansien mitathan voi itse päättää.
Kummallista, ettei hommaan ole intuitiivista ja kätevää pikkusoftaa kehitetty. UnCoverIt oli parhaimmillaankin ärsyttävä. Pitäisi olla yksinkertainen softa, missä valmis pohja, johon sitten drag & droppia. Mielellään mukaan vielä iLife -integraatio.
joonahe kirjoitti:Kummallista, ettei hommaan ole intuitiivista ja kätevää pikkusoftaa kehitetty. UnCoverIt oli parhaimmillaankin ärsyttävä. Pitäisi olla yksinkertainen softa, missä valmis pohja, johon sitten drag & droppia. Mielellään mukaan vielä iLife -integraatio.
Tuossa on muuten yksi seikka johon voisi olettaa Applen puuttuvan. iDvd:hen näppärät kansiteemat, niin eipä paljon kotivideootilta leluja puuttuisi.
joonahe kirjoitti:Kummallista, ettei hommaan ole intuitiivista ja kätevää pikkusoftaa kehitetty.
Lieneekö Applen ajatus se, että materiaali pysyy sähköisessä muodossa kovalevyllä, eikä kansia tarvita? iTunesin kansien tulostuskin on aika avuton esitys.
PC puolella oli CDR label niminen (muistaakseni?) pikkusofta, joka oli mielestäni kätevä käyttää. Sitä tuli ikävä tuohon UnCover softaan siiretyessä, käyttöliittymä kun ei vedä sille vertoja. Ylipäätään aika huonosti tarjolla mac versioita ko. ohjelmista.
vpw kirjoitti:Kuinka toimin jotta saan macillä tehdyt kannet tulostettua koulun pc-koneiden tulostimilla?
pdf?
PDF:ää itse käytän, kaikille se laatu ei kuitenkaan riitä – silloin pitää olla yhteensopivat ohjelmat koulussa ja kotona.
PDF sinänsä ei ole formaattina laadullisesti hyvä tai huono - se riippuu ihan siitä miten se PDF on tehty. Esim. suuri osa painoaineistoista menee suunnittelijoilta painoon PDF:nä, eikä laadussa ole moittimista.
Power - a happy Mac-user since 1986...
"Soon there will be 2 kinds of people. Those who use computers, and those who use Apples."
(Apple Computerin käyttämä mainoslause 1980-luvun alkupuolelta)