Itse olen myös vähäuninen. Arkisin tulee nukuttua 4 tunnin yöunet. Puolenyön jälkeen nukkumaan ja kello soi 04.39. Huom: tarkka, ei kakskytä vaille vaan kaksikymmentäyksi vaille. Aamut ovat minuuttipeliä. Töihin lähden 05.32. Viikonloppuna tulee sitten nukuttua pidempään, tuommoista kuutta tuntia. Koko ikäni olen ollut vähäuninen. Joskus siitä harmia, kun on jossain kylässä, niin siellä sitten hiihtelee monta tuntia aamulla ennenkuin isäntäväki heräilee.dem0 kirjoitti:Sitä ihmettelen itsekin. Minä nukun sellaiset 5-6h yössä, mutta kun viime viikolla Helsingin reissusta selvisin olin seuraavana päivänä kuin kala kuivalla maalla. Seuraavana yönä nukuinkin lähes 11h putkeen, heräämättä yöllä kertaakaan. Että vaikka minä menisin miten myöhään nukkumaan niin aina jaksan aikaisin nousta keittää kahvit pyöräyttää jotain aamupalaa ittelle, vaikka se olisi sitten vkl. Itse saan noista pidemmistä unista myöskin vaivoja; päänsärkyä mikä kyllä helpottaa sitten sillä kun nousen ylös ja juon kahvin mutta joka paikka on niin jumissa että täytyisi pitää jonkinlainen venyttelyhetki aamulla ettei kroppa kipuilisi niin paljon.Carde kirjoitti:Tänäistä
Tulipas sitten nukuttua haitaksi asti, melkein 8h. Ei sovi rahvaalle tuollainen makaaminen, nyt päätä särkee, vasyttää ja selkä on kipeä. Kuinka hitossa ihmiset voi nukkua kellonympäryksiä jatkuvasti?
Nyt taas, herätys 5.35 ja heti valmiina kahvia ja leipää kera jogurtin. Näillä jaksetaan koko päivä.
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Mutta työhommissa tämä on hyvä. Jos ei ole kiirusta ja ylitöitä, niin iltapäivällä jo pääsee kotio. Ja jos on kiirusta, ja painaa pitkää päivää, niin silti on ihmisten aikaan kotona. Minulla alkaisi normaalisti yhdeksältä päivä, mutta olen itse itselleni antanut luvan tulla kuudeksi.
Jos keittäisi vaikka kahvit ja pitäisi nyt kahvitauon...