Hello Hello. Mites tommonen G5 soveltuu kauppakorkeakouluopiskeluun? Sillä pitäis tehdä gradu later, ja datan hankinta on kesällä edessä. Huhun mukaan ääkkösissä on jotain ongelmaa kun siirrellään word tiedostoi Mac-PC. Mäkki pitäis saada flättitelkkariin kii hdtv systeemillä, natsaako? Se Intelmalli 20 tuumaisena kiinnostaa.
Jos täällä jollain kokemusta/ tietoa asiasta niin neuvot ovat tervetulleet.
Ei ole ääkösissä ongelmia, ainakaan silloin jos käyttää unicode-koodattua tekstiä (esim. txt-only formaatissa) tai word-dokkareita. Ansi-koodattujen tekstien yhteydessä ääkköset muuttuvat.
Yhden gradun kauppakorkeakouluun mäcillä (LC) kirjoittaneena en voi muuta kuin suositella. Office 2004:ää käytellessä ei mulla ainakaan ole mitään merkistöongelmia tullut vastaan.
JK21 kirjoitti:Hello Hello. Mites tommonen G5 soveltuu kauppakorkeakouluopiskeluun? Sillä pitäis tehdä gradu later, ja datan hankinta on kesällä edessä. Huhun mukaan ääkkösissä on jotain ongelmaa kun siirrellään word tiedostoi Mac-PC. Mäkki pitäis saada flättitelkkariin kii hdtv systeemillä, natsaako? Se Intelmalli 20 tuumaisena kiinnostaa.
Jos täällä jollain kokemusta/ tietoa asiasta niin neuvot ovat tervetulleet.
Thanks! [6] [6] [6]
<sarkasmi>
Mielestäni G5 mäkit, eivätkä mitkään muutkaan sovellu kauppakorkeakouluopiskeluun vaikka kaikkeen muuhun ne soveltuvat. Matkalla suurpääoman kätyriksi ei sovi poiketa enemmistön valitsemalta tieltä ja paljastaa kiinnostustaan minkäänlaiseen vähemmistöön edes tietokoneosastolla.
Kyllä sillä puuseen rämälläkin saa gradunaiheet ja datan googlattua - eikö vain - ja samalla kertaa voisi löytää vaikka osan näistä aiemmin käydyistä keskusteluista. http://hopeinenomena.net/viewtopic.php?t=43435
</sarkasmi>
Mulla on aika vähän kokemusta datoista ja vielä vähemmän mäkeistä. Tosin aikoinaan tuli lapsukaisena pelleiltyä koulussa sellaisella linnunpöntöllä. Älkää vetäkö hernettä nenään jos tulee vähäin outoja kyssäreitä.
Miten ne mäkin (G5) usbit riittää? Mitä niihin yleensäkin kiinnitellään? Mulla menis ainakin nano, printteri, kamera ym. Entä pelaaminen? En ole mikään suurkuluttaja (tällä hetkellä) mutta voiko sillä pelaa uusia pelejä jos haluttaa? Miten noiden mäkkien kanssa onnistuu levyjen polttelu?
Power - a happy Mac-user since 1986...
"Soon there will be 2 kinds of people. Those who use computers, and those who use Apples."
(Apple Computerin käyttämä mainoslause 1980-luvun alkupuolelta)
Kyllä mä olen ihan vakavissani, mutta huomasinpa juuri että se G5 onkin sellainen parintonnin powermac Tarkoitukseni on siis hankkia se imac20". Lipsahduksia tapahtuu kun en oo oikein perillä näistä mallinimistä
JK21 kirjoitti:Kyllä mä olen ihan vakavissani, mutta huomasinpa juuri että se G5 onkin sellainen parintonnin powermac Tarkoitukseni on siis hankkia se imac20". Lipsahduksia tapahtuu kun en oo oikein perillä näistä mallinimistä
Kyllä G5 iMaccejakin on olemassa. Eli siinä mielessä et ollut väärässä.
Tai sitten voit hakea koneellesi (löytyy windows ja mac versiot) MacTracker nimisen softan. Sisältää kaikki tiedot kaikista maceista ja oheislaitteista.
G5 on prosessorin nimii. Sitä ennen oli G4 ja sitä ennen G3. Nykyään käytetään uusissa maceissa Intelin Core Duo tai Coro Solo prosessoreja. Yleensä näistä uudemmista puhutaan Intel iMacceina, kuten vanhemmista taas puhutaan G5 iMacceina.