Tuohon kysymykseen kaipaisin edelleen jonkun itseäni viisaamman vastauksen. Sen mitä netistä tietoa itse olen kaivanut, niin Windows 8 (Professional) asennus vaatii ilmeisesti BootCamp 4.x tai 5.x ... vai vaatiiko? SL:ssä BootCamp 3.0.4.Jasca kirjoitti:Kertokaapa viisaammat, että onko nyt niin, että Early2008 MBP:hen (MBP4,1) ei saa asennettua Windows 8 Pro:ta? Kun sellaisen lisenssi olisi tuossa jouten.
Ja onnistuuko tuo mitenkään näillä lähtökohdilla USB-tikulle tallennettu ISO-tiedostoa käyttäen? BootCamp 3.x ei taida tukea USB-asennusta..? Pitänee siis polttaa DVD ... jos tuo W8P nyt yleensäkään on asennettavissa mun koneeseen.
EDIT: Ratkaisin asian niin kuten tuossa aiemmassa viestissäni jo suunnittelin ... eli asensin ensin Vistan (jonka asennus-DVD oli käytettävissä) ja sen kautta sitten W8P:n. Sen kaveriksi asensin BootCamp Support Softwaren version 4.0.4033. Vielä pitäisi ratkaista miksi flektit pyörivät kovalla nopeudella. Muistelen törmänneeni netissä tähänkin ongelmaan, toivottavasti löydän myös ratkaisun.
Niin, vastaan itselleni ... jos vaikka joku muukin miettii samaa asiaa: Windows 8 (Pro) on asennettavissa MBP4,1:seen. Siitä huolimatta että Apple toisin ilmoittaakin.
P.S. Flektitkin rauhoittuivat saatuani asennuksen kaikilta osin valmiiksi. Windows 8 ja varsinkin 8.1 kuormittaa prosessoria ilmeisen paljon, minkä takia lämpötilat lähtevät nousuun, mikä taas johtaa flektien nopeuden kasvuun. Flektejä ohjaa firmware, ei käyttis...