Keskustelua tavaroiden yleisestä hintatasosta ja ajankohtaisista tarjouksista. Tälle alueelle myös ilmoitukset varastetuista tavaroista ja mahdolliset kimppatilaukset.
Ei ole tarkoitus suututtaa, mutta mikä se on tämä ylijumala johon kaikki myyjät uskovat? Valitettavasti myös ostajat?
Porukka myy 2010 malleja 1500 eurolla kun mac2sell sanoo niin, ilman takuuta luonnollisesti? Ei Apple ATK romua kun kannat kivijalkaliikkeestä pihalle niin 20% hävisi hinnasta jo ovella vaikka olisi 5 vuoden takuu ja avaamattomassa paketissa, mutta Applen mid 2010 27" iMac ei laske kuin muutaman hassun satasen siitä 5 vuotta sitten maksetusta ovh:sta?
Eihän se tietenkään myyjien vika ole, mutta jos samaa yrittäisi autokaupassa niin saattaisi jäädä myytävät käteen...
Viimeksi muokannut Anniel, 2.12.2014 klo 10.15. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Syy:Yhdistetty olemassa olevaan ketjuun
Noh tätä mä olen sanonut jo täällä monta kertaa, että hinnat on poskellaan, mutta niin kauan, kun porukka ostaa ylihintaisina täältä koneet.....Täällä on muutama karju(ilmeisesti), joka aina puolustaa kovia hintapyyntöjä kärkkäästi, syytä en keksi (tai no joo..) ja ikäväkseni olen huomannut, että porukka ostaa näitä täältä edelleenkin kovaan hintaan, tosin ei se ole hullu joka pyytää, vaan se joka maksaa. Tällä kirjoituksella saa mukavasti vihaisia kommentteja.
Jos pyytää liikaa, kauppa ei käy. Jotkut yrittävät nostattaa hintaa viittaamalla mac2sell-sivustoon ja toiset laskea selittämällä kuinka kallista on. Hinta on oikea kun myyjä ja ostajat pääsevät siitä sopimukseen.
Ei olisi, ostajaa kun ei kiinnosta tipan vertaa mikä sen vehkeen hinta oli 4 vuotta sitten ja mitä myyjä siitä on aikoinaan maksanut. Eilen ostin täältä 750 eurolla iMacin (21.5" late 2012). Tässä oli hinta kohdallaan. Kuitin mukaan maksettu 1345e 14 kuukautta sitten. Todella hyvässä kunnossa ja pidetty viimeisen päälle asiallisesti.
Vuodessa 45% hinnasta pois ja vielä valmistajan virhevastuuta 10kk jäljellä.
No jos vertaa tuota omaa ostosta, hintaa, takuuta, komponentteja yms vaikka tähän...
Juurikin noin. Tässä tätä 2012 mallia pistänyt käyttökuntoon ja esim. komponenttien lämpötilat on ihan järjettömästi pienemmät mitä oli vaikkapa mid 2011 imacissä. Ihan idlenä ja nettikäytössä puhutaan 15-20 astetta, rasituksessa jopa vielä vähän enemmän. Jokainen voi miettiä, että kauanko ne palikat kestää (näytönohjain lähinnä) jos löylyä on youtubessa 80 astetta ja malli 2010.
iMac mid2010 3.6GHz i5 (Dual Core), mac2sell ehdottaa 990€, myyjä haluaa 600€ ja joku on tarjonnut 600€.
Samaan aikaan myynnissä noin 25% nopeampi(64-bit multi core testi) ja vuoden uudempi (miinuksena pinempi kovo).
iMac mid 2011 2.5GHz i5 (Quad Core), mac2sell ehdottaa 740€, myyjä haluaa 540€ ja kukaan ei ole tarjonnut mitään.
Meneekö mulla jotain ohi näiden mac2sell (sekä ostajien tarjouksien) hintojen kanssa? Jos vanhemmasta mallista tarjotaan 600€, niin luulis tästä uudemmasta saavan ainakin 700€ samalla logiikalla. Ainoa hinta mikä omasta mielestä on järkevä, on toi uudemman iMacin hinta toive. Mielestäni 500€ olisi kohtuullinen tarjous tästä uudemmasta, jos olisin itse ostamassa.
Mac2sellin hinnat on aina päin P:tä, mutta kyllä noista käytetyistä näköjään maksetaankin myös käsittämättömiä summia mun mielestä.
Huomiosi on mielestäni aiheellinen, muistutuksen vuoksi.
Mac2Sell on yhäkin arvio -sivusto, eikä millään muotoa minkään tuotteen myyntihintaa määräävä taho. Ei se varmastikaan koskaan ole satunnaisen tuotteen myyntihintaa osannut ihan oikein arvioida, eikä varmasti osaa jatkossakaan. Ei kai kukaan osaa.
Uusi, tuodaan kotiovelle ja muistit tipahtaa postilaatikkoon/luukusta. 115e "kalliimpi" kuin vuoden käytetyn hintapyyntö. Toivottavasti sama hintataso on päällä silloin kun myyn 5k iMacciäni täällä joskus pois?
Moro. Tekis mieli vaihtaa 13" early 2011 MBP samankokoseen retinaan kun Gigantti myy halavalla. Mitähän tuosta uskaltaa pyytää? Mac2Sell sanoo normimuisteilla 660€ oon ite päivittäny muistit 16Gt
lazb- kirjoitti:Moro. Tekis mieli vaihtaa 13" early 2011 MBP samankokoseen retinaan kun Gigantti myy halavalla. Mitähän tuosta uskaltaa pyytää? Mac2Sell sanoo normimuisteilla 660€ oon ite päivittäny muistit 16Gt
Joku maksanee tuosta 500-550e päivitetyillä muisteilla.
Olisi erittäin kannatettavaa jos foorumin säännöissä kiellettäisiin viittaukset mac2sell sivustoon tai sen antamiin hintoihin.
Mitään hyötyä siitä ei kenellekään ole vaan se on pelkästään vahingollista.
Useimmiten se näyttää ihan liikaa hintaa ja joskus harvoin liian vähän, mutta todella harvoin edes sinne päin oikein.
Viimeksi muokannut crk1, 31.7.2015 klo 9.03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kyllä. Mitään lähdetietoahan ei mac2sellin hinnanmuodostuksesta (käytetyistä parametreistä???) ole saatavissa. Vielä typerämpää on vinkki, ettei kovalevynkokoa pitäisi arvioinnissa huomioida ollenkaan - sehän vesittää jo ihan lähtökohtaisesti koko arvioinnin tarkoituksen. Jotkut eivät tosissaan ymmärrä, että mac2sell ei millään tavalla perustu ""todellisuuteen"" eli ota vaikkapa huomioon toteutuneita kauppahintoja missään - mistä se ne tietää, ei mistään.
Viimeksi muokannut oppenheimer, 31.7.2015 klo 9.07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
It's easy to die up here. Everything else is just work.