iMovieHD ei tuunnista miniDV -kameraa
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
16 viestiä
• Sivu 1/1
-
iMovieHD ei tuunnista miniDV -kameraa
Viesti Kirjoittaja zoom04 »
onko niin ettei iMovie HD muka tunnista SD kameraa (Sony PC100E) Firewiren letkun päässä eikä näin ollen ei pysty tuomaan matskua leikattavaksi ko. iMovie versioon ???
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Hmm. Eli siis kyseessä on joku vehje joka ei nauhoita nauhalle? Vai mitä tarkoittaa SD-kamera. Ei sano minulle mitään.
Onko kamerassa virrat päällä, kun se on johdon päässä ja onko kamera materiaalin katseluasennossa?
Itse olen muistaakseni neljää kameraa iMovielle näyttänyt ja kaikki on toiminut mukisematta. Joukossa pari Sonyn kameraa myös.
Onko kamerassa virrat päällä, kun se on johdon päässä ja onko kamera materiaalin katseluasennossa?
Itse olen muistaakseni neljää kameraa iMovielle näyttänyt ja kaikki on toiminut mukisematta. Joukossa pari Sonyn kameraa myös.
-
Viesti Kirjoittaja Peak »
Tarkoittaisko SD sitä, että siinä on SD muistikortille paikka...TheKraken kirjoitti:Hmm. Eli siis kyseessä on joku vehje joka ei nauhoita nauhalle? Vai mitä tarkoittaa SD-kamera. Ei sano minulle mitään.

Sony kyllä käyttää memory stickkiä SORI 8)
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Mikäli siis kamera antaa FW-piuhaa pitkin ulos ihan standardia tavaraa, niin kyllä se pitäisi tunnistua.
Mutta siis jos se tosiaan tallentaa ne joihinkin filuihin jollekin muistikortille/kiintolevylle, niin silloin luonnollisesti ne tiedostot pitää onkia ihan finderilla tai vaikkapa iPhotolla.
Mutta siis jos se tosiaan tallentaa ne joihinkin filuihin jollekin muistikortille/kiintolevylle, niin silloin luonnollisesti ne tiedostot pitää onkia ihan finderilla tai vaikkapa iPhotolla.
-
Viesti Kirjoittaja Soundwise »
Varmaan kysyjä tarkoittaa tavallista SD (Standard Definition) kameraa, eikä näitä uusia HD (High Definition) kameroita.TheKraken kirjoitti:Hmm. Eli siis kyseessä on joku vehje joka ei nauhoita nauhalle? Vai mitä tarkoittaa SD-kamera. Ei sano minulle mitään..
Vastauksena alkuperäiseen kysymykseen: kyllä Sonyn PC100E toimii iMovien kanssa.
-
juu, sd=standard definition,ja ko. kamera toimi aivan ok normaalin iMovie kanssa, no prob. MacBook Prossa ja uudessa HD-versiossa on tuo iSight mahdollisuus eli kun muutan leikejanaikonin kameraikoniksi iMovien 'kytkimestä' niin iSight pamahtaa päälle ja katson omaa pärstääni , mutta kameraa iMovie ei löydä. Firewire ihan kunnolla kiinni portissa,,,Varmaan kysyjä tarkoittaa tavallista SD (Standard Definition) kameraa, eikä näitä uusia HD (High Definition) kameroita.
Vastauksena alkuperäiseen kysymykseen: kyllä Sonyn PC100E toimii iMovien kanssa.
-
Viesti Kirjoittaja Soundwise »
Kun luot uuden projektin, niin sulla pitäisi olla mahdollisuus valita DV eikä iSight. Auttaako tuo?zoom04 kirjoitti:juu, sd=standard definition,ja ko. kamera toimi aivan ok normaalin iMovie kanssa, no prob. MacBook Prossa ja uudessa HD-versiossa on tuo iSight mahdollisuus eli kun muutan leikejanaikonin kameraikoniksi iMovien 'kytkimestä' niin iSight pamahtaa päälle ja katson omaa pärstääni , mutta kameraa iMovie ei löydä. Firewire ihan kunnolla kiinni portissa,,,Varmaan kysyjä tarkoittaa tavallista SD (Standard Definition) kameraa, eikä näitä uusia HD (High Definition) kameroita.
-
Viesti Kirjoittaja wwweikka »
FileVaultin poisto saattaa auttaa ongelmaan, eli järjestelmäasetukset/turvallisuus ja fileAut pois päältä, mutta poista sitä ennen kaikki turhat fileet koneelta, ja tärkeemmät vaikka DVD.lle, kun oma minini ainakin alkoi vittuilemaan muistista tai kovalevevyn kapasiteetistä, mutta imovie alkoi imuroimaan sen jälkeen normi DV-kameraa, jota vain toisti näytöllä ennen operaatiota
Hommeli saattaa kestää aikas pitkästi, joten pistä esim. yöksi pyörimään
Hommeli saattaa kestää aikas pitkästi, joten pistä esim. yöksi pyörimään
-
iMovie HD ei tunnista MiniDV -kameraa
nyt usean yrityksen jälkeen iMovie löysikin kameran, mutta jotenkin tuo iSight ilmeisesti sotki hommaa...
-
Viesti Kirjoittaja Marze »
Minulla olisi täällä täysin sama ongelma. iMovie HD ei sitten millään tunnista kameraa, Sony DCR-TRV19, ja olen kokeillut kaikki neuvot tuosta yläpuolelta. Mikään ei auta. Olen kokeillut käynnistellä kaikki uudestaan ja laittaa ja irrottaa firewirejohtoakin, mutta tästä seuraa ainoastaan se, että iMovie jumittaa ja ei vastaa enää. Eri asetuksiakin olen vaihdellut, ja nimenomaan oon yrittänyt DV-muodossa projektia. FileVaultkaan ei ole päällä.
Macin ohjeista löysin kohdan missä neuvottiin tarkastamaan että videokameran päivä ja aika-asetukset on kohdallaan, ja nämäkin mulla oli ok. Videota on kamerassa sekä LP että SP nopeuksilla, kokeilin tätäkin, jos olisi johtunut siitä mutta ei mitään reaktiota iMovien suunnassa.
Mitähän tässä seuraavana kokeilisi?
Macin ohjeista löysin kohdan missä neuvottiin tarkastamaan että videokameran päivä ja aika-asetukset on kohdallaan, ja nämäkin mulla oli ok. Videota on kamerassa sekä LP että SP nopeuksilla, kokeilin tätäkin, jos olisi johtunut siitä mutta ei mitään reaktiota iMovien suunnassa.
Mitähän tässä seuraavana kokeilisi?
-
-
Viesti Kirjoittaja Pbman »
Muistakaa että laitteiden oikea kytkemisjärjestys on tärkeä. Itse olen monesti syyttänyt piuhaa ja vaikka mitä kun ei homma toimi. Sitten kun avaa ohjeselaimen ja avaa ja kytkee laitteet oikeassa järjestyksessä niin on aina toiminut. Kamerana vanha Canon.
Itselläni pienikin virhe tuossa järjestyksessä estää kameran löytymisen.
Itselläni pienikin virhe tuossa järjestyksessä estää kameran löytymisen.
-
-
Viesti Kirjoittaja Pbman »
Kuten sanoin niin se lukee siellä ohjeessa:
<clipeti clipeti>
1. Ota kamera pois päältä ja kytke 4-nastainen liitin kameran 4-nastaiseen porttiin.
4-nastainen liitin on erittäin hauras. Varmista, että sijoitat liittimen porttiin oikeassa kulmassa etkä työnnä sitä väkisin.
2. Kytke 6-nastainen liitin tietokoneen FireWire-porttiin.
3. Kytke kameraan virta ja aseta se videotilaan.
4. Avaa iMovie HD.
</clipeti clipeti>
<clipeti clipeti>
1. Ota kamera pois päältä ja kytke 4-nastainen liitin kameran 4-nastaiseen porttiin.
4-nastainen liitin on erittäin hauras. Varmista, että sijoitat liittimen porttiin oikeassa kulmassa etkä työnnä sitä väkisin.
2. Kytke 6-nastainen liitin tietokoneen FireWire-porttiin.
3. Kytke kameraan virta ja aseta se videotilaan.
4. Avaa iMovie HD.
</clipeti clipeti>
-
-
Viesti Kirjoittaja Hectoe »
Minulla on myös ihan sama ongelma. Kamerana Sony DCR-HC42E ja kone on MacBook. Olen yrittänyt tehdä vaikka mitä toimenpiteitä netistä löytämieni eri ohjeiden mukaan, mutta kameraa ei vain löydy. IMovie tunnistaa iSightin komeasti mutta ei DV kameraa. Ruvennut epäilyttämään että onko kameran telakassa tai piuhassa vikaa, vaikkakin ne on toiminut pc:ssä ihan mainiosti.
Lacien ulkoinen FW kovalevy toimii MacBookissa, mutta kun kytkee kovalevyn läpivienti FW-porttiin myös kameran, kovalevy ikäänkuin jumii, eli ei saa selattua finderillä kovalevyä yms. Muttakun kameran kytkee pois päältä, finderi löytää jälleen tiedostot ja hakemistot kovalevyltä.
Minulle tällaiset ongelmat syövät kyllä Applen uskottavuutta "Ne vain toimivat" väitteessä.
EDIT: Ja vielä lisäksi mainittakoon että kamera kyllä tunnistaa että se on kytketty tietokoneeseen sillä sen näyttöön tulee "dv in" teksti.
Lacien ulkoinen FW kovalevy toimii MacBookissa, mutta kun kytkee kovalevyn läpivienti FW-porttiin myös kameran, kovalevy ikäänkuin jumii, eli ei saa selattua finderillä kovalevyä yms. Muttakun kameran kytkee pois päältä, finderi löytää jälleen tiedostot ja hakemistot kovalevyltä.
Minulle tällaiset ongelmat syövät kyllä Applen uskottavuutta "Ne vain toimivat" väitteessä.
EDIT: Ja vielä lisäksi mainittakoon että kamera kyllä tunnistaa että se on kytketty tietokoneeseen sillä sen näyttöön tulee "dv in" teksti.
16 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka