En ole mikään asiantuntija, mutta muistaaksni näin päivitys onnistuu:Mammeli kirjoitti:Vitsi että voin olla nuija mutta kun en tajua näistä vehkeistä yhtään mitään! On pari ongelmaa;
1. En pääse suorittamaan iPhone päivitystä koska puhelimessa ei ole tilaa. Joku neuvoi jotenkin että ota se iTunesistä...ööö...no mitenhän se tehdään?? Äsken liitin puhelimen johdolla tietokoneeseen mutta mitä nyt pitäisi tehdä?
2. Toinen ongelma on kuvat, haluaisin ne iCloudiin että voisin tyhjentää niitä puhelimesta jotta saisin tilaa lisää. Kun kirjaudun tietokoneella iCloudiin niin ei siellä mitään kuvia ole! Puhutaan vaan jostain iCloud drivesta, en ole sellaista ainakaan mun puhelimesta löytänyt. Sitten mulla näyttäisi puhelimen asetuksissa olevan varmuuskopiointi päällä, mihin se ne kuvat sitten varmuuskopioi? Hemmetti että alkaa mennä hermo kun tää on niin monimutkaista.
Olkaa ystävällisiä ja pliis vääntäkää tää mulle rautalangasta, mulle pitää selittää nää asiat varmaan kun 2-vuotiaalle. Ei riitä että neuvotaan että no ota se iTunesista tai jotain, tarvin ohjeet miten mikäkin tehdään.
Kiitos kaunis
1. kytke iPhone tietokoneeseen usb-johdolla
2. käynnistä iTunes -ohjelma (Tämä saisi olal uusin versio iTunesista)
3. lähelle iTunesin ikkunan vasenta yläreunaa ilmestyy iPhone-kuvake muiden kuvakkeiden lisäksi, klikkaa sitä
4. nyt ikkunan vasemmassa reunassa on erilaisia asetuksia, valitse Summary eli Yhteenveto ilmeisesti suomeksi
5. nyt ikkunan näkymässä olevista vaihtoehdoista valitse että varmuuskopioi puhelin tietokoneeseen
6. klikkaa nappia Back Up Now (mitä se on suomeksi, Varmuuskopioi nyt?)
7. kun varmuuskopiointi on valmis, klikkaa Restore iPhone (eli jotakuinkin että Palauta iPhone tms. suomeksi)
8. iTunes lataa netistä nyt uuden käyttöjärjestelmäversion ja asentaa sen puhelimeen ja palauttaa kaikki sinun omat asetuksesi ja kuvasi yms. mitkä siinä aiemmin oli
9. Odota tämä kestää jonkin tunnin varmaankin. Pidä usb-johto kiinni
10. kun käynnistät puhelimen, niin se on ikäänkuin tyhjä ja kysyy kaikkea uuden puhelimen kysymyksiä, muistaakeni painoin jossain vaiheessa, että Peru tai lopeta tai Cancell ja sitten jossain vaiheessa automaattisesti puhelin olikin taas se sama vanha oma puhelin omine asetuksineni. En muista miten se meni.