Yosemite-päivityksen jälkeen Mail-ohjelmalla ei enää pystynyt lähettämään. Vastaanottamaan pystyi. Tuli säätöä ja vei kauan aikaa.
Lopuksi myös rahaa.
Kauan olen Maccejä käyttänyt, enkä ole muistaakseni ennen ottanut ekaa uutta OSX versiota.. jostain syystä nyt ajattelin kaiken olevan ok. Noh. En enää ikinä päivitä ekaan uuteen versioon. Tiedän nyt, että tätä on sattunut Yosemiten beta-vaihessa..
Yosemite päivityksestä mail-ongelma
Mac OS X, Boot Camp ja virtualisointi
11 viestiä
• Sivu 1/1
-
Yosemite päivityksestä mail-ongelma
Viesti Kirjoittaja rrp »
-
- Ylläpitäjä
Re: Yosemite päivityksestä mail-ongelma
Viesti Kirjoittaja egoste »
Yosemiten posti toimii virallisessa versiossa ihan hyvin. Tilin asetukset oikein? SMTP kirjautuminen ok ja/tai lähettävä palvelin samassa verkossa, kuin yhteyspalvelu?
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Yosemiten Mailissa on erittäin, kansanomaisesti sanottuna, vittumainen ominaisuus, kun siitä on poistettu mahdollisuus vaihtaa lähtevän postin palvelinta viestikirjoituksen yhteydessä. Toisessa netissä oltaessa Mail yrittää ja sitten tulee virheilmoitus että ei voi lähettää, toki tulee dialogilaatikko Mailin asetuksiin tallennetuista muista smtp palvelimista josta voi valita silläkertaa toimivan. No Mailin piru muistaa tämän sitten siitälähin ja kun olet taas kotona niin sama rumba että taas on väärä smtp-palvelin ja ei onnistu, valitse listasta... Ja jos oikein muistan, niin iCloud vielä synkronoi läppärin väliaikaisen asetuksen kodin iMaciin ja iPhoneen, jonka mobiilinetti kolmannelta palvelun tarjoajalta saa sitten kaiken muuttumaan pieleen koko aika.
Viimeksi muokannut Jamac, 22.12.2014 klo 10.23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alihankintana printtipuolen graafista materiaalia!
-
Viesti Kirjoittaja peku »
Kyllä mun Mailissa on lähtevän postin palvelimen valinta:
Screenshot 2014-12-22 17.38.16.png
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
MacBook Air 13,3"M2 iMac 27" Mac mini MacBook Air 13" iPad Air 2 iPad 2018 2x iPad 2022 MacBook Pro 17" 2x HomePod mini 2x Homepod2 Airport Express Thunderbolt Display 27” 2x iPhone SE iPod nano
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Eihän tuo se ole, tuossa voi valita lähettävän sähköpostiosoitteen, ei sitä palvelinta.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Mulla on määriteltynä omat lähtevän postin palvelimet jokaiselle osoitteelle erikseen.
MacBook Air 13,3"M2 iMac 27" Mac mini MacBook Air 13" iPad Air 2 iPad 2018 2x iPad 2022 MacBook Pro 17" 2x HomePod mini 2x Homepod2 Airport Express Thunderbolt Display 27” 2x iPhone SE iPod nano
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Joo niin minullekin, mutta kun käyttää sekaisin soneran, saunalahden ja tampereen puhelimen nettiä, niin esimerkiksi tampereen puhelimen smtp palvelin ei suostu lähettämään postia jos olen saunalahden tai soneran netissä. Ja toisinpäin ja ristiin sama.peku kirjoitti:Mulla on määriteltynä omat lähtevän postin palvelimet jokaiselle osoitteelle erikseen.
Alihankintana printtipuolen graafista materiaalia!
-
Onko sulla käytössä autentikoivat smtp-palvelimet? Niillä pitäisi pystyä lähettämään vieraasta verkostakin.
-
Viesti Kirjoittaja A.S »
Päivitin 2012 Airini OX:n Yosemiteen, jonka jälkeen olen miettinyt useasti siirtoa Linuxiin. Minulle epälooginen käyttöjärjestelmä, muistuttaa jopa viimeisiä Windowseja joita jouduin pakosta käyttämään.
Pari päivää sitten kone oli aivan itse konffanut mailin asetuksia siten että nyt dock häviää automaattisesti. En ole muuttanut asetuksia mistään...enkä saa muutettua takaisin. System preferensseissä automatically hide and show the dock ei ole ruksattu.
Pari päivää sitten kone oli aivan itse konffanut mailin asetuksia siten että nyt dock häviää automaattisesti. En ole muuttanut asetuksia mistään...enkä saa muutettua takaisin. System preferensseissä automatically hide and show the dock ei ole ruksattu.
-
Viesti Kirjoittaja KenSu »
Ainoastaanko mailin kohdalla noin on? Vai mistä päättelet että juuri mailin asetuksia olisi "itsestään" rukattu? Sattuisiko mail olemaan koko kuvaruudun tilassa?
-
Viesti Kirjoittaja A.S »
Taisi olla...vika oli omassa päässä. Kiitos.
Menee ohi aiheen, mutta nyt taistelen Libre-Officen kanssa joka ei toimi enää päivitettyäni Yosemiten 10.10.1:een. Tästä löytyy useita ketjuja ja ratkaisukin ehkä.
Menee ohi aiheen, mutta nyt taistelen Libre-Officen kanssa joka ei toimi enää päivitettyäni Yosemiten 10.10.1:een. Tästä löytyy useita ketjuja ja ratkaisukin ehkä.
11 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Käyttöjärjestelmät”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka