Mulla on JVC LT-26A60 LCD telkkari. PC:n voi kytkeä analogiseen RGB-lähtöliitäntään jollain D-Sub kaapelilla. Sanotaan ettei Mäkkejä tueta. Mitä tarkoittaa? Ohje ja tv on vuodelta 2005 ei siis kovinkaan vanha vehje. Voiskohan toi kumminkin tukee intel imäkkiä?
Mutta siis tuo d-sub on käsittääkseni ihan vain piuhamalli, signaali siellä sisällä on komposiittia, eli kyllä tuon pitäisi onnistua ihan vain adapterilla. Joku varmasti osaakin kertoa mistä semmottisen saa.
Analoginen RGB D-Sub liittimellä. Eli siis ihan tavallinen VGA liitäntä. Ja sillä ei tosiaan ole väliä onko kyseessä PC vai Mac. Ei telkkari sitä mistään tiedä kumpi siihen kytketään. Kunhan koneen näytönohjain osaa vain TV:n käyttämän natiiviresoluution, niin saada terävä ja hyvä kuva.
RGB muodossa siirretty kuvasignaali on siis komponenttimuotoista, ei komposiitti.
TommiK kirjoitti:RGB muodossa siirretty kuvasignaali on siis komponenttimuotoista, ei komposiitti.
Onnistun lähestulkoon aina nuo sekoittamaan mielessäni
Hupasaa täsä o, että ymmärtääkseni kyse on siknaalin analookisen roudauksen kahdesta ääripäästä. Siis ikään kuin ukko ja akka menisivät sekaisin.
Näinhän tuo asia on. Hupaisaa on myöskin se, että itse ihan alan ammattilainen olen noiden juttujen kanssa. Jokin muistilokeroni vain onnistuu aina termien samankaltaisuuden takia nuo sekoittamaan. Siitä mitä eroa niillä on, voisin taas kertolla enemmänkin, kunhan vain ensin aina jostain lunttaan kumpi on kumpi 8)
Se natiiviresoluutio? Mistä saan tietää mikä se on telkkarissani? Resoluutioina mainitaan 640x480 (vga) ja 1024x768 (xga). Onkohan tuo sama asia? Hmpf... Onko kuvanvaihtotaajuuksilla mitään merkitystä?
Kiitos mielenkiinnosta aiheeseen.