Appsin lataaminen toisen maan appstoressa
Kaikki ohjelmiin, iTunes Storeen, App Storeen, synkronointiin, iOS-käyttöjärjestelmään jne. liittyvät keskustelut tänne
12 viestiä
• Sivu 1/1
-
Appsin lataaminen toisen maan appstoressa
Viesti Kirjoittaja Tu4mo65 »
elikkäs leme camera kiinnostaisi muttei valitettavasti löydy Suomen appstoressa mutta löytyisi kyllä monesta muusta maasta. Onko laillista ladata toisen maan appstoressa ja jos on niin miten se tapahtuu?
-
- Ylläpitäjä
Re: Appsin lataaminen toisen maan appstoressa
Viesti Kirjoittaja egoste »
Sulla vaan pitää olla ko maan AppStore tili/tunnus.
-
Viesti Kirjoittaja Apple II »
Periaatteessa käyttöehtojen vastaista mutta ketään ei kiinnosta. Teet tosiaan vain tilin kyseisen maan storeen ja lataat sen sieltä
iPhone 6 iOS 9.1
MacBook Pro Retina (Early 2015) OSX 10.11.1
MacBook Pro (Late 2011) OSX 10.11.1
MacBook Pro Retina (Early 2015) OSX 10.11.1
MacBook Pro (Late 2011) OSX 10.11.1
-
Viesti Kirjoittaja tuomas92 »
Itse latasin kerran yhden ilmaisohjelman USA:n storesta, ei tarvinnut tehdä uutta tiliäkään, piti vaan vaihtaa maaksi USA. Sen jälkeen vaihdoin maan takaisin Suomeksi, eikä ongelmia ole ollut. En tiedä toimiiko maksullisten kanssa samoin.
A1398 ● www.tuomashamalainen.com
-
Viesti Kirjoittaja barcoder »
Maksullisissa appseissa on ainakin aikaisemmin pitänyt olla osto-storen kanssa samaan maahan rekisteröity luottokortti, eli luottokorttilaskussa näkyvä osoite on täytynyt olla ko. maassa.
Jotain work-aroundia on ilmeisesti voinut tehdä appStore-lahjakorttien avulla...
Jotain work-aroundia on ilmeisesti voinut tehdä appStore-lahjakorttien avulla...
www.grano.fi - Dodendo 2010: Suunnittele, toteuta ja julkaise, 2012: InDesign CC-julkaisun tekijälle, 2015: Photoshop CC 2017-opas
http://www.docendo.fi/?p=company&sp=writer&wrid=199
http://www.docendo.fi/?p=company&sp=writer&wrid=199
-
- Ylläpitäjä
Ei ole onnistunut tuolla tavalla mielestäni koskaan...tuomas92 kirjoitti:Itse latasin kerran yhden ilmaisohjelman USA:n storesta, ei tarvinnut tehdä uutta tiliäkään, piti vaan vaihtaa maaksi USA. Sen jälkeen vaihdoin maan takaisin Suomeksi, eikä ongelmia ole ollut. En tiedä toimiiko maksullisten kanssa samoin.
-
Viesti Kirjoittaja tkt »
Kun AppStoren maan vaihtaa, niin pääsee selaamaan tarjontaa, mutta ostamisen tosiaan tarvitaan ko. kauppaan kohdistettu tunnus.egoste kirjoitti:Ei ole onnistunut tuolla tavalla mielestäni koskaan...tuomas92 kirjoitti:Itse latasin kerran yhden ilmaisohjelman USA:n storesta, ei tarvinnut tehdä uutta tiliäkään, piti vaan vaihtaa maaksi USA. Sen jälkeen vaihdoin maan takaisin Suomeksi, eikä ongelmia ole ollut. En tiedä toimiiko maksullisten kanssa samoin.
Eri tunnuksilla ostetuista ohjelmista on jatkossa lähinnä vain harmia. Tunnukset ja salasanat unohtuvat ja päivitykset tms. ovat hankalia.
--Ari
Viimeksi muokannut tkt, 5.1.2015 klo 18.09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja tuomas92 »
En tiedä viittasitko siihen, ettei ostaminen onnistu vai ilmaisohjelman lataaminen onnistu. Ostamisesta ei tosiaan ole itselläni kokemusta, mutta ilmaiseksi lataaminen (latasin Facebookin Paper-sovelluksen) meni ihan maata vaihtamalla kyllä, samalla tilillä. Saattoi olla että piti vielä keksiä joku postiosoite vielä siihen, en muista niin tarkkaan.egoste kirjoitti: Ei ole onnistunut tuolla tavalla mielestäni koskaan...
A1398 ● www.tuomashamalainen.com
-
- Ylläpitäjä
Jos tili/osoite on Suomessa ei "ostaminen" / lataaminen onnistu esim. US Storesta.
-
Viesti Kirjoittaja Mike` »
Kuten jo todettu, ilmaisten sovellusten lataaminen onnistuu helposti. Joko vaihtaa olemassa olevan AppleID:n maaksi USA (saldoa ei saa olla ja pitää varmaan keksiä joku jenkkiosote) tai tekee uuden AppleID:n.
Maksullisten sovellusten kanssa onkin jo hankalampaa. Pitää olla joku jenkkiläinen maksutapa, eli luottokortti, lahjakortti tai PayPal-tili. Luottokorttivaihtoehdon voinee unohtaa suosiolla, ellei satu olemaan amerikan-tätiä, jonka korttia saa lainailla. Sama myös PayPalissa, koska Apple vaatii, että PayPal-tiliin on linkitetty jokin Yhdysvalloissa hyväksytty maksutapa. Kokelin tämän vielä itse, erroria herjas.
This recipient requires that you have a valid funding source from United States in order to complete this transaction.
Lahjakortti jää siis jäljelle. USA iTunes gift cardia ei kuitenkaan itse pysty hankkimaan, koska tämähän tapahtuu iTunesin kautta, jolloin joutuu käytännössä lähtöpisteeseen.
E: Fyysisen lahjakortin voi ostaa myös Apple Online Storesta, mutta en usko, että sitäkään saa Suomeen tilattua vaikka maksaminen ehkä onnistuisikin.
Pitää siis saada/ostaa lahjakortti joltain, jolla on amerikkalainen luottokortti, niin pitäisi onnistua. Itse en kuitenkaan ole kokeillut, joten ihan varmaksi paha sanoa.
Maksullisten sovellusten kanssa onkin jo hankalampaa. Pitää olla joku jenkkiläinen maksutapa, eli luottokortti, lahjakortti tai PayPal-tili. Luottokorttivaihtoehdon voinee unohtaa suosiolla, ellei satu olemaan amerikan-tätiä, jonka korttia saa lainailla. Sama myös PayPalissa, koska Apple vaatii, että PayPal-tiliin on linkitetty jokin Yhdysvalloissa hyväksytty maksutapa. Kokelin tämän vielä itse, erroria herjas.
This recipient requires that you have a valid funding source from United States in order to complete this transaction.
Lahjakortti jää siis jäljelle. USA iTunes gift cardia ei kuitenkaan itse pysty hankkimaan, koska tämähän tapahtuu iTunesin kautta, jolloin joutuu käytännössä lähtöpisteeseen.
E: Fyysisen lahjakortin voi ostaa myös Apple Online Storesta, mutta en usko, että sitäkään saa Suomeen tilattua vaikka maksaminen ehkä onnistuisikin.
Pitää siis saada/ostaa lahjakortti joltain, jolla on amerikkalainen luottokortti, niin pitäisi onnistua. Itse en kuitenkaan ole kokeillut, joten ihan varmaksi paha sanoa.
Viimeksi muokannut Mike`, 6.1.2015 klo 16.26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja tkt »
Amerikkalaisia lahjakortteja on myynnissä EBayssa, mutta sieltä voi saada yhtä helposti käytetyn kortin kuin uuden.Mike` kirjoitti:Pitää siis saada/ostaa lahjakortti joltain, jolla on amerikkalainen luottokortti, niin pitäisi onnistua. Itse en kuitenkaan ole kokeillut, joten ihan varmaksi paha sanoa.
--Ari
Viimeksi muokannut tkt, 6.1.2015 klo 18.03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja KenSu »
Minä olen hankkinut lahjakortteja täältä http://mygiftcardsupply.com/. Hyvin toimii.
12 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka