arisel kirjoitti:^ Millainen käsitys sulla on valitusten vastaanottamisesta, perillemenosta ja vaikutuksesta? Vastikään on uutisoitu miten ankarankaan valittamisen jälkeen ei ole tapahtunut mitään, mutta toimittajan soitettua ongelma onkin yhtäkkiä korjattu todella nopeasti. Ei tavallinen ihmnen kaltoin kohdelluksi tultuaan saa oikeutta virallisen yhteiskunnan kautta, sillä ei korppi jne.
Merkillisesti vain soitto toimitukseen saa asiat järjestymään.
.
Että tilanne oikein korjaantui valituksella ja puhelinsoitolla.. Koska saa lopettaa nauramisen
Organisaatioiden prosesseista ja resursseista johtuvat ongelmat eivät ikinä ratkea oikeassa maailmassa sillä että joku tulipaloja sammutteleva sankari saa Tehtyä Toimenpiteen. Tai korkeintaan ehkä Pohjois Koreassa jossa suuri johtaja käy kertomassa milloin missäkin neuvojaan asioiden Oikeasta Hoitamisesta... ainakin jos seurailee maan uutistoimistoa..
Tässäkin tapauksessa korkeintaan em toimittajan puhelinsoitto on saanut jonkun johdossa olevan huolestumaan julkisuuskuvasta ja sekoittamaan sairaalan toimintaa entisestään jollain pikakikkailulla joka näennäisesti on lyhentänyt jotain jonoa mutta saanut hanskat tipahtamaan jossain toisaalla.
Oikeat tuollaisiin ruuhkiin johtavat taustasyyt (resurssien suunnittelu, hoidon kohdentaminen ensisijassa oikeasti sairaisiin, turhan työn poistaminen hoitoiminnasta) eivät ikinä korjaannut tuollaisella mikromanagementilla ja tilanne toistuu viimeistään taas heti kun seuraava toimittaja keksii penätä selityksiä johonkin toiseen Isoon Ongelmaan.
Paljon ratkeaisi jo sillä että kaikkien HUS:n pääkaupunkiseudun etanolipohjaisten kanta- asiakkaiden hoidot keskitettäisiin esimerkiksi vaikka Kiljavan sairaalaan Rajamäellä mahdollisimman hankalan bussiyhteyden taakse ja muissa päivystyksissä keskityttäisiin oikeasti sairaisiin...
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.