Tilasin tänään iPhone kutosen Apple Storesta kun arvelin ettei ole mitään asiaa kaupunkiin pitkään aikaan, eli parempi tilata sieltä. Nyt sitten tajusin että oonkin menossa huomenna kaupungille ja saisin ostettua puhelimen sieltä, ettei tarvis paria viikkoa oottaa sitä postista. Ongelmana tässä on nyt se etten osaa perua tuota tilausta http://imgur.com/Ckk40vv
tältä näyttää tuo perumispaikka, ja mun tililtä on jo toi summa lähtenyt, eli mun pitää täyttää noi kohdat? Sain tuon pankin nimen oikein, sitten alkoi ongelmat, bank address? Account name? Account number? Bank sort code? Swift coden etsin Googlesta ja selvisi että se on BIC. IBAN? eli laitanko siihen oman tilinumeron? Account numberiin sen tilinumeron mihin maksoin? En vaan osaa täyttää noita, miksi menin hätäilemään sen tilauksen kanssa kun olisi mahdollisuus jo huomenna saada puhelin
Joitain vanhoja viestejä tästä löytyi mutta kysyn nyt vielä:
Olin aikeissa tilata kustomoidun (muistit kun ei enää irtoa) Mac minin Apple Storesta. Apple Storesta build time lisääntyi 1-3 päivällä, mutta verkkokauppa.comista heidän aikojaan kysellessäni sanoivat että built to order koneet kestää toimittaa keskimäärin 3 viikkoa toimittaa koska tulevat laivarahtina? Ja sama juttu kuulemma tilasi sitten mistä tahansa.
Onko näin tosiaan myös suoraan Apple Storestakin tilatessa?
Viimeksi muokannut vovov, 15.11.2014 klo 2.30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Apple toimittaa kuten lupaa. Jälleenmyyjät katteiden takia vitkuttelevat tilaustaan ja siksi niillä kestää sen 3-4 viikkoa kunnes sopiva tilauskanta on kerätty ja saa paljous alea riittämin. Bulk roinaa voivat jämyt myydä helpostii kun on ennakkoon tilattu erä.
Apple iMac 5K 3.3/24/512 (15) # iPhone 12 mini # +
Nikon D500, Nikkoreita +
osaisikohan joku antaa neuvoa minne pistää viestiä/valitusta/mitä tehdä?
Tilasin runsas viikko sitten Apple Storesta Macbookin tilisiirrolla. Laitoin tilinumerot oikein ja viestikenttään sen reference numberin. Nyt on odoteltu viestiä että maksu hyväksytty. Ei ole tullut. Tuo miltei tonniviissataa on opiskelijalle ihan mahdoton summa jättää sille tielleen, joten neuvot olisivat todella tarpeen.
Riippuen vähän ilmaisusta runsas viikko sitten...
Muistaakseni tilisiirrolla maksaessa kerrotaan, että rahojen siirtymiseen menee 3-5 arkipäivää eli kannattaa laskea nyt aluksi maksamisesta kuluneet arkipäivät kun tässä kuitenkin on ollut joulua ja muuta pyhää.
Ainahan voi soittaa ja kysellä rahojen perille tulosta, näin olen itsekkin kerran tehnyt.
Mikä mahtaa olla tilattujen tuotteiden toimittajien tlanne nyt Apple Storessa? Nimittäin, v. 2011 tilasin iMacin Storesta ja sain valita kuriirin. Se ei ollut UPS, mutta en muista mikä oli. Joka tapauksessa se toimitus sujui mallikkaasti. MacBook Airin toimitti UPS, joka oli farssien farssi - tai oikeastaan kärsimysnäytelmä. Sen jälkeen annoinkin Applelle palautetta, että eivät ikinä koskaan asioisi em. kuriirifirman kanssa, oli se meinaan niin vaikeata.
Nyt kun paikkakunnalla oleva Applen kivijalkamyymälän kanssa katkaisin asiakassuhteeni huonon huoltopalvelun johdosta, niin jatkossa pitänee tilata tuotteet Storen kautta. Siellä on vaan ala-arvoinen UPS yhtenä toimittajana, mutta voiko siellä vielä valita muitakin toimittajia? Kokeilin asiaa iMacin 27" 5K ostoksella, mutta missään vaiheessa en päässyt valitsemaan toimittajaa.
Käytössä: iMac 27" Retina 5K 1T ssd 2019 MacBook Air M1 2021, iPhone 15 Pro Max 256 Gb iPad Air 5. gen, Watch Series 9, kuva: LG 55UH850V Apple 4K TV ääni: Air Pods Max
Ilmeisesti toimittajaa ei pysty valitsemaan. Kuriirifirmat on oman kokemuksen perusteella kaikki aika kuraa, lienee lähinnä tuurista kiinni kuinka homma toimii..
Viimeksi muokannut amanita, 13.1.2015 klo 17.23. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Syy:Edeltävän viestin lainaus poistettu :=)
Koska nettikaupan asiakaskokemuksessa kotiin asti toimitus, eli kuriirifirmankin toimivuus on erittäin tärkeää, niin toivoisin teiltä hiukan tarkennuksia. Miten ne ovat olleet niin kuraa? Miten UPS on tuottanut farssia?
Itse olen tilannut Apple Storesta vähän toista kymmentä tuotetta. Aina on ollut minun tilauksilla toimitus kotiin asti priimaa.
Ovat soittaneet ja varmistaneet mihin voi jättää ja aina aikataulussa.
Oikeastaan minulle ei kuriirifirmassa muu ratkaisekaan kuin
- oikea aikaisuus
- toimituksen varmistus viestillä tai soittamalla (jättöpaikka tms)
- ehjä toimitus
Ovatko nuo teidän kokemukset toistuvia ongelmia vai yksittäisiä sattumia?
Ja kyselen näitä ihan aidosta mielenkiinnosta.
Onko kyse sattumista? Onko kyse odotetun palvelun laadun erosta tilaajien kesken? Onko esim. alueellisti pysyvää laatueroa?
Viimeksi muokannut amanita, 13.1.2015 klo 17.24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy:Edeltävän viestin lainaus poistettu :=)
Mac Mini, Mac Book air
AppleWatch Sport42, iPadAir2, iPad3, iPad4, iPadAir, 3*Apple TV, Time Capsule, Airport express, 3x4S, LaCie d2 3TB, WD MyBoon 1TB
Totuus on varmasti se, ettei mikään kuriirifirma yllä 100% asiakastyytyväisyyteen. Itse kirjoitin vain omakohtaisista kokemuksista ja UPS:n kohdalla mikään ei ole mennyt ns. kerralla oikein, kun taas muiden kanssa on mennyt huomattavasti paremmin.
UPS esitti siinä mielessä farssin, että asiakas oli aina väärässä paikassa väärään aikaan. Eivät näet pystyneet takaamaan, että paketti toimitetaan töihin klo 8-16 välisenä aikana, mutta eivät myöskään sitä, että se toimitetaan klo 16-20 välisenä aikana kotiin. Vaihtoehdoiksi asiakkaalle olisi jäänyt vapaapäivän pyytäminen toimituspäiväksi (joka luonnollisesti on älytöntä, eikä ole edes 100% varmuutta, että paketti silloinkaan tulisi) tai sitten viettää töissä 12 tuntinen työpäivä, ilman ylityökorvausta (työnantaja ei ole kiinnostunut minun ja kuriirifirman liikkeistä, varsinkaan viimeisen). Apple Storesta tilaamani MacBook Air liikkui 2013 kesänä Kiinasta Vantaalle (Saksan tulvat hidastivat hieman kulkua, josta pahoittelivat jo toimitusvaiheen alussa) Korean, Saksan ja Ruotsin kautta ripeästi vajaassa 2 ½ päivässä. Turussa UPS toimitti pakettia minulle 5 päivää! Aika iso ero tuohon toimituksen ulkomaan osuuteen verrattuna. Olin jo niin raivoissani, että jollei viimeinen toimituskerta (joka sekin meni väärin eli paketti toimitettiin töihin, vaikka oli nimenomaan sovittu puhelimessa toimitus ko. aikana kotiin - työkaveri vastaanotti onneksi paketin) olisi onnistunut, niin olisin soittanut UPS:n maajohtajalle, jonka numeron olin jo kaivanut netistä ja olisin pyytänyt häntä henkilökohtaisesti toimittamaan paketin minulle. Tuossa 5 päivän aikana kielsin heitä jopa enää siirtämästä pakettia varikolta yhtään mihinkään, josta olisin mennyt sen itse hakemaan, kun he eivät sitä kuluttajalle onnistuneet toimittamaan liikeideastaan huolimatta - sekään ei toteutunut, paketti kulki ties missä. Tämä ei ollut ainut kokemukseni ko. kuriirifirmasta, joka ei ole mennyt asiakasta tyydyttävällä tavalla. Lisää kokemuksia heidän kanssaan en halua kerryttää.
Töissä sitten juteltiin noista toimittajista ja kuinka ollakaan, muillakin oli samankaltaisia kokemuksia ja juuri UPS:n kanssa useimmiten - toki muitakin moitittavia firmoja löytyi, mutta selkeästi vähemmän. Kaava oli aika tuttu niissä kokemuksissa.
Kuten alussa totesin, varmasti muillakin firmoilla virheitä tapahtuu ja ehkä UPS saa tavaraa myös aika ajoin perille sovitustikin, kun firma edelleen pystyssä on. Tehostamisen varaa kyllä toimintatavoissa löytyy. Ei nimittäin kuulosta liiketoiminnan kannalta hyvältä, että yhtä pakettia kohden on 1+n kappaletta toimituskertojen yrityksiä. Fiksummin toimien säästyisi euroja ja toimitusnopeus ja -varmuus, sekä asiakastyytyväisyys paranisivat huomattavasti.
Viimeksi muokannut ptjuhis, 13.1.2015 klo 19.30. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Käytössä: iMac 27" Retina 5K 1T ssd 2019 MacBook Air M1 2021, iPhone 15 Pro Max 256 Gb iPad Air 5. gen, Watch Series 9, kuva: LG 55UH850V Apple 4K TV ääni: Air Pods Max
^ Hyvin pitkälti noin. Firmojen tarjoamat aikaikkunat on ainakin työssäkäyvän kannalta lähes naurettavia, vaihtoehtoina voi esimerkiksi olla klo 8-16 tai 15-21 välillä. Lisäksi kuriirifirmat eivät itse pysy noissa lupaamissaan ajoissa. Esimerkiksi kerran oli sovittu toimitusajaksi tuo klo 15-21 välillä ja olin erikseen töissä järkännyt vuorot niin, että ehdin varmasti kotiin klo 15 mennessä, mutta eiköhän se kuljettaja soittanut 13:30, että oletko kotona, nyt tuotais tää paketti..
Itse tuotteet on kyllä aina tulleet ehjänä perille, siinä ei valittamista.
Olen todennut, että helpoimmalla pääsee, jos paketin tilaa alunperinkin suoraan työpaikalle ja infoaa työkavereitaan, että on joku joka sen paketin pystyy ottamaan vastaan.
Viimeksi muokannut Mike`, 13.1.2015 klo 11.43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ptjuhis kirjoitti:Mikä mahtaa olla tilattujen tuotteiden toimittajien tlanne nyt Apple Storessa? Nimittäin, v. 2011 tilasin iMacin Storesta ja sain valita kuriirin. Se ei ollut UPS, mutta en muista mikä oli. Joka tapauksessa se toimitus sujui mallikkaasti. MacBook Airin toimitti UPS, joka oli farssien farssi - tai oikeastaan kärsimysnäytelmä. Sen jälkeen annoinkin Applelle palautetta, että eivät ikinä koskaan asioisi em. kuriirifirman kanssa, oli se meinaan niin vaikeata.
Nyt kun paikkakunnalla oleva Applen kivijalkamyymälän kanssa katkaisin asiakassuhteeni huonon huoltopalvelun johdosta, niin jatkossa pitänee tilata tuotteet Storen kautta. Siellä on vaan ala-arvoinen UPS yhtenä toimittajana, mutta voiko siellä vielä valita muitakin toimittajia? Kokeilin asiaa iMacin 27" 5K ostoksella, mutta missään vaiheessa en päässyt valitsemaan toimittajaa.
Eipä taida toimittajan valinta onnistue Apple Storesta, vaan Apple arpoo sen sinun puolestasi. Itse olen huomannut että jos tilataan kone jota kustomoidaan ja se lähtee siis tehtaalta/kiinasta niin toimittajana on yleensä ollut...valitettavasti...UPS.
Mutta jos tilataan suoraan ns.varastokamaa eli peruskokoonpanoja jotka lähtevät hollannista niin toimittaja vaihtelee DHL/TNT välillä.
TNT:stä on itselläni ainakin parhaat kokemukset.
iPhone 16 Pro w/Clicks keyboard case
Framework Laptop 13" (AMD)
Tesla Model Y
Itellä ainaki ihan hyviä kokemuksia ollu tuon DHL:n kanssa, joka on kuskannu kaikki tilaamani tuotteet Hollannista suomeen. Yleensä tullu päivän tai pariki, ilmoitettua ennen.