Laitoin mid-2011 Mac Miniin alkup. 500GB kovalevyn kaveriksi 120GB SSD-levyn. Homma sujui ihan hyvin ohjeita noudattaen ja e-baystä tilatun tarvittavan SATA-kaapelin avulla. Tottakai alkup. kovalevy oli siinä ensimmäisessä vastaantulevassa ”slotissa” kun kone oli huoltoluukku ylöspäin, eli kaikki piti irrottaa, jotta SSD:n pääsi asentamaan alakelkkaan.
Homma sujui tosiaan ilman ongelmia, mutta sitten kun laitoin Minin tulille taas, niin pukkasi ilmoituksen ”Tietokone ei voi lukea syötettyä levyä”. Olin vähän hämmentynyt, koska oikeasti olen aika uuno näiden juttujen kanssa, ja koska esim. YouTube-opastusvideoissa laitteisiin voi heittää sisälle minkälaisen SSD:n tahansa ja aina pelittää, niin olin ajatellut että ei tässä voi itsellenikään mitään ongelmia koitua.
Mitä pitää tehdä nyt? Onko Kingston 120GB epäsopiva levy? Pitääkö alustaa, pitääkö osioida jotain/jotenkin?
Levytyökalu kyllä näyttää vasemmassa reunassaan tuon SSD:n, mutta miten tästä pitää jatkaa.
Idea SSD:n lisäämisen takana oli siis luonnollisestikin koneen nopeutuminen ja käytön jouhevuus, joten pitääkö minun asentaa käyttöjärjestelmä (Yosemite) SSD:lle (+ jotain muuta?), jolloin itse alkup. kovalevy jää enemmänkin tallennuspaikaksi. Ensin täytyisi tietysti saada pois tuo ym. herja...
Kone käy ja kukkuu toki niin kuin ennenkin, koska en kajonnut sen omaan kovalevyyn ja laitoin sen takaisin samaan slottiinkin (en tiedä olisiko tällä ollut väliä), mutta mielelläni tietysti ottaisin SSD:n lisäboostinkin vastaan, kun kerran levy tuli hankittua

Pahoittelut mahdollisista hölmöistä kysymyksistäni, ja kovasti kiitoksia jo etukäteen avusta!