Hei!
Olen tässä jo pari viikkoa suunnitellut tuollaisen uuden Intel Minin ostoa ja huomenna olisi hankintapäivä viimein edessä. Nyt alkoi vahvasti tuntua että paljon edullisempi G4 Mini olisi ehkä sittenkin parempi vaihtoehto.
Mini tulisi minulle täysin peruskäyttöön, kuten musiikin kuunteluun, dokumenttien kirjoitteluun, valokuvien selaukseen ja nettikäyttöön.
Vaihtoehtoina ovat joko Intel Mini Core Solo -prosessorilla tai G4 Mini 1.25 GHz prosessorilla. Katselin testejä ja aloin miettiä että onko mitään ideaa maksaa yli 100 euroa enemmän siitä, että saa enemmän tehoa, jos sitä tehoa ei tarvitse mihinkään? Muutenhan nuo on liki samanlaisia laitteita. Kiintolevytilalle ei tarvitse antaa tässä tapauksessa mitään painoarvoa, niin mitättömät kovalevyt noissa ulkoisiin kiintolevyihin nähden joka tapauksessa on.
Mitä mieltä olette?
Kannattaako ostaa vanha Mini?
Pienen ihmeen ystävät
10 viestiä
• Sivu 1/1
-
Kannattaako ostaa vanha Mini?
Viesti Kirjoittaja Hene1 »
-
-
-
Viesti Kirjoittaja Kylian »
Kyllä sille "ylimääräiselle" teholle aina jossain vaiheessa voisikin olla käyttöä. Samoin kuin et jos ostais sen vähän pienemmän ulkoisen kovalevyn tai vähän vähemmän keskusmuistia, ku en mä sitä ehkä tartte... on ehkä
Mut siis onhan se rahakysymys aina. itse ainakin mietin tarkkaan käyttötarve vs. hinta. Opiskelija kun olen. Silleen se kannattaa miettiä, mut jos vaan on varaa, ni ite pyrin silleen, et jonkin aikaa päsrjää varmasti hyvin
![Salaisuus [:#]](./images/smilies/47_47.gif)
Mut siis onhan se rahakysymys aina. itse ainakin mietin tarkkaan käyttötarve vs. hinta. Opiskelija kun olen. Silleen se kannattaa miettiä, mut jos vaan on varaa, ni ite pyrin silleen, et jonkin aikaa päsrjää varmasti hyvin

-
Viesti Kirjoittaja alspe »
Jos aiot ostaa uutena Minin niin Intel-malli on mielestäni selvästi järkevämpi. USB 2 kpl enemmän ja Front Row+Kaukosäädin. Uudella mallilla et tarvi ulkoista usb-hubia välttämättä kun taas vanhalla se on lähes välttämätön===> lisää roikkia
. Uudessa mallissa on myös digitaalinen äänilähtö, eli 5.1 äänet saa ulos? Vai onko näin?
Käytettynä johonki 350 €:oon 1,25 MHz Mac Mini on hyvä ostos.

Käytettynä johonki 350 €:oon 1,25 MHz Mac Mini on hyvä ostos.
-
-
-
-
Viesti Kirjoittaja dogmulder »
Itse ostin viime kesänä minin ja hyvin tällä pärjää (Giga muistia, 1,42GHz).
Vaan jos hinnanero on vain 100e, niin se minusta kannattaa maksaa, liitäntöjen puutteiden paikkaaminen maksaa sekin muutamia kymppejä.
Minua ei juurikaan huoleta se että uudet ohjelmat vaatisivat intel-prossun, sillä vanhoillakin pärjää hyvin. Jos jotain niin rankkaa käyttöä ajattelee että tarvitsee aina uusimmat ohjelmat, niin kannattaa katsella kyllä muita koneita kuin G4 miniä.
Kannattaa varmaan katsella käytettyjä jos raha tekee tiukkaa (itsekin olen opiskelija). Eivät ole vielä vanhoja, mutta hinta alkanee pudota uusien mallien myötä. Katsoo vain että on siististi pidetyn näköinen.
Vaan jos hinnanero on vain 100e, niin se minusta kannattaa maksaa, liitäntöjen puutteiden paikkaaminen maksaa sekin muutamia kymppejä.
Minua ei juurikaan huoleta se että uudet ohjelmat vaatisivat intel-prossun, sillä vanhoillakin pärjää hyvin. Jos jotain niin rankkaa käyttöä ajattelee että tarvitsee aina uusimmat ohjelmat, niin kannattaa katsella kyllä muita koneita kuin G4 miniä.
Kannattaa varmaan katsella käytettyjä jos raha tekee tiukkaa (itsekin olen opiskelija). Eivät ole vielä vanhoja, mutta hinta alkanee pudota uusien mallien myötä. Katsoo vain että on siististi pidetyn näköinen.
-
10 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka