redhat kirjoitti:Itsellä ei enää luottoa VW-tuotteisiin. .
Itselläni löytyy luottamusta. Toisaalta vain dieseleihin. Ikävä kyllä tuo 1.9TDI ei kovin uusiin enää saa. Alkupään 2.0TDI:ssä löytyy muutamia suunnitteluvirheitä. Olettaisin uudempiin jo nämä olevan korjatut. VW:tä on aina parjattu. En ymmärrä vain mistä nämä puheet tulevat jo 80-luvulta asti. Hyvin on monella noita kilometrejä tullut eikä auto ole pajalla seisonut. Nyt sitten unohdetaan alle 500tkm ajetut.
Kauppalopo kirjoitti:Sekakäyttäjän on helpompi arvioida kaikkea, ei tule sokeaksi tai ennakkoluuloiseksi..
Vertailua ei voi koskaan tehdä ilman sekakäyttöä. Jopa Ladasta löytyy positiivisiä asioita autona. Ei Megane ole paha auto vaikka testissä ei hyvin pärjännyt. Kyseinen autokin on testattu muutamien päivien ajan. 106 pösö yllätti minut täysin kun testasin. Ei sitä voi ihan huonoksi sanoa. En vain ymmärrä miksi nykyään autoista tehdään niin outoja. Maavara on liian pieni ja moottorit samoiten. Itse tykkäisin jostain Golfista johon lisätään maavaraa vähintään 50mm ja koneeksi isketään joku 6 mukinen suora. Qashqai olisi mukava, jos sen saisi juuri 6 mukisella Dieselillä. Mieluiten joku 180 heppaa ja vähintään 400 Newtonia. Nykyään vaan on muotia tehdä näitä matalia autoja litrasella koneella jossa 100 heppaa. Pah. Odotan innolla sitä uutta Defenderiä, mutta toisaalta G-sarjan mersukin miellyttää. Pitäisi testata kunnolla.
Tauvo kirjoitti:Vuodesta toiseen samat automerkit ovat surkeimpia katsastustilastojen mukaan. Ei liene vaikea arvata mitkä…
Tuo testi on höpö höpöä mikä julkaistiin. Toyotalla ajettu keskimäärin 100tkm ja toiseksi huonoimmalla Transportterilla 450tkm. Yleensä kun auton kuin auton muistaa huoltaa niin ongelmia ei tule vaikka olisi se hemmetin Caliberi alla. Kun itse vaivautuu vaan tarkistamaan ennen katsastusta, että toimiiko jarrut ja onko välyksiä niin asiat on kunnossa. Auto saadaan kyllä kestämään, jos tekniikka pidetään yksinkertaisena. Tuossa yksi syy myös toyotan menestykseen. Ne on muutenkin sen 5-7v Saksalaisia teknisesti jäljeessä. Joku 2000 vuoden Golf IV Dieselinä on paljon mukavempi ajaa kuin 5-7v uudempi Corolla dieselinä. Myös kulutus on pienempi ja veikkaan kestävyydenkin olevan Golf:issa parempi. Vanha Golf on vieläkin liikenteessä ja pitäisi käydä kysymässä joko se 700tkm on lasissa.
Jos pitää hommata auto joka on valmistettu tuolla aasiassa niin minun vaihtoehdot on seuraavat.
1. Hyundai i30 (2010->): Erinomainen ajaa ja pieni kulutus jopa bensaversiona. Tietenkin tuo vaatii työtä. Dieselinä en ole ajanut. Auto on ollut taloudessa.
2. Nissan Qashqai (2012->) : Pientä huojuntaa, mutta siihen tottuu. Mukava auto matka-ajossa. Auto on taloudessa ja pisin reissu on käynti Helsingissä yhden päivän aikana.
3. Nissan Micra (2009->) : Bensa versiolla 4 litran lukemat on mahdollista saavuttaa. Auto on ollut taloudessa. Loistava ajaa jopa matkaa vaikka on nappu.
Jos puhutaan sitten niistä mihin minä kosken mielellään niin.
1. VW Transporter : Olen testannut 3 sarjasta aina uusimpaan 2014 malliin. Ajettavuus on vain parantunut ja teräspylly ajon tällä tekee helposti. 1000mailia 24h. On ollut useampi malli taloudessa.
2. Mercedes C-klasse : Tälläinen löytyy nyt tällä hetkellä toisena autona. Mielyttävä ajaa. Tietenkin tämä valitaan ilman invalidivarustusta eli automaatti vaihteita. Erittäin hyvä matkailuun. Testattu Hesan reissu 1pv aikana.
3. Open Corsa D : Tässä se on minun nykyinen työauto millä duunimatkat hoidellaan. ESP-Off napin puute vain risoo. Ajettavuudessa ei ole vikaa ja testattu hesan reissu 1pv aikana.
Autotallissa sitten on se Possu jolla on neljäpyörää. En tarkoita traktoria vaan kyseessä on ihan oikea auto. Kuvia tulee joskus kun tuon saa fiksattua siistiksi. Polttoainesuodatin ja polttoaineet vaihdettiin ja käyntiin lähti. Auto seissyt kymmeniä vuosia kun se ostettiin. Pitäähän tuosta tietenkin vetää kone auki yms. Kenties tuo on laitettu kuntoon 2020 mennessä. Työ estää harrastuksia.
Tallissa yksi traktori ja Borgward Isabella. Tuvan pöydällä iMac (Mid 2011) Onnellinen Japanilaisesta vaimostaan. Työpaikkoja takana +30kpl. Olin Apple-käyttäjät ry:n jäsen.