Täällä varmaan joku tietää heti ja siksi sitä kysynkin!
Eli olen alustanut USB tikun ja kaikki siltä osin kunnossa, koneelta löytyy Asenna OS X Yosemite.app ja nyt yritän terminaalin kautta pudotella sitä USB tikulle, mutta ei TÄMÄKÄÄN taas menee ku elokuvissa.
Eli luulen että vika on tuossa sudo komennossa kun käytän Suomenkielistä OSX:ää
sudo /Ohjelmat/Asenna\ OS\ X\ Yosemite.app/Contents/Resources/createinstallmedia --volume /Volumes/Yosemite --applicationpath /Applications/Install\ OS\ X\ Yosemite.app --nointeraction
Olen siis korvannut kohdat "Ohjelmat" "Asenna" ja "Yosemite" joka on siis mun USB tikun nimi, mikäs vielä on päin prinkkeliä?
DiskMake X:llä koitin joka piti mennä kun vettä vaan mutta eipäs sekään toiminu... tää on joka kerta sama juttu.
Yosemite ei putoa USB:lle
Mac OS X, Boot Camp ja virtualisointi
8 viestiä
• Sivu 1/1
-
Yosemite ei putoa USB:lle
Viesti Kirjoittaja Greyscope »
-
Re: Yosemite ei putoa USB:lle
Viesti Kirjoittaja Kuutio »
Muistaakseni tuon USB tikun nimi pitää olla se 'Untitled'. Ei Yosemite tai edes nimeämätön, vai mikä se olikaan suomeksi.
asd
-
Juu koitin jo sitäkin, mutta ei toimi, luulen että vika on loppupään komennossa volume/Volumes kun en nyt hiffaa mikä se on suomeksi!
Vai onko väliä onko suomi vai jokin muu???
Vai onko väliä onko suomi vai jokin muu???
-
Viesti Kirjoittaja Rodeo Clown »
Nimeä USB-tikku "Untitled" ja terminaaliin tämä:
sudo /Applications/Install\ OS\ X\ Yosemite.app/Contents/Resources/createinstallmedia --volume /Volumes/Untitled --applicationpath /Applications/Install\ OS\ X\ Yosemite.app --nointeraction
Toimii myös käytettäessä suomeksi.
Ethän muuten ole siirtänyt Yosemiten asennuspakettia niiltä sijoiltaan, jonne se automaattisesti latautuu?
sudo /Applications/Install\ OS\ X\ Yosemite.app/Contents/Resources/createinstallmedia --volume /Volumes/Untitled --applicationpath /Applications/Install\ OS\ X\ Yosemite.app --nointeraction
Toimii myös käytettäessä suomeksi.
Ethän muuten ole siirtänyt Yosemiten asennuspakettia niiltä sijoiltaan, jonne se automaattisesti latautuu?
Viimeksi muokannut Rodeo Clown, 11.2.2015 klo 10.41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
No huh, nyt ainakin lähti =)
Mielestäni jo kopsasin tuon jostain "tutoriaalista" mutta jotain sitten kahvivajauksella onnistuin huseeraamaan =)
Kiitos
Mielestäni jo kopsasin tuon jostain "tutoriaalista" mutta jotain sitten kahvivajauksella onnistuin huseeraamaan =)
Kiitos
-
Viesti Kirjoittaja Raikka »
sudo /Applications/Install\ OS\ X\ Mavericks.app/Contents/Resources/createinstallmedia --volume /Volumes/Untitled --applicationpath /Applications/Install\ OS\ X\ Mavericks.app --nointeractionGreyscope kirjoitti:
sudo /Ohjelmat/Asenna\ OS\ X\ Yosemite.app/Contents/Resources/createinstallmedia --volume /Volumes/Yosemite --applicationpath /Applications/Install\ OS\ X\ Yosemite.app --nointeraction
Olen siis korvannut kohdat "Ohjelmat" "Asenna" ja "Yosemite" joka on siis mun USB tikun nimi, mikäs vielä on päin prinkkeliä?
DiskMake X:llä koitin joka piti mennä kun vettä vaan mutta eipäs sekään toiminu... tää on joka kerta sama juttu.
Älä korvaa mitään, vaan anna mennä ihan tolla lontoon kielellä. Koska järjestelmä on ”vain” localisoitu, löytää terminaali oikeat komennot ja polut ihan lontooksi. Ja käsittääkseni se ei ymmärrä, jos koitat asentaa erinimiselle tikulle, vaikka komentopolussa määrittelisitkin kohdetikuksi sen ”Yosemite”ksi nimitetyn tikun...
tolla laittamallani koodilla olen tehnyt niin suomenkielisillä kuin englanninkielisillä käyttiksillä ton asennustikun.
EDIT: Äh, hitautta ilmassa...
Viimeksi muokannut Raikka, 11.2.2015 klo 11.32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Huom! Vain oma vaatimaton arveluni - ei välttämättä tietoa!
R.
R.
-
Viesti Kirjoittaja kermit »
Tikku ei tarvitse olla Untitled-niminen kunhan sen huomioi tuossa komennossa. Asennuspaketin ei myöskään tarvitse olla /Applicarions -kansiossa kunhan tämäkin huomioidaan komennossa (kahdessa kohtaa).
-
Viesti Kirjoittaja Raikka »
Ei tarvitse ei, mutta jos tikun tekijä ei ole niin tottunut terminaalin käyttöön, että onnistuu tuossa komentorivin muokkauksessaan saamaan asiat noinkin mutkille, suosittelisin vaan käyttämään kiltisti sitä mikä oikeesti toimii...kermit kirjoitti:Tikku ei tarvitse olla Untitled-niminen kunhan sen huomioi tuossa komennossa. Asennuspaketin ei myöskään tarvitse olla /Applicarions -kansiossa kunhan tämäkin huomioidaan komennossa (kahdessa kohtaa).
Huom! Vain oma vaatimaton arveluni - ei välttämättä tietoa!
R.
R.
8 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Käyttöjärjestelmät”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka