Hei!
Olen ajatellut hankkia vanhaan uskolliseen beige G3:eeni kirjoittavan DVD-aseman. Toimiiko mikä tahansa sisäinen IDE tai ulkoinen USB-asema? Gigantin hyllyssä olevissa ei yhdessäkään mainittu Mac OS yhteensopivuudesta.
t. Hanu
DVD-asema G3:een
Keskustelua Mac-yhteensopivista laitteista
4 viestiä
• Sivu 1/1
-
Viesti Kirjoittaja mixu »
Ei niissä koskaan mainita MacOS:ää. 10.4:ssä toimii lähes mikä vaan IDE-liitäntäine suoraan, 10.3:ssa Patchburnin avulla. OS9 on ongelmallisempi. Itse käytän Nec ND-2500A:ta tiikerissä, toimii suoraan. Pantterissa vaati Patchburnin avuksi iOhjelmiin.
IDE on varmmemmin toimiva kuin USB.
IDE on varmmemmin toimiva kuin USB.
-
DVD -asemasta
Viesti Kirjoittaja hnu »
Tarkoitus olisi polttaa Toast 5:lla Premierellä editoituja videoita DVD:lle OS 9.21:ssä.
Toinen vaihtoehto on Toast 6 OS X 10.2.6:ssa. Se vain on järjettömän hidasta ilmeisesti siksi kun Miron digitointikorttini ei toimi kuin classic OS:ssä. Näin ainakin Video CD:itä poltettaessa.
t. Hanu
Toinen vaihtoehto on Toast 6 OS X 10.2.6:ssa. Se vain on järjettömän hidasta ilmeisesti siksi kun Miron digitointikorttini ei toimi kuin classic OS:ssä. Näin ainakin Video CD:itä poltettaessa.
t. Hanu
-
Viesti Kirjoittaja mixu »
Toast tukee käytännössä mitä tahansa IDE-liitäntäistä asemaa. Silloin ei edes kannata harkita USB-liitäntäisiä.
Itse olen ollut erittäin tyytyväinen Necin asemaan, se on nopea, hiljainen, erinomainen kirjoituslaatu. Se tukee myös ns. Booktype setting-asetusta, millä on yhteensopivuuden kannalta iso merkitys (dvd-soittimet ja vanhat dvd-rom asemat). Myös firmware on helposti päivitettävissä Macin avulla, monessa muussa asemassa tarvitaan avuksi PC.
Itse olen ollut erittäin tyytyväinen Necin asemaan, se on nopea, hiljainen, erinomainen kirjoituslaatu. Se tukee myös ns. Booktype setting-asetusta, millä on yhteensopivuuden kannalta iso merkitys (dvd-soittimet ja vanhat dvd-rom asemat). Myös firmware on helposti päivitettävissä Macin avulla, monessa muussa asemassa tarvitaan avuksi PC.
4 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka