Moikka!
Löytyisiköhän täältä apua? Eli laitteeni on iMac (loppuvuosi 2013) ja päivitin siihen hiljattain Yosemiten. En heti ladannut päivityksiä App Storesta (tiedän, olisi pitänyt) ja nyt en saa ollenkaan App Storeen yhteyttä. iTunesiin kun yritän kirjautua antaa virheen (-72000). Latasin iTunesiin viimeisimmän päivityksen Yosemitelle Applen sivuilta ja asensin, mutta ei auttanut. iPhoto ei toimi ollenkaan, se vaatisi ilmeisesti päivityksen. Tämä tuskin vaikuttaa ongelmaan App Storen kanssa?
En ole vaihtanu asetuksia, joten vika ei pitäisi olla palomuurissa tms. Kokeilin myös korjata avainnipun ja reset PRAM, näistä oli joku löytänyt apua Googlettelun perusteella.
App Store ei toimi Yosemite päivityksen jälkeen
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
4 viestiä
• Sivu 1/1
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: 17.2.2015 klo 22.31
App Store ei toimi Yosemite päivityksen jälkeen
Viesti Kirjoittaja Pandalainen »
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 13150
- Liittynyt: 29.6.2006 klo 11.16
- Paikkakunta: Helsinki
Re: App Store ei toimi Yosemite päivityksen jälkeen
Viesti Kirjoittaja egoste »
DNS asetus toimiva? Kokeile vaikka 8.8.8.8
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: 17.2.2015 klo 22.31
Re: App Store ei toimi Yosemite päivityksen jälkeen
Viesti Kirjoittaja Pandalainen »
Kiitos paljon vastauksesta Egoste. Kokeilin tuota ja ei ollut vaikutusta. Mulla on tässä samassa verkossa myös seniorimäkki, jossa versio 10.6.8 (uudempaa ei enää saa niin vahalle laitteelle) ja siinä kaikki toimii kyllä (hitaasti, mutta varmasti). Tarkastelin verkkoasetuksia ja niissä ei näy eroavaisuuksia.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 13150
- Liittynyt: 29.6.2006 klo 11.16
- Paikkakunta: Helsinki
Re: App Store ei toimi Yosemite päivityksen jälkeen
Viesti Kirjoittaja egoste »
Kokeiles tuota terminaalissa (pääte) - kysyy järjestelmäkäyttäjän salasanan..
sudo launchctl load -w /System/Library/LaunchDaemons/com.apple.mDNSResponder.plist
Toki aina kannattaa tehdä varmistus...![Salaisuus [:#]](./images/smilies/47_47.gif)
sudo launchctl load -w /System/Library/LaunchDaemons/com.apple.mDNSResponder.plist
Toki aina kannattaa tehdä varmistus...
![Salaisuus [:#]](./images/smilies/47_47.gif)
Viimeksi muokannut egoste, 18.2.2015 klo 18.23. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
4 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka
- ↳ Myydään Mac
- ↳ Myydään iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Myydään muut Applen tuotteet
- ↳ Myydään muuta tietotekniikkaa
- ↳ Ostetaan Mac
- ↳ Ostetaan iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Ostetaan muut Applen tuotteet
- ↳ Ostetaan muuta tietotekniikkaa
- ↳ Vaihdetaan, annetaan, työtä haetaan ja tarjotaan
- ↳ Kauppapaikan keskustelu ja hintavinkit