Ei ainakaan risottoa..Erño kirjoitti:Itse laittaisin kanaa/lihaa/kalaa, öljyä ja/tai oliiveja sekä reilusti riisiä jos meinaisin saada ravitsevan annoksen itselleni. Ai, mutta mitä siitä sitten tuleekaan?
Ruokatopic
-
Re: Ruokatopic
Viesti Kirjoittaja carrbon »
-
Viesti Kirjoittaja jakovski »
-
Viesti Kirjoittaja M.P.T »
Siihen menee 15min ja vihaan pannulla käristämisiä. Kämppä haisee ja liesituuletinta ei voi käyttää kun takkaa lämmittää. 15min keskittyminen johonkin paistamiseen on jo liikaa. Vartissa tekee vaikka lapsia ja paistaa munakkaan kaupanpäälle mikrossa. Jauheliha menee vain pizzassa. Itse tahdon pihviä enkä jauhelihaa. Saa järsiä ja leuat saa töitä, mutta harvoin pihvin kimppuun pääsee.Erño kirjoitti:Whot? Ostat jauhelihaa ja käristät pannulla samalla kun riisi hautuu kattilassa. Aikaa menee 15 min. Nopeaa ja hyvää,
Riisinkin voi keittää ilman kattilaa ja säästää näin pesukustannuksissa. Siihenkin minulla on oma tapa. Ei tarvitse edes mikroa. Hirveää sähkön tuhlaamista tuo uunin käyttäminen.
-
Viesti Kirjoittaja richidi »
-
Tiskaamista varten on tiskikone tai se nainen kotona. Eri asia vain, että kuka koneen tyhjentää tai täydentää. Koneita pitäisi olla kaksi, koska toisessa olisi aina puhtaat ja toisessa likaiset. Jätkät repesi mun heitolle töissä kun tämän kerroin, koska tuo ratkaisee monia ongelmia parisuhteessa kuulemma. Kuulokkeet tai nuo äänipöntöt eivät tee kokkausta mukavemmaksi. Silti siihen menee sitä aikaa. Äsken tein riisin lasiastiassa hauduttamalla. Kiehuva vesi ja riisit sinne. Lautanen päälle ja poista vesi 20min päästä. Ei tarvitse edes vahtia kun vedenkeittimellä tuon veden sinne mukaan lisätä. Itse taas en BARF:austa harrasta kun teen ruokaa. Raaka liha ei ole hyvää vaikka veren maku himottaa. Veriletut..... *kuola valuu suupielistä*richidi kirjoitti:Kuulokkeet päähän ja kokkailemaan. Tiskaaminenkin on kivaa kun kuuntelee samalla musakkia.
http://fi.wikipedia.org/wiki/BARF-ruokinta
Vaikka ne ranskalaisetkin menee kylminä ja makaroonit keittämättä välillä niin raakaruoka ei ole ihan samaa juttu. Noh.. Kesällä taas saa syödä ihan kunnolla kun ei tarvitse itse kokkailla mitään. Voisihan sitä nytkin käydä äidin ruokia syömässä, jos kehtaisi vaan ehdottaa. Äiti kun voittaa Ramseyt ja masterCheffit silmät kiinni ja kädet paketissa.
Kävikin mielessä, että muslimikulttuurissa sallitaan kolme vaimoa. Se sopisikin minulle enemmän kuin hyvin, mutta minulla ei riitä varat sellaisten elättämiseen. Ainakin työnjako olisi tasapuolinen jokaiselle.
Salaatin tekee kaikkein nopeiten, jos sitten aletaan puhumaan oikeasti kokkailusta ilman mikroja yms. Muutama minuutti niin ne on kulhossa pilkottuna. Salaatilla vain mies ei todellakaan ravitse kehoaan. Onhan se vegaanismi epäterveellistäkin ja siitä on näyttöä pitkältä ajalta. Katsotaan nyt missä on pisimpään elävät ja mitä ne syö... Okinawalaiset vetää tuota fisua ihan kiitettävästi. Vatsakin pitäisi syödä vain melkein täyteen. Eli pitä varmaan syödä päivässä vain se 5 kahvikupillista sapuskaa. Yksi kuppi on yksi annos
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
Viesti Kirjoittaja maccivaari »
SONY Cyber-shot DSC-HX1
LUMIX DMC LX3
-
Viesti Kirjoittaja arisel »
Laita yksi muija töihin, niin saat elätettyä niitä muita ja voit välillä pitää itsekin huiliä työpaikkaa vaihtaessa.M.P.T kirjoitti:Kävikin mielessä, että muslimikulttuurissa sallitaan kolme vaimoa. Se sopisikin minulle enemmän kuin hyvin, mutta minulla ei riitä varat sellaisten elättämiseen. Ainakin työnjako olisi tasapuolinen jokaiselle.
![Salaisuus [:#]](./images/smilies/47_47.gif)
![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja arttula »
Tuli sitten hommattua tuollainen Sous vide -kypsennin. Testin kohteeksi valitsin hevoisen sisäfileitä. Kypsennys vakumoituna kolmisen tuntia 55 asteessa, jolloin niistä tulee mediumia. Sen jälkeen voi pakastaa tai ottaa suoraan käyttöön. Kuumalla pannulla lihaan väriä molemmin puolin, ja valmista tuli. Täytyypä nyt kehaista, ettei mureampaa lihaa saa mistään!Mikael K. kirjoitti:Kokkasin kerran kalaa ja en muista olisinko kokannut lihaa Sous vide-tekniiikalla. Kalasta ainakin tuli maukasta. Linkissä lisää informaatiota. Suurin ongelma oli saada normaalin uunin ja vesihauteen lämpötila kohdalleen, kun varsinaisia siihen käyttöön suunniteltua vesihaudeuunia minulla ei ole.arttula kirjoitti:Onkos teillä kokemusta lihan Sous vide -kypsennyksestä? Sellainen alkoi hieman kiinnostamaan.
Sellaisia, jotka osaavat laskea, ja sellaisia, jotka eivät osaa.
-
Elämänkokemus on hyväksi. Pitää laittaa harkintaan ja näin tänne voisi kirjoittaa kokkaustuloksista.arisel kirjoitti:Laita yksi muija töihin, niin saat elätettyä niitä muita ja voit välillä pitää itsekin huiliä työpaikkaa vaihtaessa.![]()
-
Viesti Kirjoittaja Erño »
Ja tuollainen laiskuus ruuanlaitossa on jo melkein ihailtavaa.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Syön neljättä päivää itse tehtyä kebua. Normaalisti kestäisi vain pari päivää, mutta nyt on tullut käytyä niin paljon ravintoloissa äpöstämässä, että omat ruuat on säilyneet.
NZXT H1| R7 5700G | RX6800XT/Vega 8|32GB RAM
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Viesti Kirjoittaja jakovski »
-
Viesti Kirjoittaja richidi »

-
Viesti Kirjoittaja Anniel »
-
Parempi pysyä mikropöperöissä ja rajata paistaminen kerran kuukaudessa herkuksi. Tai rakentaa katos ja paistaa ulkona ruokansa.
GreenPan on ollut vuodesta nakki. Muija sillä ahkeraan paistelee ja hyvin on toiminut. Itse olen sillä tehnyt vain lettuja, mutta muija kokkailee usein jotain kasvismössöä sillä. Gigantista ostin sen pannun. Paras keraaminen mikä on ollut. Se Tokmannilta ostettu lasahti parissa kuukaudessa.jakovski kirjoitti:Onko täällä kokemuksia näistä keraamisista paistinpannuista?
jos 60-90€ tuote kestää 10v niin se on hintansa haukkunut. Toisaaalta minä kyllä tekisin silloinkin reklamaation ja itkisin netissä kuinka huonoa laatua tehdään.richidi kirjoitti:Lähinnä miten semmoinen kestää pidemmän päälle?
-
Viesti Kirjoittaja dem0 »
Melkein näin myös täällä. Ensimmäinen vuosi meni oikein hyvin tuon pannun kanssa mutta sitten alkoi tuo kaiken kiinni tarttuminen vaikkei palamaan asti pääsekään. Tuntuu että tarttuu napakammin kiinni kuin perus teflonpannuun, ja tämä pätee ihan kaikkiin mahdollisiin ruokiin. Ja kyseessä juurikin Tefalin pannu.Anniel kirjoitti:Meillä on yks Tefalin keraaminen ja olihan se ekalla kerralla ihan hyvä. En sitten tiedä onko siinä pinnoitteessa joku vika vai mikä on kun ruoka palaa jatkuvasti kiinni. Ei jatkoon.
-
Viesti Kirjoittaja paulaw »
Kokemusta on Tefalin, ja Swiss Diamondin pannuista ja oman kokemuksen perusteella ovat hyviä.
edit: jos siis tällaisen pannun pesee tiskikoneessa, sen jälkeen se vaatii kevyen perusöljyämisen. Muutoin kanssa alkaa palaa kiinni.
-
Viesti Kirjoittaja carrbon »
-
Erño kirjoitti:Älä ihmeessä sekaannu useaampaan naikkoseen yhtä aikaa.
Ja tuollainen laiskuus ruuanlaitossa on jo melkein ihailtavaa.
Tarkoitin tälläistä muslimimaista tyyliä. Kolmen naista olisi juuri sopiva, koska kukaan ei rasittuisi kotitöiden paljoudesta.
Noh. Minä keitän riisit kuppissa (kuumaa vettä kuppiin ja kansi päälle) Kun valmista niin sen voi syödä suoraan kupista. Lautasta ei tarvitse päälle laittaa, koska tulee lisää tiskiä. Minä tahdon päästä helpommalla. Makaronikin onnistuu noin kuten puurokin. Munakkaan tekee mikrossa kuten pikaisen leivän tai pullankin.
Oletko koskaan puhdistanut rasvasuodinta liesituulettimesta? Ei ole mikään mukava homma. Minulla on tämä verkkomainen suodin eikä se sieni jonka voisi pestä fairy vedessä yms. Ruuanlaitto on sotkemista. Paista mitä tahansa niin sitä sotkua tulee niin turkasen paljon. Vaikka omatekele maistuu paremmalta kuin eines niin ei se ole sen ajan arvoista.
Ajatuskin elämästä ilman mikroa saa ahdistuksen päälle... Ilman mikroa sitten syötäisiin se eneskin kylmänä. Ikävä kyllä jauhelihalla tuo ei onnistu ja mikrossa sekään ei paistu.
Ainakin GreenPan kielti astiapesukoneen. Sellainen tarra oli liimattu pannuun missä tuosta vielä mainittiin kuvakkeella. En muista enää mitä kuvakkeita siinä oli muina merkkeinä. Käsipesu.paulaw kirjoitti:edit: jos siis tällaisen pannun pesee tiskikoneessa, sen jälkeen se vaatii kevyen perusöljyämisen. Muutoin kanssa alkaa palaa kiinni.
-
Viesti Kirjoittaja arttula »
Semmoisen teräsverkkosuodattimen voi laittaa astianpesukoneeseen.M.P.T kirjoitti:Oletko koskaan puhdistanut rasvasuodinta liesituulettimesta? Ei ole mikään mukava homma. Minulla on tämä verkkomainen suodin eikä se sieni jonka voisi pestä fairy vedessä yms.
Sellaisia, jotka osaavat laskea, ja sellaisia, jotka eivät osaa.
-
Sen verkon voi, mutta kun ne on kiinni pysyvällä niittauksella. Se irroitettava osa kun ei mahdu astianpesukoneeseen vaikka se ritilä menisi. Tuohon myydään kyllä ainetta, mutta maksaa 16€ pullo. Aktiivihiilisuodatinta taas ei voi pestä. Sellainen näyttäisi maksavan tuohon minun pöhöttimeeni 26,90€ /kpl.arttula kirjoitti:Semmoisen teräsverkkosuodattimen voi laittaa astianpesukoneeseen.
-
Viesti Kirjoittaja arisel »
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Jussi68 »
Muistithan keittää ja paistaa liesituulettimen allaarisel kirjoitti:Lomanaloittajaisillallisena ruohosipulilla ryyditettyä perunamuussia, possun kyljyksiä ja olutta.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Itse paistoin (liesituulettimen alla) leivitetyt possunfileleikkeet (aka wienerleike) ja uunissa valmistuivat Findus-juurekset
-
Viesti Kirjoittaja maccivaari »
SONY Cyber-shot DSC-HX1
LUMIX DMC LX3
-
Viesti Kirjoittaja Latvastalaho »
-
Re: Ruokatekemisiä
Viesti Kirjoittaja mikastus »
Hiilarilisuke aika vähissä. Pitikö lähteä vielä ulos, vai turvaudunko pottuvoihin.
Syy: siirretty oikeaan ketjuun
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka