Oli sitten pakko turvautua tälle palstalle kun on macceilyä alla vasta kuukauden verran eli tietämys on aika nollassa.
Eli kyse olis tosta skypestä ja messengeristä että saako tähän macciin toimimaan tota videopuheluhommaa kun on kerran kamera sisäänrakennettuna koneessa?
Ei jaksais tota windoussia sen takia pitää tossa että voi sillä vaan ottaa puheluita / videopuheluita vastaan?
Onko muilla tietoa? Sivuilla jo illan oon pörrnnytkin mutta en suoraa vastausta löytäny kysymykseen. Käsittääkseni aiheet koskivat vaan pikaviestintää?
Molemmat ohjelmat on koneella toiminnassa mutta ei ainakaan oo silmään osunut tapaa millä sais videopuhelut toimiin?
T:yhmä
"on olemassa kolmenlaisia ihmisiä, ne jotka osaavat laskea ja ne jotka eivät osaa"
Tervetuloa foorumille. Valitettavasti OSX:n Skype-versio ei tue videopuheluita. Se on kuulema työn alla kuitenkin.
Microsoft Messengerin kanssa videopuhelut eivät toimi, mutta jollain muulla pikaviestiohjelmalla sen pitäisi ehkä onnistua. Joku asioista enemmän tietävä voinee kertoa enemmän.
aMSN is a free open source MSN Messenger clone, with features such as:
Display pictures
Custom emoticons
Multi-language support (around 40 languages currently supported)
Webcam support
Sign in to more than one account at once
Full-speed File transfers
Group support
Normal, and animated emoticons with sounds
Chat logs
Timestamping
Event alarms
Conferencing support
Tabbed chat windows
harri_tku kirjoitti:Suosittelen tutustumista aMSN messengeriin http://amsn.sourceforge.net/
siinä toimii webcam.
Joo, aMSN kloonissa toimii videot, mutta ei ääni. Itse olen kikkailut hätätilanteessa Skype/aMSN yhdistelmällä, jotta saa kummankin toimimaan yhtäaikaa.
nimimerkkiä kallekilponen toisesta threadista lainaten "Sekäettä pitäisi toimia yhdistelmällä AIM (PC) + iChat (Mac)". Tätä en ole itse kokeillut, vaan ajattelin odottaa aMSN ja/tai Skypen uutta versiota.
Sitten on olemassa tämä uusi palvelu nimeltä SightSpeed, joka toimii macissa ja pc:ssä. Hieman hankala, koska kellään tuskin on ohjelmaa valmiiksi. Toimii kuulemma hyvin, iSightin kanssa lennosta.
joonahe kirjoitti:Sitten on olemassa tämä uusi palvelu nimeltä SightSpeed, joka toimii macissa ja pc:ssä. Hieman hankala, koska kellään tuskin on ohjelmaa valmiiksi.
Jos jo se tuntuu hankalalta että jotain ohjelmaa ei ole koneella valmiiksi, elämässä tulee ilmenemään määrättömän paljon hankalia asioita...
SightSpeed kuuluu todellakin olevan Ratkaisu.
Rowan Atkinson on johtanut anglikaanista kirkkoa vuodesta 2002.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
idefix kirjoitti:sightspeed ei vissiin ole yhteensopiva kuitenkaan msn.messengerin kanssa?
vai onko?
No ei ole, miksi pitäisi? Se on pitkälle kehitetty ilmainen videopuhelusofta ja hyvä niin. "Yhteensopivuus" Mesen kanssa tuskin parantaisi Sightspeedin ominaisuuksia, rajoittaisi pikemminkin.
Ei millään pahalla, mutta hieman köyhästi on asiat mäkkikäyttäjillä kun ei löydy yhtä helppokäyttöistä yhteensopivaa softaa millä saisi webcamin + VOIPin toimimaan samaan aikaan. PC-puolella ei muuta kuin MSN Messengeriä peliin ja homma toimii parilla näppäimen painalluksella, melkein yhtä helppoa Skypellä.
Törmäsin tähän ongelmaa kun piti auttaa siskoa mäkin käytössä (tilapäisratkaisu) kunnes saatiin PC ja Windows taas alle. Sitten helpotti.
Niin eikä ole tarkoitus provoilla, käyttökokemuksia löytyy mäkeistä eikä henk.koht. mitään valittamista, mutta aika vaikeaa tuo säätäminen noviiseille on kun pitää metsästellä noita Windows-käyttäjän näkökulmasta perusohjelmia pitkin nettiä.
veppis kirjoitti:Ei millään pahalla, mutta hieman köyhästi on asiat mäkkikäyttäjillä kun ei löydy yhtä helppokäyttöistä yhteensopivaa softaa millä saisi webcamin + VOIPin toimimaan samaan aikaan. PC-puolella ei muuta kuin MSN Messengeriä peliin ja homma toimii parilla näppäimen painalluksella, melkein yhtä helppoa Skypellä.
Törmäsin tähän ongelmaa kun piti auttaa siskoa mäkin käytössä (tilapäisratkaisu) kunnes saatiin PC ja Windows taas alle. Sitten helpotti.
Niin eikä ole tarkoitus provoilla, käyttökokemuksia löytyy mäkeistä eikä henk.koht. mitään valittamista, mutta aika vaikeaa tuo säätäminen noviiseille on kun pitää metsästellä noita Windows-käyttäjän näkökulmasta perusohjelmia pitkin nettiä.
Näin on, tämä on suurin asia mistä joutuu luopumaan, jos siirtyy puuceesta Machintoshiin.
Parannusta odotellen
ELÄMÄN JA KUOLEMAN VÄLISSÄ ON AIKA, KÄYTITPÄ SEN MITEN TAHANSA
- Salamijakk
veppis kirjoitti:Ei millään pahalla, mutta hieman köyhästi on asiat mäkkikäyttäjillä kun ei löydy yhtä helppokäyttöistä yhteensopivaa softaa millä saisi webcamin + VOIPin toimimaan samaan aikaan. PC-puolella ei muuta kuin MSN Messengeriä peliin ja homma toimii parilla näppäimen painalluksella, melkein yhtä helppoa Skypellä.
Törmäsin tähän ongelmaa kun piti auttaa siskoa mäkin käytössä (tilapäisratkaisu) kunnes saatiin PC ja Windows taas alle. Sitten helpotti. [:P]
Ongelmahan on PC:n ja Mäkin yhteiskäytössä ja niiltä osin tilanne on yhtä huono molemmalla käyttäjäkunnalla.
Ongelmahan on PC:n ja Mäkin yhteiskäytössä ja niiltä osin tilanne on yhtä huono molemmalla käyttäjäkunnalla.
iChattihan toimii kyllä mäkin ja mäkin välillä.
Onhan se näinkin, mutta PC puolen enemmistöllä on enemmistön hyöty siis paremmat, suuremmat kontaktimahdollisuudet. Mun kavereilla on PC/Mac suhde 10/1.
Julistan itseni autuaaksi asiassa.
ELÄMÄN JA KUOLEMAN VÄLISSÄ ON AIKA, KÄYTITPÄ SEN MITEN TAHANSA
- Salamijakk
Tämä on kyllä asia mikä itseäni risoo. Tyttöystävä on toisella puolella maailmaa ja olisi kiva skypestä nähdä mitä siellä tapahtuu, mutta kun ei niin ei. Kyllä jaksaa risoa.
Ja mikä on siis ongelma SightSpeedin käytössä ja mistä sitä pitää metsästellä? En tajua.
Jos kyse on siitä, että yhden ainoan hyväksi todetun ohjelman lataaminen ja asentaminen tietystä annetusta osoitteesta parilla hiiren painalluksella on liikaa, niin tunnustetaan sitten että asia on niin ja että tietokoneen peruskäyttö (johon kai kuuluu ainakin parin ohjelman asentaminen, vai pärjääkö joku Windowsin mukana tulevilla softilla?) on joillekin niin äärimmäisen vaikeaa ettei ole tosikaan.
Tosiasiahan on, että pelkkä PC:n pitäminen puhtaana on paljon vaativampi homma kuin joku naurettava SightSpeedin asentaminen.
Kysyn vielä, että mikä ihme tässä on se oikea ongelma?
Repe Ruutikallo kirjoitti:
Kysyn vielä, että mikä ihme tässä on se oikea ongelma?
Jos lukemisen ymmärtäminen tuottaa ongelmia, niin väännetään rautalangasta...
Miten helppoa luulet olevan kaikkien kontaktiesi, joista 99% käyttää PC:tä ja Messengeriä tai Skypeä, käännyttämisen hienon suurelle yleisölle lähes tuntemattoman SightSpeed -ohjelman käyttäjäksi?
Ja mitä tulee tuohon lataamisongelmaan, niin olen huomannut että mäkin "helppona" koneena hommanneet ovat usein aluksi aivan täysin pihalla kun vähäinenkään aiempi tietokonekokemus (yleensä Windowsista) ei auta. Sitten kun on yleensä vielä ainoa mäkin käyttäjä lähipiirissä niin ei kukaan oikein osaa neuvoa. (Niille jotka väittävät edelleen mäkin olevan jotenkin ylivoimaisen helppokäyttöinen asennuksineen, voin kertoa Windows-puolella tapahtuneen paljon kehitystä. Sielläkin tuo verkkoon kytkeminen ja oheislaitteiden liittäminen tapahtuu jo käytännössäkin PnP-tyylillä.) Pitää lähteä heti foorumeilta etsimään apua.
Just näin - viitaten ruutikallon viestiin. Mä en kanssa ymmärrä tätä vonkunaa.
Pahoittelen jo etukäteen tämän fiktiivisen lainauksen aiheuttamaa mielipahaa.
"Voin kun mun rakkain ihminen muutti hevonkuuseen ja maksoi matkastakin miljardin, kiva olis nähdäkin, niinku kuva tai jotain. Molemmilla on tietokoneet ja kaikki. mut mä EN KERTAKAIKKIAAN VIITSI asentaa ilmaista ja toimivaa softaa ku siihen menis kuitenkin kolme minuuttia aikaa, kun mulla on jo toi mese jossa on mun naapuritkin ja kaikki. Ei se kyl toimi, mut kun se jo on."
Ne jotka oikeasti softaa tarvitsevat asentavat sen - uutta Skypeä odotellessa.
veppis kirjoitti:Miten helppoa luulet olevan kaikkien kontaktiesi, joista 99% käyttää PC:tä ja Messengeriä tai Skypeä, käännyttämisen hienon suurelle yleisölle lähes tuntemattoman SightSpeed -ohjelman käyttäjäksi?
Ei tarvitse käännyttää. SightSpeed on vain tietokoneohjelma muitten joukossa, ei mikään elämäntapavalinta. Sitä vain voi halutessaan käyttää tai sitten sitä ei vain kerta kaikkiaan halua käyttää. So simple.
Voihan tietysti jollakulla olla valtaisa määrä yhteyksiä joiden kaikkien kanssa pitää päästä nimenomaan puhumaan videopuheluja tässä ja nyt, eikä toisella puolella uusia ohjelmia voida asentaa esimerkiksi Windowsin tai siihen entuudestaan asennettujen ohjelmien sekoamisen pelossa (kokemukseni mukaan valitettavan perusteltu pelko) eikä ääni ilman kuvaa riitä (kuten Skypessä nyt). Paha sitä on kiistää.
Skypen OS X -versioon on tietääkseni luvattu videopuhelut (versio 2) tällä vuosipuoliskolla. Muistankohan oikein?
Pastori kirjoitti:Just näin - viitaten ruutikallon viestiin. Mä en kanssa ymmärrä tätä vonkunaa.
"Voin kun mun rakkain ihminen muutti hevonkuuseen ja maksoi matkastakin miljardin, kiva olis nähdäkin, niinku kuva tai jotain. Molemmilla on tietokoneet ja kaikki. mut mä EN KERTAKAIKKIAAN VIITSI asentaa ilmaista ja toimivaa softaa ku siihen menis kuitenkin kolme minuuttia aikaa, kun mulla on jo toi mese jossa on mun naapuritkin ja kaikki. Ei se kyl toimi, mut kun se jo on."
En tiedä oliko tämä nyt jotenkin suora hyökkäys minua kohtaan, mutta valaistaan tilannetta. Tyttöystäväni on todellakin Etelä-Afrikassa, yhteydenpito toimii sähköpostin ja Skypen välityksellä. Minähän pystyn tietysti asentamaan omalle koneelleni koko maailman, mutta parempi puolisko valitettavasti joutuu käyttämään nettikahviloita, joiden koneet ovat mitä ovat eikä niihin asennella omia ohjelmia. SightSpeed on varmasti toimiva softa, mutta jos Skypen käyttäjiä on 3,5 miljoonaa ja SightSpeedillä Pastori ja Repe Ruutikallo, niin minulle ei liene epäselvää kenelle soitellaan ja kenelle jätetään kilauttamatta. Kaikenlainen vittuilu on muutenkin tällaisesta asiasta jopa absurdia.
Pastori kirjoitti:Just näin - viitaten ruutikallon viestiin. Mä en kanssa ymmärrä tätä vonkunaa.
En tiedä oliko tämä nyt jotenkin suora hyökkäys minua kohtaan, mutta valaistaan tilannetta. Tyttöystäväni on todellakin Etelä-Afrikassa, yhteydenpito toimii sähköpostin ja Skypen välityksellä. Minähän pystyn tietysti asentamaan omalle koneelleni koko maailman, mutta parempi puolisko valitettavasti joutuu käyttämään nettikahviloita, joiden koneet ovat mitä ovat eikä niihin asennella omia ohjelmia. SightSpeed on varmasti toimiva softa, mutta jos Skypen käyttäjiä on 3,5 miljoonaa ja SightSpeedillä Pastori ja Repe Ruutikallo, niin minulle ei liene epäselvää kenelle soitellaan ja kenelle jätetään kilauttamatta.
En mä sua vastaan hyökännyt. Tuo jossain kaukana oleminen oli vaan jäänyt viestiketjusta mieleen.
Sightspeediä käyttää todennäköisesti useampikin käyttäjää näilläkin tiedoilla - koska mä en käytä sitä Ruutikallon kanssa : )
tBa kirjoitti: jos Skypen käyttäjiä on 3,5 miljoonaa ja SightSpeedillä Pastori ja Repe Ruutikallo, niin minulle ei liene epäselvää kenelle soitellaan ja kenelle jätetään kilauttamatta.
Missä vaiheessa nyt sitten "kilauttelu" Skypellä on Macissa lakannut wörkkimästä? Äänipuolihan toimii loistavasti.
Oletko tosissasi sitä mieltä, että Pastori ja Repe Ruutikallo ovat SightSpeedin ainoat käyttäjät ja Skypellä on vastaavasti 3,5 miljoonaa? Onko kommenttisi mielestäsi älyllistä argumentointia vai kenties jotain muuta, esimerkiksi v****ilua?
Tballe vielä, että kokeilehan vaikka sitä aMsn:ää eli jos haluat saada oman naamasi tyttöystäväsi näkyviin niin sillä se kyllä pitäisi onnistua. Ja vastaavasti tietenkin toisiin päin, itsellä ainakin toimii tuo aMSN ihan mainiosti moiseen käyttötarkoitukseen. En tosin tiedä tuosta nettkahviloiden varustelu tasosta, mutta tuskin niistä webbimareoita löytyy, joten ellei tyttöystäsi kanna moistsa laukussaan niin en ylipäätänsä ymmärrä mitä voisit muuta tehdä.
Ossi kirjoitti:Siis ilmainen? Monen luukun jälkeen alkoi kyseleen Visa-korttia. Kiinnostus loppui siihen.
Siitä on olemassa ilmainen ja maksullinen versio, ilmaisesta hiukan ominaisuuksia karsittu. Kyllä minä sen ilmaisen sain ihan ongelmitta tuolta kotisivulta imaistua. http://www.sightspeed.com/