adsl
-
adsl
Viesti Kirjoittaja kalu »
kiittäen...
kalle
-
Re: adsl
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Ja sen takana on itselläni vielä erillinen nopeampi rietitin jossa on sisäänrakennettu palomuuri...mutta se ei ole mitenkään välttämätöin...itsellänikin se oli vanhemman ADSL-boxin (jossa ei ollut reititintä ) takia hankiuttu...
...monilla tutuilla on pelkästään Roadrunneri käytössä ja verkko pelaa mainiosti...ja kympin oman palomuurin pitäisi riittää mainiosti.
(A-link Roadrunner maksaa 99€ Elisa shopitissa)
-
Viesti Kirjoittaja SwitchX »
Verkkokaupassa tuo sama (?) maksaa 70.90 EUR. Tuotenumero on #4600. Itselläni on kanssa tuollainen ja alkuepäilyistä huolimatta laite on toiminut hyvin(A-link Roadrunner maksaa 99€ Elisa shopitissa)

-
Viesti Kirjoittaja Juhani L »
-
Viesti Kirjoittaja Kurtbyy »
Minä: "Mä olen kokeillut tota laitetta kotona ja kaverilla, eikä se kummassakaan paikassa suostunut lähettämään mitään, ottaa kyllä vastaan tavaraa. Kaverin oma ADSL-päätelaite toimi moitteetta."
A-Linkin äijä: "Oletko sä varma, että sulla oli kaikki asetukset varmasti kunnossa sun koneessa?"
Minä: "Niin kuin mä juuri sanoin, mä olen kokeillut sitä SEKÄ kotona ETTÄ kaverilla, jonka oma laite toimi kunnolla."
A-linkin äijä: "Njaa, no katotaan... Tää sun boksi on lähteny tän tarran mukaan Aasian tehtaalta vuonna 2002, eli meidän ei edes tarttis kattoo tota kun sen takuu on ummessa..."
Minä: "Mutta mä ostin sen Verkkokaupasta kuukausi sitten!"
A-Linkin äijä: "Njaaa, no katotaan nyt sitten... Joo, tää on hajalla, palauta kauppaan."
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Niin, palomuuria en pidä päällä, verkossa vain Macceja ja välissä AirPort Extreme WPA Personalilla.
-
Viesti Kirjoittaja NOx »
Periaatteessa eri merkkisillä, mutta samoilla ominaisuuksilla varustetuilla laitteilla on eroa yhtä paljon kuin Saarioisten ja K-Kaupan maksalaatikolla. Samaa asiaa suurin piirtein samalla hinnalla ei voi kovin monella tapaa tehdä. Paiskaamalla lisää euroja pöytään saa enemmän ominaisuuksia kuten langattomuutta, parempia palomuuriominaisuuksia, VPN:ää jne.Minkä merkkinen boksi kannattaa ostaa tai mitä ei missään nimessä kannata ostaa
Merkkien väliset erot muodostuvat paikallisesta tuesta. Zyxelillä on oma ja nopea huolto sekä tukipalvelut. Tässä yksi tarina ADSL:n asennuksesta "http://www.wordskills.com/technical/adsl.html".
-
Viesti Kirjoittaja am_tiainen »
[ Apple Mac mini (late 2012)]
[ AppleTV 4]
[ Apple iPad mini 4 cellular]
[ Apple iPhone SE ]
-
Viesti Kirjoittaja pomtrg »
Tässä sen verran kuin itse tiedän asiasta:
- Avausmaksu 78 € (ainakin Elisa ja Sonera), tarjouksesta voi saada esim 0 € tai 10 €
- Kuukausimaksu 33 € (Elisa) 256/256 kbit/s (en tarvitse nopeampaa)
- ADSL-modeemi A-link Roadrunner 44, 79 € (elisashopit)
Elisan sivuilla puhutaan jostain Ethernet-verkkokortista. Sellainen lienee tässä suht uudessa iBookissa ihan vakiovarusteena? Koneesta löytyy myös Airport Extreme -kortti. Jotta sitä voi hyödyntää pitää ilmeisesti olla Wlania tukea ADSL-laite? Paljonko sellaiset maksaa? Entäs jos hommaisi "normaalin" ADSL-modeemin ja siihen tukiaseman, jota kautta saisi muodostettua langattoman yhteyden?
Elisan sivuilla lukee myös seuraavaa: "Mikäli haluat käyttää myös tavallista, analogista puhelinta tai muita analogisia laitteita kuten faksia, tarvitset em. laitteiden toimintaa varten vastaavan määrän analogisovittimia." Mitäs tuo nyt meinaa? Millaisesta palikasta on kyse? Mitä kustantaa?
Kiitoksia vaan kaikista vastauksista tähän probleemaan.
-
Viesti Kirjoittaja strongA »
Roadrunnerin maahantuojan ( = Avaks Oy) asiakaspalvelu oli varsin kehno.
A-Link RoadRunner 11 ADSL-sovitin PCI-väylään - retail/myymäläpaketoitu. Conexant:in piireillä. Myymälätuote Näytä heti 41.90 € Lisää koriin
Oheislaitteet / Modeemit / ADSL USB-väylään Näytä kaikki
4601 A-Link RoadRunner 32, USB, ADSL-adapteri. Kätevää - ulkoinen USB-väylään liitettävä ADSL-modeemi. Myymälätuote Näytä tulossa 09.07.2004 38.90 € Lisää koriin
Oheislaitteet / Modeemit / ADSL verkkoon Näytä kaikki
4599 A-Link RoadRunner 40 ADSL-sovitin ulkoinen. RoadRunner 40 on ADSL-modeemi ja reititin samassa, ulkoinen, RJ45-liitäntä. Myymälätuote Näytä heti 61.90 € Lisää koriin
4600 A-Link RoadRunner 44 ADSL-sovitin ulkoinen + 4-porttinen kytkin. RoadRunner 44 on ADSL-modeemi ja reititin samassa, ulkoinen, RJ45-liitäntä. Myymälätuote Näytä heti 70.9
-
Viesti Kirjoittaja talo »
Halvimmillaan saa varmaankin tuota adsl+wlan yhdistelmälootaa noin 100e hintaan. Mutta ei välttämättä ole ominaisuuksiltaan huikein, toimiva laite kuitenkin. ADSL ja Wlan erikseen maksanee jo yli tuon 100e sanotaan että noin 60-70e per purkki, joten ei tuokaan mahdoton hinta ole, etuna se että voit valita perus adslpurkin ja sitten hyvän wlanpurkin ominaisuuksiltaan. Ja tietysti se että kun molemmat ovat erillisenä, niin mikäli tulevaisuudessa on erilaisia nettiyhteyksiä tarjolla adsl:n rinnalla niin on Wlan tukiasema jo valmiina eikä tarvitse miettiä sen kanssa enää.
analogisovitin, analogierotin, splitter, millä kaikilla nimillä tuota nyt sitten halutaankaan kutsua. Hintataso pyörii muistaakseni jossain 5-10e paikkeilla, joten ei mitään järkyttävän hintaisia laitteita ole. Palikka on pieni puhelinpistokkeeseen liitettävä josta on puhelimelle oma paikkansa ja adsl:lle oma paikkansa. Ilman tuota on aika tuskaa käyttää puhelinta, meinaan rutisee aika paljon.
Itse suosittelen Elisan liittymää.
Unohdinpa quotaa pomtrg ylemää mutta ei voi mitään =)
-
Viesti Kirjoittaja MacPan »
Tilasin just Telewellin EA-2000 -laitteen, jolla pitäisi saada netti heilahtamaan sekä iBookin että vanhan iMacin kanssa. iBookki luultavasti menee nettiin ilman murinoita, mutta miten on vanhemman myllyn laita?
-
Viesti Kirjoittaja NeNithelo »
9-järjestelmässä ethernettiin kytkettävät laitteet toimivat suoraan kun iskee oikeat tiedot kenttiin.
-
Viesti Kirjoittaja MS »
Hankit ehdottomasti ethernet liitännäisen laitteen. Toimii varmasti ja on ajurivapaa eli toimii missä vain käyttöjärjestelmässä. Toinen edelletys on, että laitteen konfigurointi tehdään ethernet portin kautta.
Osta hubi erikseen. ZyXEL ZyWall 2 on oiva laite. Rautapalomuuri ja 4 ethernet liitäntää muille tietokoneille sekä yksi liitäntä adsl-modeemia varten.
http://www.bdog.fi/cgi-bin/netstore/tuo ... 1419607980
-
Viesti Kirjoittaja kartsa »
Toi modeemi maksoi muuten Elisan nettikaupassa 39.90€
-
Viesti Kirjoittaja jkyynara »
-
Viesti Kirjoittaja Kirjiz »
A-Linkin Roadrunnerin ethernet-puoli on itsessään kytkin (ei hubi, ei reititin). Siltaavana laite toimii siis vain kytkimenä ja siltana. Jos siihen laittaa NAT:n päälle, niin silloin se reitittääkin, tosin vain sisäverkon ja ADSL-linjan välillä.siinä siis on reititin eikä hubi...hubi nimittäin on erittäin hidas ja epäkäytännöllinen vaihtoehto
Reititin on laite, joka ohjaa liikennettä IP-osoitteiden perusteella. Kytkin taas ethernet-osoitteiden perusteella (ethernet-verkossa). Hubi ei taas ohjaa oikeastaan minkään perusteella, vaan toistaa verkkoliikenteen kaikkiin portteihin. Palomuuri on (useinmiten) laite johon voidaan tehdä sääntöjä IP-pakettejen hylkäämiseen, sallimiseen yms.
Näin ihan vaan tiedoksi jokaiselle, jota asia kiinnostaa.
-
Viesti Kirjoittaja MjP2 »
Tuo oli hyvä selvennys tuo erottelu IP- ja ethernet-osoitteen perusteella tapahtuvasta lajittelusta. Kumma, ettei sitä ole voitu noin selkeästi sanoa minulle kahden TKK-vuoteni aikana...
MjP2
-
Viesti Kirjoittaja tAnE »
No mä hankin joulun aikoihin Soonin myymälästä Elisan ADSL ja Siemensin Speedstreamin ja kaikki on toiminut moitteetta alusta alkaen. Piuha kii ja menoks.NO mä rykäsin mun iMacciin Siemensin Speedstream modeemin vaan verkkopipuhalla nettiin ja olen surffannut noin kolme kuukautta ilman minkäälaisia ongelmia. (liittymä on Elisan ADSL)
Toi modeemi maksoi muuten Elisan nettikaupassa 39.90
eMac ja 10.2.8.
-
Viesti Kirjoittaja mazbi »
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka