Tästä olen hyvin samaa mieltäLampela kirjoitti:Mutta kuten tohtori House sanoo, potilas valehtelee aina.![]()
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Viesti Kirjoittaja arttula »
Tästä olen hyvin samaa mieltäLampela kirjoitti:Mutta kuten tohtori House sanoo, potilas valehtelee aina.![]()
Viesti Kirjoittaja jake69 »
Viesti Kirjoittaja exlex »
Heheh. Ei se mitään.jake69 kirjoitti: No eihän Exlexit, ym taida näistä olla ihan perillä, lääketiede (?) taustoistaan huolimatta. Kohan kohkaavat vaan agressiivisesti.
Sorry
Otan tähän vielä kantaa. Jos luet koko keskutelun läpi, niin tottakai on välillä hieman turhauttanut keskustelu, kun on yrittänyt saada vaikka johonkin asiaan vastausta. Keskustelua on ympäröinyt alusta saakka piirre, että jos jotakin on kysytty niin vastausta kysymykseen ei ole tullut tai vastaus on ollut ympäripyöreä. Jos heittää väitteen, että Applen kello mittaa verensokeria, niin tälläiseen pitää pystyä vastaamaan. Tarkoituksena keskustelussa ei ole mikään kivittäminen tai kenenkää dissaminen, vaan vastauksen saaminen väitteisiin. Mutta totesinkin jo aikaisemmin, että vastaukset kysymyksiin onkin melko pitkälti saatu.jake69 kirjoitti:Kohan kohkaavat vaan agressiivisesti.
Viesti Kirjoittaja Lampela »
Viesti Kirjoittaja tuomas92 »
Aina voi väittää mitä haluaa, mutta valittettava tosiasia on, että ihon pinnasta ei tämän hetken tekniikalla minkäänlaisia mahdollisuuksia mitata verensokeria. Tämä johtuu siitä, että ihon pintaa olisi pakko saada jonkinlainen asia mitä voidaan mitataan. Kun ihminen syö, niin veren glukoosimäärä kasvaa. Tämä glukoosi pitäisi pystyä mittaamaan ihon pinnasta. Jos glukoosi, insiliini, glukagoni ei tule ihon läpi, niin mitään noita ei voi mitata. Eli tätä varten olisi oltava joko joku 1,) huipputarkka mittari, tai 2,) mittari joko pystyy jotenkin etänä lukemaan ihon alle tai 3.) mitataan jotain muuta, kuten ihon lämpötilaa, verenvirtausnopeutta jne... ja vielä osata tulkita näitä, että mitä ne kertoo. Jos lääkefirmat upottaa näihin tutkimuksiin joka vuosi satoja miljoonia vuodessa ja Apple laittaa rahaa muutaman miljoonan ja kehittää tuollaisen, niin sitten ei voi sanoa kuin, että todennäköisyys on sama kuin voittaisi lotosta pääpotin.Lampela kirjoitti:Olen sen sijaan sanonut että kukaan ei voi myöskään tietää että se ei näin tekisi. Apple on tunnettu siitä että sillä on vuosien varrella ollut lukemattomia yllätyksiä joista arvaillaan sitä tai tätä. Väitän edelleen että kukaan meistä ei voi tietää mittaako kello veren sokeria vai ei.
Totta aina voi spekuloida, kunhan vain muistaa mainita tämän, niin porukka voi jättää asian suoraan omaan arvoonsa.Lampela kirjoitti: Spekulaatio on aina spekulaatiota ja se että jonkun mielestä joku ei ole mahdollista, ei tee siitä muuta spekulaatiota kummallisempaa.
Olen tainnut linkittää tämän aiemminkin, mutta laitetaan taas koska tällainen laite on ollut olemassa jo jonkin aikaa eikä ole edes ainoa. Siis laite joka mittaa verensokerin määrää ihon pinnalta: GlucoTrack® model DF-Fexlex kirjoitti:Aina voi väittää mitä haluaa, mutta valittettava tosiasia on, että ihon pinnasta ei tämän hetken tekniikalla minkäänlaisia mahdollisuuksia mitata verensokeria. Tämä johtuu siitä, että ihon pintaa olisi pakko saada jonkinlainen asia mitä voidaan mitataan. Kun ihminen syö, niin veren glukoosimäärä kasvaa. Tämä glukoosi pitäisi pystyä mittaamaan ihon pinnasta. Jos glukoosi, insiliini, glukagoni ei tule ihon läpi, niin mitään noita ei voi mitata. Eli tätä varten olisi oltava joko joku 1,) huipputarkka mittari, tai 2,) mittari joko pystyy jotenkin etänä lukemaan ihon alle tai 3.) mitataan jotain muuta, kuten ihon lämpötilaa, verenvirtausnopeutta jne... ja vielä osata tulkita näitä, että mitä ne kertoo. Jos lääkefirmat upottaa näihin tutkimuksiin joka vuosi satoja miljoonia vuodessa ja Apple laittaa rahaa muutaman miljoonan ja kehittää tuollaisen, niin sitten ei voi sanoa kuin, että todennäköisyys on sama kuin voittaisi lotosta pääpotin.Lampela kirjoitti:Olen sen sijaan sanonut että kukaan ei voi myöskään tietää että se ei näin tekisi. Apple on tunnettu siitä että sillä on vuosien varrella ollut lukemattomia yllätyksiä joista arvaillaan sitä tai tätä. Väitän edelleen että kukaan meistä ei voi tietää mittaako kello veren sokeria vai ei.![]()
Voin väittää ja olen valmis vaikka menettämään kasvoni siitä, että laite ei tule mittaamaan verensokeria. Se että lukeeko se tiedot jostakin ulkopuoliselta anturilta joka lukee tiedot ja lähettää ne kellolle on täysin eria sia. Todennäköisyydet on tässä asiassa niin hurjan pieni. Jos tälläinen laite tulee jossakin vaiheessa, niin itsekkin olen tästä iloinen, koska suomessa diabeetikoiden määrä vain kasvaa ja kasvaa. Jos näiden elämää voidaan helpottaa yhtään, niin se on aivan mahtava.
Totta aina voi spekuloida, kunhan vain muistaa mainita tämän, niin porukka voi jättää asian suoraan omaan arvoonsa.Lampela kirjoitti: Spekulaatio on aina spekulaatiota ja se että jonkun mielestä joku ei ole mahdollista, ei tee siitä muuta spekulaatiota kummallisempaa.![]()
Rupean hiljalleen itsekkin poistumaan jo tästä keskustelusta.
Kuten jo todettu, noiden noninvasiivisten mittauslaitteiden ongelmana on niiden epätarkkuus:Lampela kirjoitti:Olen tainnut linkittää tämän aiemminkin, mutta laitetaan taas koska tällainen laite on ollut olemassa jo jonkin aikaa eikä ole edes ainoa. Siis laite joka mittaa verensokerin määrää ihon pinnalta: GlucoTrack® model DF-F
Tämän ketjun pääasia on hävinnyt jo kauan sitten jonnekin.Lampela kirjoitti:Kuten jo sanottu niiden tarkkuus riittää lukuisille diabeetikoille, mutta toki on ymmärrettävää että sinulle se ei riitä, ja sehän tässä ketjussa näyttää olevan pääasia.
Toki voin miettiä, mutta silti olen sitä mieltä, ettei tuo tekniikka vielä ole sillä tasolla, että siihen voi luottaa. Hyvin saattaa toimia diabeetikolla, jolla sokeritaso ei heilahtele suuresti. On myös sellaisia diabeetikoita, jotka todella joutuvat tasapainoilemaan insuliinin, liikunnan ja kaloreiden suhteen. Toki, jos diabeetikko tiedostaa, että laitten antama lukema saattaa näyttää väärin jopa 30%, ja osaa tuon huomioida, niin mikä ettei. Valitettavasti tosiasiassa maailman diabeetikoista vain murto-osa osaa laskea prosentteja. Suurin osa ei välttämättä edes ymmärrä, mitä prosentti tarkoittaa.Lampela kirjoitti:Kuten sanottu jos... Voisiko mitenkään ajatella että tätä käyttävät diabeetikot tietävät tarpeensa paremmin kuin sinä?
Kyllä, jos diabeetikko itse ymmärtää hoitonsa päälle. Kaikki eivät valitettavasti ymmärrä.Lampela kirjoitti:Ei näköjään voi ajatella että diebeetikko voisi itse tietää paremmin mikä hänelle sopii.
Joo toi korvassa roikkuvalaite on vielä kaukana tästä mistä keskustelemme.Lampela kirjoitti: Olen tainnut linkittää tämän aiemminkin, mutta laitetaan taas koska tällainen laite on ollut olemassa jo jonkin aikaa eikä ole edes ainoa. Siis laite joka mittaa verensokerin määrää ihon pinnalta: GlucoTrack® model DF-F
Julkaisvat hiljattain Applen kelloon appsin joka näyttää mittaustulokset kellossa. Tämä spekulaatiosta ja sanan mainitsemisesta koska spekulaatiotahan koko ketju on koska kellohan ei ole vielä markkinoilla.
Ymmärrän sinua täysin! Alusta saakka ollut koko keskustelu, kuin kiville puhuis. Jos puhutaan 30% heitosta mittaustuloksesta, niin koko mittarin merkitys on luokkaa millainen sää on huomenna.arttula kirjoitti:Ihme vääntämistä. En jaksa enää. Pidä tunkkis.
Viesti Kirjoittaja klany »
Terve, olisiko jotain linkkiä tuohon julkistettuun tietoon, missä sovellus tuottaa kelloon tietoa?Lampela kirjoitti: Juuri julkistetun tiedon mukaan tähän on tehty sovellus joka tuottaa kelloon tietoa. Kumpi tieto on oleellista? Sille joka haluaa olla oikeassa ei ole väliä vaikka vastoin kaikkia sanomisia, anturi joka mittaa veren sokeria ihon pinnalta on olemassa. Vastaväite on, että se ei ole luotettava. Miksi siitä sitten sekä diabeetikot että heidän lääkärinsä kokevat siitä olevan hyötyä?
http://www.healthline.com/diabetesmine/ ... -earlobe#1GlucoTrack does not have a connection to a smartphone. Data can be downloaded to a personal computer by simply connecting the Main Unit to a computer via a USB cable, to be supplied with the device. The basic data will be presented in a format similar to an Excel spreadsheet.
Viesti Kirjoittaja Delli »
Anteeksi sotkin. Olen paahoillani. Tämä GlucoTrack® model DF-F oli tarkoitettu kommentiksi siitä ettei tällaista ole muka vielä keksitty. Laite on saanut myyntiluvan Euroopassa mutta ei vielä täällä Amerikassa.klany kirjoitti:Terve, olisiko jotain linkkiä tuohon julkistettuun tietoon, missä sovellus tuottaa kelloon tietoa?Lampela kirjoitti: Juuri julkistetun tiedon mukaan tähän on tehty sovellus joka tuottaa kelloon tietoa. Kumpi tieto on oleellista? Sille joka haluaa olla oikeassa ei ole väliä vaikka vastoin kaikkia sanomisia, anturi joka mittaa veren sokeria ihon pinnalta on olemassa. Vastaväite on, että se ei ole luotettava. Miksi siitä sitten sekä diabeetikot että heidän lääkärinsä kokevat siitä olevan hyötyä?
Kattelin tuossa vähän infoa tuosta GlucoTrack® model DF-F, niin tällainen lausahdus löytyi mittaria valmistavan yhtiön toimarilta:
http://www.healthline.com/diabetesmine/ ... -earlobe#1GlucoTrack does not have a connection to a smartphone. Data can be downloaded to a personal computer by simply connecting the Main Unit to a computer via a USB cable, to be supplied with the device. The basic data will be presented in a format similar to an Excel spreadsheet.
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”