pallon ja M.P.T.n höpinät
[sarkasmi] Kaikki noi maalaiset on aina noin ennakkoluuloisia. [/sarkasmi]
Viesti Kirjoittaja thoug »
pallon ja M.P.T.n höpinät
Viesti Kirjoittaja M.P.T »
Etkö itse ole? Jokaista ruokaa maistetaan ennakkoluulottomasti ja yms? Ennakkoluulot eivät ole pahasta. Kun on ennakkkoluuloinen liikenteessäkin niin kolarin voi välttää kuten riidat parkkipaikalla. Ennakkoluulo on sama kuin ennakointi.thoug kirjoitti:[sarkasmi] Kaikki noi maalaiset on aina noin ennakkoluuloisia. [/sarkasmi]
Viesti Kirjoittaja arisel »
Kostean illan jälkeen on syytä olla varma omasta ajokunnosta ennen rattiin menemistä. Yksi tapa varmistaa asia on kääntyä poliisin puoleen ja pyytää puhalluttamista.
Poliisin mukaan tällaiseen avunpyyntöön suhtaudutaan myönteisesti.
Puhalluttamista voi pyytää partiolta tai mennä suoraan poliisiasemalle.
– Jos saa pysäytettyä partion ja sillä on aikaa, niin kyllä poliisi puhalluttaa. Tehtävämme on ehkäistä rikoksia ja palvella asiakkaita. Toinen vaihtoehto on mennä suoraan poliisiasemalle. Siellä joutuu tietenkin jonottamaan niin kuin muutkin asiakkaat.
Viesti Kirjoittaja theinonen »
Viesti Kirjoittaja M.P.T »
On muutama ratsia mennyt ja eivät edes puhalluta nykyään. Helsingissäkin käskevät menemään jonosta pois, ettei tule ruuhkaa. Alkaako absolutismi näkymään jo kasvoilta.theinonen kirjoitti:Eivät ainakaan aikoinaan Hämeenlinnan poliisiasemalla suostuneet puhalluttamaan, joten aivan räikeä valhe.
Ja kyse on kokeneista kuljettajista, joten yleisesti esitetyt väitteet aiheesta "kokenut kuljettaja" sekä "kyllä minä osaan" voidaan todellkain jättää omaan arvoonsa - jos haluaa pysyä tiellä, on käytettävä nastoja.talvikelillä kuolemaan johtaneissa onnettomuuksissa alla on ollut useammin kitkat kuin nastat, kun vertailukohtana ovat erityyppisten renkaiden osuudet.
Viesti Kirjoittaja jakovski »
Viesti Kirjoittaja rok »
Viesti Kirjoittaja iDock »
Viesti Kirjoittaja thoug »
Viesti Kirjoittaja K_Kolja »
Viesti Kirjoittaja theinonen »
Viesti Kirjoittaja hatey »
Viesti Kirjoittaja Mailia »
Viesti Kirjoittaja CrashDummy »
Kortti vuodesta 1980. Yhden kerran olen pyöräyttänyt auton penkalle, talvella 1984, hyvillä nastarenkailla oikealle kaartuvassa mutkassa mustalla jäällä. Kitkoilla on ajettu 1990 jälkeen aina. Usean talven ajoin Capricella jenkkikesärenkailla (M+S luonnollisesti), ilman ongelmia.arisel kirjoitti:Olikohan tästä jo jotain juttua?
Ja kyse on kokeneista kuljettajista, joten yleisesti esitetyt väitteet aiheesta "kokenut kuljettaja" sekä "kyllä minä osaan" voidaan todellkain jättää omaan arvoonsa - jos haluaa pysyä tiellä, on käytettävä nastoja.
Tämä vahvistaa täsmälleen oman vuosia sitten muodostuneen käsitykseni asiasta. Näin näiden kanssa pruukaa olla - kaikenlaista kinaa ja vänkyttämistä saa kuunnella, mutta loppujen lopuksi asia on niinkuin olen sen sanonut.
Mä pysähdyin nuorempana kun takana ajavaa autoa pysäytettiin, ja poliisiauto kiilasi valot vilkkuen mun taakse sen eteen.hatey kirjoitti:Minua ajoi kerran poliisipartio takaa läiskyt ja pillit päällä ja kun saivat pussitettua parkkiruutuun, jouduin puhaltamaan. Eivät uskoneet kun sanoin etten huomannut takaa-ajo tilannetta. Oikeasti en huomannut.
CrashDummy kirjoitti:tulkoon kukin autuaaksi uskossaan.
Muuten puhut kyllä asiaa - keli ja olosuhteet on huomioitava, oli alla minkälaiset renkaat tahansa. Mainitset kokeilleesi rajojasi radoilla, se antaakin hyvän lähtökohdan turvalliseen liikkumiseen. Valitettavan moni hakee rajansa liikenteessä...Teknologian tutkimuskeskus VTT:n julkaiseman tutkimuksen mukaan
Jos rengas tulee massatuotantoon, kuljettajat voivat napin painalluksella saada nastat ponnahtamaan esiin. Kun nastoja ei tarvita, ne vedetään takaisin renkaan sisään.
– Yhdistetyn nasta- ja kitkarenkaan ideana on, että vaihto tehdään ajo-olosuhteiden selkeästi muuttuessa. Kuivalla tiellä ja tasaisissa talvioloissa ajetaan ilman nastoja, jäisellä kelillä voidaan turvautua nastoihin
Viesti Kirjoittaja Kauppalopo »
Viesti Kirjoittaja JHA »
Ajokortti on ollut vuodesta -95 saakka ja vuodessa kertyy vähintään samanverran kilometrejä. Kysymyksesi on hyvä siksi että en edes muista tarkkaa saldoa mutta jos sanon että kolmen kertaa kaikkien 20v aikana niin mennee korkeintaan yhdellä hutiin.rok kirjoitti:Kuinka usein olette osuneet puhallutusratsiaan?
Itselle tulee omalla autolla ajoa noin 20 000 kilometriä vuodessa. Työn puolesta liikun autolla vähintäänkin yhtä paljon, ehkä jopa enemmänkin. Tulee siis kohtuullisesti nieltyä kilometrejä. Tästä huolimatta, olen viimeksi osunut puhallutusratsiaan seitsemän vuotta sitten.
Mielelläni puhaltaisin pilliin useamminkin. Kuinkahan moni tuolla suhaa maistissa?
Viesti Kirjoittaja JHA »
Jos tilastoja katsoo noilta vuosikymmeniltä niin taisi olla enemmän kyse siitä että luonnonvalinta ehti korjaamaan pois kierrosta ne jotka eivät läpäisseet harjottelua..CrashDummy kirjoitti: Itseäni en pidä mitenkään hyvänä kuskina, sen verran tulee virheitä tehtyä että on turha kuvitella muuta. Kilometrejä tuli 90-luvulla paljonkin, enää ei onneksi tarvitse. Silti, jää- yms. radoillakin rajoja kokeilleena kunnioitan keliä, mutta ei selviytyminen ole renkaista kiinni. Uusimmassa autossa, jolla ajaa vaimo, on ESP; itselläni se toiminto on penkin ja ratin välissä.
Tekisi ihan hyvää monelle ajaa kevytperäisellä 60-70-luvun takavetoisella ja hiihtoliiton hyväksymillä nastattomilla pari ensimmäistä talvea kortin saamisen jälkeen...niillä se aikanaan harjoiteltiin.
Viesti Kirjoittaja Anghorn »
Viesti Kirjoittaja hatey »
Tuo on varmaan yhtä toimiva kuin se Nesteen muovirunkoinen teleskooppinasta aikoinaan. Jos tuo keksintö osoittautuu toimivaksi, muutan nimeni Magniafazzulaksi ja muutan Venezuelaan kulkukoiraksi.arisel kirjoitti:Nämä keskustelut voidaan pian unohtaa, jos Nokian innovaatio osoittautuu toimivaksi:
Nokian uusi talvirengas: Nastat esiin napin painalluksellaJos rengas tulee massatuotantoon, kuljettajat voivat napin painalluksella saada nastat ponnahtamaan esiin. Kun nastoja ei tarvita, ne vedetään takaisin renkaan sisään.
– Yhdistetyn nasta- ja kitkarenkaan ideana on, että vaihto tehdään ajo-olosuhteiden selkeästi muuttuessa. Kuivalla tiellä ja tasaisissa talvioloissa ajetaan ilman nastoja, jäisellä kelillä voidaan turvautua nastoihin
Kyllä tuo parantaa liikenneturvallisuutta, se ei ole mikään pelkkä rahastuskonsti. Vaimitensenytoli...JHA kirjoitti: Mutta hei, onhan meillä automaattinen liikenteenvalvonta.. eikun.. mitensenytoli että valvoikos tuo sittenkään rattijuoppoja..