kaulahuivi kirjoitti:
Aperturen ominaisuuksia et löydä Photosta! Tämä uusi Photos on pohjanoteeraus Applelta. Siirtymä jopa IPhotosta tökkii pahemmin ja tuottaa virheitä isoon kuvakirjastoon. Se siitä.
Itse olin siinä ymmärryksessä, että Photos tulee korvaamaan iPhoton ja Aperturen melko pikaisella aikataululla ja tarjoaa myös riittävät ominaisuudet suurimmalle osalle molempien ohjelmien käyttäjistä. Itse en pidä itseäni minään Aperturen pro-käyttäjänä, mutta kyllä näyttää ihan perus työnkulku ontuvan tällä värkillä.
Uskoisin, että monet järjestelmäkameralla myös harrastuksekseen kuvaavat näppäilijät ottavat useita otoksia samasta kohteesta/tilanteesta ja haluavat näitä sitten jotenkin arvioida keskenään. Eli valita paras tai parhaat ja hieman muokata niitä (valotus, väritasapaino, ym. perussettiä). Photosissa tämä on tehtävä kuva kerrallaan jokaiselle erikseen, eikä niitä versiota saa tarkasteltua vierekkäin. Melkoista schaissea ja pitää ainakin minut Aperturen käyttäjänä niin kauan kuin mahdollista. Adoben kk-vuokrasoftaan en haluaisi siirtyä.
Onko mitään veikkauksia kuinka kauan Aperture säilyy Apple OSX-yhteensopivana tulevissa käyttispäivityksissä?
Niin, ja kai tuo iPhone-valokuvaajille toimii kuin passelisti. Vaikea nähdä, että kukaan järkkärillä kuvaava tuosta mitään hyötyisi.