anvalok kirjoitti:Rillipiru kirjoitti:anvalok kirjoitti:Onkohan mussa jotain vikaa, kun ei retina sytyttänytkään livenä nähtynä? Tavallinen 27 tuntuisi antavan paljon enemmän rahalle vastinetta, tosin vasta sitten kun uuden arkkitehtuurin prossut saadaan sisään.
Mutta se retina näyttö itsessään ei vaan säväyttäny. Käpistelin jopa omia kuvia täydellä resolla ja yriin innostua, mutta kun ei niin ei. Tähän ku vielä lisää lämpöongelmat ja koko resolla takkuavat Adoben softat, niin tavis 27 houkuttelee valokuvaukseen enemmän. Outoa.
Suomen Köyhät & Likinäköiset Ry:n puheenjohtajan palliltako huutelet?
Halusin tuoda keskusteluun oman näkökulmani. Toivoin sen herättävän lisää keskustelua itse aiheesta, ja toivon sitä edelleen. Toivottavasti muut osaavat ilmaista oman näkemyksensä ihan suoraan ilman, että se täytyy piilottaa mukahauskaan piikittelyyn.
Keskustelu on omien näkökulmien esilletuomista. Ilman mahdollisuutta siihen, olisimme kaikki Neuvostoliitossa ja käyttäisimme ehkä jotain Vostok -merkkisiä koneita. Tsemppiä sinulle ja jatka samaan malliin.
Olen itse kritisoinut 5K:n tuulettimen pörinöitä. Nyt parin kuukauden aktiivisen käytön jälkeen omasta puolestani olen valmis toteamaan, että joudun osittain perumaan puheitani. En ole edelleenkään sitä mieltä, että tämä kone on suunniteltu siihen, että prossua tai GPU:ta kuormitetaan jatkuvalla syötöllä tunteja. Esimerkiksi pelattaessa. Kuvien ja videoiden käsittelyyn varmasti enemmän kuin sopiva. Ja aivan ehdottoman hyvä jos kyseessä on kirjalliset toiminnot, lehtien editointi sun muut.
Jos otan huomioon tämän forumin lukumääräiset kommentit siitä mitä kaikkea videoiden käsittely vaatii ja soveltuuko niihin paremmin iMac vai Pro, niin en voi olla tekemättä johtopäätöstä siitä, että Suomessa on huomattava määrä kokoillan elokuvien tekijöitä. Jotka jostain kumman syystä tekevät juttujaan iMac:illä ja ehkä siinä onkin sitten syy siihen, että Suomessa ei enempää elokuvia julkaista.
Johannes