Eli tuli uusi modeemi/reititin taloon nimeltä Telewell TW-EA501 (versio 1). Siihen on liitettynä kaksi mäkkiä. Yritän säätää sitä nyt toimimaan parhaalla mahdollisella tavalla.
Ongelma on seuraava:
Kokeilen huvikseni WEB/FTP serveria applen omalla servuilla. Ongelma on se, että en saa ulkoa kautta sivuja näkyviin, vaan aina tulee reitittimen kirjautumis sivu.
Olen koittanut seuraavia:
DMZ päälle ja osoitettuna servun IP osoitteeseen: ei toimi
Virtual Server portit 80,20,21,427 servun IP osoitteeseen: ei toimi
Olen poistanut reitittem kaukoohjaus mahdollisuuden: ei toimi
Olen myös koittanut UPnP:tä: ei vaikutusta
Olen päivittänyt reitittimen firmwaren: ei vaikutusta
Olenko ymmärtänyt oikein: Modeemi saa julkisen IP osoitteen ja DMZ/Port Forwarding avulla reititin ohjaa tietyt portit tietylle koneelle. Eli jos laittaa julkisen IP osoitteen nettisivun osoite palkkiin ja minulla on DMZ/Port Forwarding päällä portille 80, kaiken järjen mukaan minun sivut pitäisi näkyä. Onko näin?
Kiitos.
Joshua.
Apua reitittimen kanssa please
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
7 viestiä
• Sivu 1/1
-
-
Re: Apua reitittimen kanssa please
Viesti Kirjoittaja NOx »
Et kai vain blokkaa liikennettä WAN -> LAN portille 80, 20, 21 jne. (Advanced Setup/Security)? Virtual Serverin/Port Mapping tiedoissa olet varmaan laittanut jakoja tuottavan koneen IP:n?MacinJosh kirjoitti:Kokeilen huvikseni WEB/FTP serveria applen omalla servuilla. Ongelma on se, että en saa ulkoa kautta sivuja näkyviin, vaan aina tulee reitittimen kirjautumis sivu.
-
Viesti Kirjoittaja titityyana »
Macin muurista avattu oikeat portit?
Ja jos sisäverkosta yrität katsella tuolla ulkoverkon ip:llä jonka ISP antaa, niin se menee sinne reitittimen konffaussivulle. Jos samalla osotteella yritetään ulkomaailmasta, se ei menekkään sinne reitittimen sivulle, vaan Port Forward sääntöjen mukaan sinne tietylle sisäverkon ip:lle. Eli itse et voi siitä liittymästä sitä kokeilla ulkoverkon osoitteella. Sun pitäis mennä vaikka naapuriin ja kokeilla sieltä. Tai kertoa meille se sun julkinen ip.
Eli, reitittimestä port forward ja servun ip-osoitteeseen. Julkinen ip tänne niin me voimme testata, toimiiko port forwardi. Itse jos laitat sen reitittimen ulkoisen ip:n, se reititin haistaa, että olet sisäverkosta ja pistää sut omalle hallintasivullee, eikä kierrätä sitä sun pyyntöä netin kautta takasi itteensä ja siitä port forwardilla sinne sisäverkon koneeseen.
Ja jos sisäverkosta yrität katsella tuolla ulkoverkon ip:llä jonka ISP antaa, niin se menee sinne reitittimen konffaussivulle. Jos samalla osotteella yritetään ulkomaailmasta, se ei menekkään sinne reitittimen sivulle, vaan Port Forward sääntöjen mukaan sinne tietylle sisäverkon ip:lle. Eli itse et voi siitä liittymästä sitä kokeilla ulkoverkon osoitteella. Sun pitäis mennä vaikka naapuriin ja kokeilla sieltä. Tai kertoa meille se sun julkinen ip.
Eli, reitittimestä port forward ja servun ip-osoitteeseen. Julkinen ip tänne niin me voimme testata, toimiiko port forwardi. Itse jos laitat sen reitittimen ulkoisen ip:n, se reititin haistaa, että olet sisäverkosta ja pistää sut omalle hallintasivullee, eikä kierrätä sitä sun pyyntöä netin kautta takasi itteensä ja siitä port forwardilla sinne sisäverkon koneeseen.
-
Re: Apua reitittimen kanssa please
Viesti Kirjoittaja MacinJosh »
Joo, unohdin sanoa että blokkaukset on poistettu mutta ei vaikutusta ja Port Mapping on tehty myös.NOx kirjoitti:Et kai vain blokkaa liikennettä WAN -> LAN portille 80, 20, 21 jne. (Advanced Setup/Security)? Virtual Serverin/Port Mapping tiedoissa olet varmaan laittanut jakoja tuottavan koneen IP:n?MacinJosh kirjoitti:Kokeilen huvikseni WEB/FTP serveria applen omalla servuilla. Ongelma on se, että en saa ulkoa kautta sivuja näkyviin, vaan aina tulee reitittimen kirjautumis sivu.
Joshua.
Mac Pro 5,1 - iPhone SE - iPad Air 2
-
Viesti Kirjoittaja MacinJosh »
Ahaaa. En tiennytkään, että sisäverkon kautta jos menee julkiseen IP:seen niin saa reitittimen.titityyana kirjoitti:Macin muurista avattu oikeat portit?
IP on: 88.192.213.148 sivut on Applen tai Apachen testi sivu.
Kiitos.
Joshua.
Mac Pro 5,1 - iPhone SE - iPad Air 2
-
-
7 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka