jakovski kirjoitti:Samat ohjelmat niistä tulee, mitä digiviritin antaa myöten perustelkkarissa.
4K on kiva, mutta ei tätä tahtia tarvitse niitä edes ajatella kun sd lähetyksiä suurimmalla osalla kanavista on. Muuttuisi edes hd kanavaksi kaikki.
Itse kun en katso perus digilähetystä, koska se ei näy eikä sitä saada näkymään. Kaikki on vaihdettu telkkarista antenniin ja siltä väliltä. Jopa firman ukot käynyt katolla kääntelemässä. Toimii ehkä päivän pari. Lautanen ratkaisi ongelman. Olisihan tuo nettiboksikin ongelman ratkaissut, mutta kanavia olisi ollut vähemmän.
HD-kanavia näyttäisi nyt olevan minulla 20kpl pikaisen laskun mukaan. Se on harmi, että moneen kanavaan ei saa kotimaista tekstitystä.
Sherukka kirjoitti:Suurin osa meistä ei hyvällä materiaalilla erota 4k:ta full-HD:sta
Videotykki ja 80-100" kuva seinälle. Tuollaisessa eron jo huomaa. Tietenkin aina ei hyvää materiaalia tule. Itse ainakin erotin 4K telkkarin seinältä heti. Katsoin, että ompas hyvä kuva ja ne haaveet jäi siihen kun hintalappua lukaisin. Kun telkut on vierekkäin niin eron huomaa, mutta katsomalla satunnaisella otolla kuvaa niin ei pakolla osaa sanoa onko Full HD vai 4k. Tuo vaatii juuri sen paremman kuvan rinnalle, että eron näkee.
Harvempi vaan tekee mitään edes sillä Full HD kuvalla. Salkkarit näyttää yhtä huonolta oli kuva mustavalkoinen tai 8K laatua. Enemmän pikseleitä ei tee laadusta parempaa. Kun niin moni katsoo muutenkin aivojen pehmentämiseen olevaa materiaalia niin kuvanlaadulla ei ole mitään merkitystä.
Tallissa yksi traktori ja Borgward Isabella. Tuvan pöydällä iMac (Mid 2011) Onnellinen Japanilaisesta vaimostaan. Työpaikkoja takana +30kpl. Olin Apple-käyttäjät ry:n jäsen.