V&W.jpg
Eduskuntavaalit 2015
Sana on (melkein) vapaa.
-
Re: Eduskuntavaalit 2015
Viesti Kirjoittaja vinouma »
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Se on jännää miten vähän saa aikaiseksi, kun vain lakkaa yrittämästä.
-
Viesti Kirjoittaja Pippin »
Ilmeisesti olet tosissasi.JHA kirjoitti: Kiinassahan maan lainsäädäntö kieltää alle 16 vuotiaiden työnteon joten missä kohtaa on se aukko tässä aiheessa jota pitäisi rajoittaa vielä lisäpelisäännöillä. Ja jos viittaat ympäristödirektiivillä EU:n ympäristölainsäädäntöön niin sepä olisikin edelleen varsin imperialistista politiikkaa jos siirtomaalle saneltaisiin sellaista lainsäädäntöä jota maa ei ole ollut itse säätämässä.
https://sites.google.com/a/tapa.tp.edu. ... r-in-china
Vapaakauppasopimus Kiinan kannalta olisi sääntelyä lisäävä sopimus, jossa se joutuisi sitoutumaan oikeudenkäynnin ja korvausten uhalla normeihin, joita polkemalla se tahkoaa nyt rahaa. Nyt on edullisempaa olla asentamatta savupiippuun suodinta ja myydä hengityssuojaimia kansalaisille, kun olla myymättä ja asentaa. Ja joku oikeasti kysyy Suomessa, "missä se aukko on"?
Varmaan tällainenkin näkökulma on aivan outo:
http://www.puhtaatvaatteet.fi/vaatetust ... ityovoima/
Sinulle näyttää näkyvän jotain jonkin omitusen kaledoskoopin läpi. Kyllä, myönnän lähin paikka missä itse olen ollut enemmän tutustumassa teollisuusalueisiin on Intia, entä sinulla? Ei tässä ole varmaankaan kyse siitä, että jokaisen täytyisi käydä erikoistalousalueen asuntolatehtaissa itse. Omituinen premissivaade. Vai olikohan tuossa jokin filosofinen ydin, tyyppiä "puu ei kaadu metsässä, jos en näe sen kaatuvan", jota en tyhmyyttäni tajunnut?JHA kirjoitti: Näyttää hivenen siltä että sellainen globalisaatiokritiikki jossa keskitytään mätkimään itsekeksittyjä kopiohikipajoja ja muita näennäisongelmia perustuu riittävän useasti toistettuihin myytteihin ja hevosmiestietotoimistojoen tietoihin ilman että kovinkaan moni kriitikko on edes omin silmin nähnyt kiinalaista teollisuusaluetta.
Kyllä nämä ovat aika tunnettuja ja tutkittuja asioita:
http://www.industriall-union.org/issues
Lakko-oikeutta, sananvapautta ja demokratiaa tiskiin vaan Kiinaan. Kansalaisyhteiskunta rocks, surrealistinen kapitalismokommunismi oligargia ei.
Yhä erikoisempaa. Eihän kukaan vaadi mitään "ihmettä", vaan sitä että kehitys tapahtuisi niin, ettei syötäisi muiden pöydästä ja tiputettaisi omille kansalaisilleen pelkkiä muruja. Ihmisoikeuskysymys. Tätä voi säätää, sillä kakun voi paistaa monella tavallla. Katsopa muutama elokuva, maailmasi saattaa kaivata harmaan sävyjä:JHA kirjoitti: Maa ei ole lähelläkään täydellistä ja työolosuhteet ja työturvallisuus monin paikoin on vasta samalla tasolla mitä sotakorvausvuosien Suomessa mutta jos yhteiskunta on lähtenyt käytännössä melkein nälkään tapetusta rauniosta liikkeelle ei voida olettaa että yksi tai kaksi sukupolvea vielä saisi aikaan mitään vettenpäälläkävelyn tasoista ihmettä. Ei sellaista ole länsimaatkaan kokeeneet.
http://www.newrepublic.com/article/1158 ... s-violence
http://www.last-train.com
Ehkä tyypillisin argumentaatiovirhe mediaaninettijupisijassa: huono rinnastus. On pikkasen eri asia massaplagioida tuotemerkejä ja myydä ne aitona takaisin kuin rakentaa parempia omamerkkisiä kameroita tai autoja länsimaisten teknologiakehitykseen pohjaten. Jälkimmäinen ei ole varastamista sanan varsinaisessa merkityksessä. Teknologia rakentuu aina vanhan päälle. Kyllä IPR:ää tulee voida vaatia kunnioitettavan.JHA kirjoitti:edes sotien jälkeinen Japani joka loi itsensä uudestaan ihan samankaltaisella ideoiden ja tuotteiden kopioinnilla
Kyllä ne syyt ovat sekä että, usossie.JHA kirjoitti:
Suojatullien vaatiminen on taas länsimaassa asuvan kannalta sinänsä ymmärrettävää mutta tuossa kannattaa olla itselleen rehellinen ja myöntää että tuolloin taustalla on hyvin itsekkään syyt. Ei näennäinen solidaarisuus
-
Viesti Kirjoittaja K_Kolja »
Presidentti verottaisi röitä.vinouma kirjoitti:V&W.jpg
Minä puolestani en tiedä juuri mitään
mutta ehkä siksi olen satunnaisesti
ihan siedettävä ihminen.
-Jarkko Martikainen
mutta ehkä siksi olen satunnaisesti
ihan siedettävä ihminen.
-Jarkko Martikainen
-
Viesti Kirjoittaja arttula »
Olisipa kerrankin kiva nähdä maailmanhalaajien kertovan konkreettisia esimerkkejä, joilla parantaa koko maailman tila sen sijaan, että kyllästymiseen saakkaa toistavat samoja epäkohtia - joita toki maailmassa on huomattavan paljon. Listaa siis, miten saadaan kaikki maailman ihmiset onnellisiksi ja hyvin ravituiksi. Nyt ja jatkossakin.
Maailmassa on vain kolmenlaisia ihmistyyppejä:
Sellaisia, jotka osaavat laskea, ja sellaisia, jotka eivät osaa.
-
^ Kenelle kysymys oli suunnattu? Jos minä vastaisin, sanoisin ei mitenkään. Kuten olen jo sata kertaa kirjoittanut, voimme pääasiassa huolehtia vain omista päätöksistämme, toivottavasti eettisesti kestävistä sellaisista. Mikä olisi oma vastauksesi, kun kysymyksessä on ympäristön suojelu?
Viimeksi muokannut vinouma, 5.5.2015 klo 16.27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
Tuo oli erittäin hyvä tarkennus eli "omista päätöksistämme" eikä "itsestämme".
-
Emme voi samaan aikaan kasvattaa talouttamme ja huolehtia täysin ympäristöstä. Kompromisseja pitää tehdä. Toisaalta en ole huolissani elinympäristön pilaamisesta tai ilmastonmuutoksesta, koska ne eivät tule vaikuttamaan pahasti omana elinaikanani.vinouma kirjoitti:^ Kenelle kysymys oli suunnattu? Jos minä vastaisin, sanoisin ei mitenkään. Kuten olen jo sata kertaa kirjoittanut, voimme pääasiassa huolehtia vain omista päätöksistämme, toivottavasti eettisesti kestävistä sellaisista. Mikä olisi oma vastauksesi, kun kysymyksessä on ympäristön suojelu?
-
^ Tällöin olisi mielestäni mietittävä pitäisikö talouskasvua hillitä. Etkö koe olevasi itsekäs, kun et välitä lapsillemme päätyvän planeetan tilasta?
-
Viesti Kirjoittaja ManiMicci »
Jos sellun maailmanmarkkinahinta nousee huomenna viisikymmentä prosenttia, niin pitäisikö suomalaisten silti myydä sellunsa vanhalla halvemmalla hinnalla, jotta talous ei kasvaisi?
It’s better to be a warrior in a garden than a gardener in a war.
-
Taa. Tottakai otamme rahat, mutta jos kasvu vaatisi luonnon ja ihmisten yhä kasvavaa riistoa, vastaukseni on jyrkkä ei!
Viimeksi muokannut vinouma, 5.5.2015 klo 18.24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Öö, en. En välitä muiden penskoista.vinouma kirjoitti:^ Etkö koe olevasi itsekäs, kun et välitä lapsillemme päätyvän planeetan tilasta?
-
Viesti Kirjoittaja ManiMicci »
Postauksistasi on tähän asti saanut sen käsityksen, että mielestäsi talouskasvu tuhoaa ympäristöä automaattisesti.vinouma kirjoitti:Taa. Tottakai otamme rahat, mutta jos kasvu vaatisi luonnon ja ihmisten yhä kasvavaa riistoa, vastaukseni on jyrkkä ei!
Taloushan on kasvanut viimeisen viidenkymmen vuoden aikana kohtalaisen paljon.
http://www.satakunnankansa.fi/Satakunta ... vulla.html
It’s better to be a warrior in a garden than a gardener in a war.
-
Viesti Kirjoittaja hatey »
Minä inhosin lapsia jo silloin kun olin itse lapsi.arttula kirjoitti:Öö, en. En välitä muiden penskoista.vinouma kirjoitti:^ Etkö koe olevasi itsekäs, kun et välitä lapsillemme päätyvän planeetan tilasta?
Bass is Like Duct Tape: it Fixes Everything
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
-
Olemme varmasti identtiset kaksoset!!hatey kirjoitti:Minä inhosin lapsia jo silloin kun olin itse lapsi.arttula kirjoitti:Öö, en. En välitä muiden penskoista.vinouma kirjoitti:^ Etkö koe olevasi itsekäs, kun et välitä lapsillemme päätyvän planeetan tilasta?
-
Viesti Kirjoittaja jakovski »
Mutta mikä on arttulan työmaa, jota ei M.P.T voisi suorittaa.
..onko yhtäkään viestiä, mitä en ole joutunut muokkaamaan..
-
Varmaan työmaa, jossa on hirveä vastuu, vaatii vuosien koulutuksen ja jossa työ"päivä" saattaa kestää ~100 tuntia. Ei onnistuisi multa. 

-
Ojaa kaivelen, mutta hankalaksi homman tekee se, että joutuu nojailemaan ketjuvartiseen lapioon. Sitä ei moni osaa.jakovski kirjoitti:Mutta mikä on arttulan työmaa, jota ei M.P.T voisi suorittaa.
-
Okei. Onhan siinä katsomista kaatojen suhteen. Mielenkiintoinen työ varmasti.
-
Viesti Kirjoittaja jca »
Historiallisesti katsoen talouskasvu on vähentänyt ihmisten riistoa. 8h työpäivä 5 päivää viikossa on talouskasvun ansiota. Jos haluamme suojella luontoa siirtymättä Linkolan malliin eli tappamalla lähes kaikki, niin ainoa tapa siihen on talouskasvu, eli tekniikan kehitys ja sitä myötä uudet energiamuodot.vinouma kirjoitti:Taa. Tottakai otamme rahat, mutta jos kasvu vaatisi luonnon ja ihmisten yhä kasvavaa riistoa, vastaukseni on jyrkkä ei!
-
Viesti Kirjoittaja M.P.T »
Minä lasken palkkaani heti kun Sipilä ja Stupp ottaa eron. Tietäisipä osoitteen ja saisipa vapaata töistä niin veisin noille hamekankaan.
Palkkaa alentaviin asioihin en suostu. Se on sitten sinun syy, jos heitän pyörätelineen jonkun firman ikkunasta sisään. Sinä yllytit ja kiihotit minua. Seiska saa ainakin hyvän jutun. Kehtaisitko tulla lehteen? Minä kehtaan, koska ei ole mitään menetettävää.
100h ei saa lisää millään. Kerro miten se onnistuu? Mielipide pitäisi pystyä perustelemaan. Vuorokaudessa on 24h ja viikossa 7 päivää. Meinaatko, että 1/4 jengistä saa kenkää ja loput tekee niidenkin työt? Tälle vuodelle saa 88h lisää kun poistetaan arkipyhät normaali toimistoaikojen mukaan työskenteleviltä. Minulle saisi vain 32h lisää kun tehdään joulusta ja juhannuksesta työpäivät. Molemmat tekevät 2pv seisakin. Mistä revit ne loput 68h? Muuten firma pyörii 24/7.
Työajanlisäyksiä vaativat on laiskoja vetelyksiä. Jos verrataan Turkkiin, Espanjaan, Kreikkaan yms niin siellä työteho on heikompaa. Työpäivä voi olla 12-16h, mutta siellä kauppiaskin pyörittelee peukaloita monta tuntiä päivässä. Ainakin meidän firmassa on käyttösuhdetta vedetty tappiin. Ylimääräiset pään raapimiset ja pissilläkäynnit on kellotettu. Meillä vaihdetaan työvuoro lennosta. Tätä harvemmassa työpaikassa osataan. Bussikuskikin pysäyttää bussin, että seuraava pääsee ajamaan.
Opettajille yms voidaan sitä 100h lisätä. Saadaan koululaisetkin pari viikkoa pidempään opiskelemaan. Aikaistetaan samalla koulupakko sinne 5v ikään. Kouluun pitää mennä kun kersa täyttää 5v. Peruskoulu 10v kestoiseksi.
PS: Kyllähän se ketuttaa kun juttelin kaverin kanssa joka tekee identtisesti samaa työtä kuin minä, mutta palkanmaksaja on eri. Tienaa 2€ tunnille enemmän kuin minä. Pääsisin jopa 10v uudemmalla koneella ajelemaan. Noh... Onneksi saan kesällä 2015 version. Voisihan sitä käydä varmaan kysymässä paikkaa ja sen jälkeen hakea palkankorotusta nykyiseltä.
Kyllä minä pystyisin sinun hommia tekemään helposti. Pikkaisen olen opissa ja vuodessa olisin jopa parempi kuin sinä. Minun nykyiseen hommaan sinulla ei riitä kärsivällisyys. Ihmiset on muutenkin menettäneet hermonsa tähän hommaan, mutta minä olen kestänyt. Katsotaan nyt aluksi miten se moottorisaha pysyy sinun kädessä puhumattakaan Ponssen Scorpion King:istä. Tiedoksi sinulle, että olen tehnyt töitä mihin minulla ei ole edes koulutusta. Sanotaan suoraan, että koulun jälkeen en ole tehnyt mitään työtä mihin minulla olisi koulutus. Sano yksikin foorumilainen tai tuttavasi kenellä on minua kovempi työkokemus? Nyt puhutaan työpaikkojen määrästä ja eri alojen määrästä. Minulla on kova kokemus työelämästä jopa sieltä akateemiselta puolelta johon minulla ei ollut koulutusta. Katsotaan pystyisitko puhumaan naisopiskelijoiden edessä lääkelaskennasta ja pimpistä. Kyllä... Olen joutunut korvaamaan opettajaa näissäkin.arttula kirjoitti:3. Lasketaan sinun palkkaasi samassa suhteessa, kun et suostu omaa työaikaasi pidentämään. Minäpä taasen veikkaan, että pärjäisin sinun työpaikallasi verrattain hyvin. Toisin päin en usko vaihtokaupan oikein menevän.
Palkkaa alentaviin asioihin en suostu. Se on sitten sinun syy, jos heitän pyörätelineen jonkun firman ikkunasta sisään. Sinä yllytit ja kiihotit minua. Seiska saa ainakin hyvän jutun. Kehtaisitko tulla lehteen? Minä kehtaan, koska ei ole mitään menetettävää.
100h ei saa lisää millään. Kerro miten se onnistuu? Mielipide pitäisi pystyä perustelemaan. Vuorokaudessa on 24h ja viikossa 7 päivää. Meinaatko, että 1/4 jengistä saa kenkää ja loput tekee niidenkin työt? Tälle vuodelle saa 88h lisää kun poistetaan arkipyhät normaali toimistoaikojen mukaan työskenteleviltä. Minulle saisi vain 32h lisää kun tehdään joulusta ja juhannuksesta työpäivät. Molemmat tekevät 2pv seisakin. Mistä revit ne loput 68h? Muuten firma pyörii 24/7.
Työajanlisäyksiä vaativat on laiskoja vetelyksiä. Jos verrataan Turkkiin, Espanjaan, Kreikkaan yms niin siellä työteho on heikompaa. Työpäivä voi olla 12-16h, mutta siellä kauppiaskin pyörittelee peukaloita monta tuntiä päivässä. Ainakin meidän firmassa on käyttösuhdetta vedetty tappiin. Ylimääräiset pään raapimiset ja pissilläkäynnit on kellotettu. Meillä vaihdetaan työvuoro lennosta. Tätä harvemmassa työpaikassa osataan. Bussikuskikin pysäyttää bussin, että seuraava pääsee ajamaan.
Opettajille yms voidaan sitä 100h lisätä. Saadaan koululaisetkin pari viikkoa pidempään opiskelemaan. Aikaistetaan samalla koulupakko sinne 5v ikään. Kouluun pitää mennä kun kersa täyttää 5v. Peruskoulu 10v kestoiseksi.
PS: Kyllähän se ketuttaa kun juttelin kaverin kanssa joka tekee identtisesti samaa työtä kuin minä, mutta palkanmaksaja on eri. Tienaa 2€ tunnille enemmän kuin minä. Pääsisin jopa 10v uudemmalla koneella ajelemaan. Noh... Onneksi saan kesällä 2015 version. Voisihan sitä käydä varmaan kysymässä paikkaa ja sen jälkeen hakea palkankorotusta nykyiseltä.
Viimeksi muokannut M.P.T, 6.5.2015 klo 14.48. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Tallissa yksi traktori ja Borgward Isabella. Tuvan pöydällä iMac (Mid 2011) Onnellinen Japanilaisesta vaimostaan. Työpaikkoja takana +30kpl. Olin Apple-käyttäjät ry:n jäsen.
-
M.P.T kirjoitti:Katsotaan pystyisitko puhumaan naisopiskelijoiden edessä lääkelaskennasta ja pimpistä.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)

Viimeksi muokannut arttula, 6.5.2015 klo 18.01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja Kauppalopo »
Sille sadalle tunnille on aika looginen selitys. 1985 haminoilla sovittiin jossain tupakansavuisessa tes-pöydässä työajan lyhentämisestä asteittain, ansiotason kärsimättä. Ratkaisun kätilö antoi nimen tälle työajanlyhennysjärjestelmälle, joka on nykyisin käytössä lähes joka alalla ja tunnetaan pekkasina.
Pekkaspäivien määrä vaihtelee, mutta yleisin taitaa olla 12 työpäivää tai 96 tuntia. See what I mean. Päästään vanhaan kunnon "pekkaset pois" -vaatimukseen.
Jos minä saisin päättää tehokkuuden lisäämisestä, jättäisin pekkaset yhteiskuntarauhan nimissä ennalleen, mutta lisäsin urakkapalkkauksen ja tuotantopalkkioiden määrää tuntuvasti kaikissa suorittavissa töissä. Lisäksi kunnon leikkurit sairausajan palkkaan. Kaikki vuosiloman siirtämiset sairausajalta ym hömpät pois.
Pekkaspäivien määrä vaihtelee, mutta yleisin taitaa olla 12 työpäivää tai 96 tuntia. See what I mean. Päästään vanhaan kunnon "pekkaset pois" -vaatimukseen.
Jos minä saisin päättää tehokkuuden lisäämisestä, jättäisin pekkaset yhteiskuntarauhan nimissä ennalleen, mutta lisäsin urakkapalkkauksen ja tuotantopalkkioiden määrää tuntuvasti kaikissa suorittavissa töissä. Lisäksi kunnon leikkurit sairausajan palkkaan. Kaikki vuosiloman siirtämiset sairausajalta ym hömpät pois.
"Ero on siinä, että sinä katsot asiaa vain omasta näkökulmastasi kun minä katson asiaa puolueettomasti." (theinonen)
-
Jep jep. Toivottavasti ei ikinä kajota pekkasiin.
Viimeksi muokannut jakovski, 6.5.2015 klo 18.10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja arisel »
Etukäteen sovitulla tavalla edetään:
6.5.2015 klo 21:12 Sipilä: Yhteiskuntasopimusneuvottelut epäonnistuivat – ei sopua
Häkämiehen ja alkuviikosta valmiiksi kirjoitettu lausunto:
6.5.2015 klo 21:35 EK:n Häkämies: Uudella hallituksella edessä kovempia leikkauksia
6.5. 22:10 Kommentti: Sipilä sai selkänojan koville otteille - Sdp tuskin hallitukseen
Veikkaan, että moni kepulia ensi kertaa näissä vaaleissa äänestänyt kiroaa nyt raskaasti!
Vai miten se meni? Kuka oli pettynyt keneen? Katsoiko Häkämies vahingossa peiliin?
Vaikka tarkemmin ajatellen - tuskin sieltä mitään näkyisi...
6.5.2015 klo 22:09 | päivitetty 6.5.2015 klo 22:20 Sipilä: Ei tässä syyllisiä tarvitse hakea
Eikä yllätä sekään, keneltä ei leikata ja kenen ei tarvitse sopeutua.![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
6.5.2015 klo 21:12 Sipilä: Yhteiskuntasopimusneuvottelut epäonnistuivat – ei sopua
Häkämiehen ja alkuviikosta valmiiksi kirjoitettu lausunto:
6.5.2015 klo 21:35 EK:n Häkämies: Uudella hallituksella edessä kovempia leikkauksia
6.5. 22:10 Kommentti: Sipilä sai selkänojan koville otteille - Sdp tuskin hallitukseen
Tämähän se oli koko sadan tunnin -puheen tarkoituskin - nyt voidaan ryhtyä toteuttamaan kassakaappisopimusta ja potkimaan kansaa päähän yhdessä kokoomuksen kanssa...Yhteiskuntasopimuksen kaatuminen tarjoaa Sipilän tulevalle hallitukselle hyvän selkänojan: Joudumme valitettavasti tekemään sopeutukset kovimman kautta, kun ay-liikkeeltä ei löytynyt vastuullisuutta. Tämä tullaan kuulemaan vielä monta kertaa lähivuosien aikana.
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Veikkaan, että moni kepulia ensi kertaa näissä vaaleissa äänestänyt kiroaa nyt raskaasti!
On muuten mielenkiintoista, että Sipilä liputtaa nyt täysin avoimesti VM:n laskelmien puolesta. Vaalien alla keskusta ei ollut täysin valmis sitoutumaan VM:n matokuuriin, toisin kuin kokoomus, joka saattaa nyt olla se todennäköisempi kolmas suuri puolue hallituksessa.
Laitetaan tämä uudestaan:arisel kirjoitti:Uutisia maailmalta 4.5.2015 klo 21.21
Hallituksen kokoonpano siis selvisi: Kepu, persut, kokkarit, ruotsalaiset ja kansandemokraatit. Tulee selkeä vihervassarioppositio, jolla ei ole sanan sijaa tuleviin päätöksiin, äänin 138-62.
Ei ihme, että Häkämiehellä oli kova työ pidätellä hymyään.
6.5. 21:33 ”Valtava menetys” - Jyri Häkämies pettyi pahasti neuvottelujen kariutumiseenarisel kirjoitti:Ei ihme, että Häkämiehellä oli kova työ pidätellä hymyään.
No on se tosiaan karmeaa, etteivät työmarkkinajärjestöt täyttäneet Elinkeinoelämän keskusliiton toimitusjohtajan odotuksia - kyllä Häkämies syystäkin on pettynyt. Onneksi Häkämies antaa näin median kautta palautetta työmarkkinajärjestöjen puheenjohtajille! Ehkä kuitenkin pitäisi käyttää meediota tämän viestin perillemenoon, sillä pururata tuntuu olevan melkoisen pitkä.Häkämies sanoo pettyneensä suomalaiseen työmarkkinapolitiikkaan. Hänen mukaansa järjestöt sysäävät nyt vastuuta tulevalle hallitukselle.
Vai miten se meni? Kuka oli pettynyt keneen? Katsoiko Häkämies vahingossa peiliin?
Vaikka tarkemmin ajatellen - tuskin sieltä mitään näkyisi...
![Salaisuus [:#]](./images/smilies/47_47.gif)
6.5.2015 klo 22:09 | päivitetty 6.5.2015 klo 22:20 Sipilä: Ei tässä syyllisiä tarvitse hakea
No olipa yllätys...Nyt edessä on leikkausten ja sopeutusten tie.
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Eikä yllätä sekään, keneltä ei leikata ja kenen ei tarvitse sopeutua.
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
En finnjävel
-
Viesti Kirjoittaja maccivaari »
Mm. abortteja vastustavia uskovaisia on nyt kahden suurimman puolueen johdossa. En kutsu sitä uudeksi henkäykseksi, vaan vanhan lemahdukseksi. ""
Nämä ilmiöt ovat edeltäneet aina todella huonoja aikoja..
Nämä ilmiöt ovat edeltäneet aina todella huonoja aikoja..
IMac 21,5 " Late 2017 OSX 13.7.5 4GT
SONY Cyber-shot DSC-HX1
LUMIX DMC LX3
SONY Cyber-shot DSC-HX1
LUMIX DMC LX3
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka