Mikä Mac minulle?
Keskustelua Mac-yhteensopivista laitteista
13 viestiä
• Sivu 1/1
-
Mikä Mac minulle?
Viesti Kirjoittaja Vespel »
Olikohan täällä jo tälläistä ketjua. Pikaisella haulla ei löytynyt.
Eli taitaa olla aika jättää windows maailma taakse ja siirtyä mäkkeihin. Osittain windowssiin kyllästymisen takia ja osittain mäkin ison kiinnostavuuden vuoksi, josko se olisi harmittomampi kuin windows kone. Etenkin win 8.1 on aiheuttanut tukipyyntöä muilta perheenjäseniltä.
Nyt olen päätynyt joko imac 27 tai macbook pro 15" koneisiin. Onko koneet suurinpiirtein samalla viivalla tehojen suhteen jos käyttö on kuvankäsittelyä? Miten pelit?
Joissain macbook pro koneissa on kaksi näytönohjainta? jokin iris ja geforce? Onko todellakin näin ja mikähän järki siinä on?
En ole koskaan mitään maccejä käyttänyt niin hieman arveluttaa tämä leirin vaihto.
Eli taitaa olla aika jättää windows maailma taakse ja siirtyä mäkkeihin. Osittain windowssiin kyllästymisen takia ja osittain mäkin ison kiinnostavuuden vuoksi, josko se olisi harmittomampi kuin windows kone. Etenkin win 8.1 on aiheuttanut tukipyyntöä muilta perheenjäseniltä.
Nyt olen päätynyt joko imac 27 tai macbook pro 15" koneisiin. Onko koneet suurinpiirtein samalla viivalla tehojen suhteen jos käyttö on kuvankäsittelyä? Miten pelit?
Joissain macbook pro koneissa on kaksi näytönohjainta? jokin iris ja geforce? Onko todellakin näin ja mikähän järki siinä on?
En ole koskaan mitään maccejä käyttänyt niin hieman arveluttaa tämä leirin vaihto.
Viimeksi muokannut amanita, 16.5.2015 klo 14.13. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Syy: Otsikon hienosäätöä :=)
Syy: Otsikon hienosäätöä :=)
-
Re: Mikä macci minulle?
Viesti Kirjoittaja jkoodari »
Tarvitsetko pöytäkonetta tai kannettavaa? iMac on hieman tehokkaampi. Suuremmassa MacBook Prossa on kaksi näytönohjainta, koska toinen on tehokkaampi, mutta se vie enemmän virtaa.Vespel kirjoitti:imac 27 tai macbook pro 15" koneisiin. Onko koneet suurinpiirtein samalla viivalla tehojen suhteen jos käyttö on kuvankäsittelyä? Miten pelit? - - kaksi näytönohjainta
-
Pääasiassa pöytäkonekäyttöä mutta macbookille tulee kyllä pisteitä siitä, että sen saa tarvittaessa reissuun mukaan. Sillä tässä kyselenkin että korvaisko se tuota pöytäkonetta.jkoodari kirjoitti:Tarvitsetko pöytäkonetta tai kannettavaa? iMac on hieman tehokkaampi. Suuremmassa MacBook Prossa on kaksi näytönohjainta, koska toinen on tehokkaampi, mutta se vie enemmän virtaa.Vespel kirjoitti:imac 27 tai macbook pro 15" koneisiin. Onko koneet suurinpiirtein samalla viivalla tehojen suhteen jos käyttö on kuvankäsittelyä? Miten pelit? - - kaksi näytönohjainta
-
Viesti Kirjoittaja jkoodari »
Kyllä se korvaa, mutta oma kokemus on että iMac on pöytäkäytössä miellyttävämpi. Oletko harkinnut yhdistelmää MacBook Pro + ulkoinen näyttö?
-
Joo, kyllä tulisi ulkoinen näyttö ja mahdollisesti telakka, löysin tuollaisen hienon pysty telakan.jkoodari kirjoitti:Kyllä se korvaa, mutta oma kokemus on että iMac on pöytäkäytössä miellyttävämpi. Oletko harkinnut yhdistelmää MacBook Pro + ulkoinen näyttö?
http://hengedocks.com/pages/vertical-macbook-pro
-
Viesti Kirjoittaja kimppikoo »
Peleissä tarvitset ilman muuta tehokkaammalla näytönohjaimella varustetun Macbookin. Ainakin omalla kokemuksellani Steamista ladatut uudemmat pelit toimivat kunnolla (tai välttävästi) vain nVidialla varustetulla Macbook Pro:lla. Kannattaa tällöin varautua myös bootcampin ja Windowsin asentamiseen.
-
Viesti Kirjoittaja ahuovinen »
Tässähän olikin passeli ketju jo valmiina.
Vaikka tilaus onkin jo tehty eli tulossa on Macbook Pro retina 15, 16gb 256gb intel iris pro (MGXA2K/A).
Spekseissä lukee että näytönohjain erillisellä muistilla mutta ei mainintaa että paljonko muistia ?
Tällä vissiin pyörähtää joku Diablo, World of Warcraft ja Hearthstone ?
Muuta käyttöä on Virtual dj / serato ja photari. Ilmeisesti tehot piisaa noihinkin
.
Jänskättää vähän kun eka mäkki on postissa tulossa
-a-
Vaikka tilaus onkin jo tehty eli tulossa on Macbook Pro retina 15, 16gb 256gb intel iris pro (MGXA2K/A).
Spekseissä lukee että näytönohjain erillisellä muistilla mutta ei mainintaa että paljonko muistia ?
Muuta käyttöä on Virtual dj / serato ja photari. Ilmeisesti tehot piisaa noihinkin

Jänskättää vähän kun eka mäkki on postissa tulossa

-a-
-
Viesti Kirjoittaja Matkamies »
Ainakin WoW pyörii hyvin edellisen vuosimallin vastaavalla koneella. Kannattaa kuitenkin vähän vahtia kovalevyn käyttöä, jos sinne jää erilaisia päivityspaketteja varastoon.
Historiaa: Plus, Se, Ci, PB160, Duo230, LC475, Mac mini 2007, MacBook mid-2009 ja pari ei-Apple-macciä, iPhonet 4, 4s, 5, 5s 6s, 7, 8,11pro, SE, iPad 3 ja 4, AW0
-
Viesti Kirjoittaja ChromeS »
Itse myin juuri oman 15 retina mäkkini missä oli Nvidian gt 760m muistaakseni 2gt näytönmuistia.ahuovinen kirjoitti:Tässähän olikin passeli ketju jo valmiina.
Muuta käyttöä on Virtual dj / serato ja photari. Ilmeisesti tehot piisaa noihinkin.
Jänskättää vähän kun eka mäkki on postissa tulossa![]()
-a-
Kyseessä tämän hetkinen uusin ja kallein macbook mitä saa ilman customointia.
Tällä ainakaan pelit ei toiminu minusta hyvin täysillä grafiikalla. Mutta jos niitä haluu karsii niin varmasti jotenki pystyy pelaa.
Wowi taas kun on vanhaan grafiikka moottoriin toteutettu peli niin tuntuu välillä et se syö tehoa ja paljon. Ainakin ajatellen raideja plus 25m BG:tä
Macbook Air 13 m1, iPhone 13 Pro Max 128, iPhone 12 Mini 128
-
Viesti Kirjoittaja kimppikoo »
Tuossa mallissa on vain tuo "Iris" näytönohjain. Se ilmeisesti on integroitu suoraan Core i7 suorittimeen. Eli erillistä nVidian ohjainta omalla 2 Gt muistilla ei ole. Tehoista pelikäytössä en osaa sanoa mitään, omassa mäkissä nVidia kyllä pyörittää ihan mukavasti esim. uusinta Wolfensteinia.
-
Viesti Kirjoittaja omenakonsultti »
Voi olla järkevämpää hankkia konsoli tai Windows pöytäkone jos pelaaminen on tärkeää, Applen kannettavissa olevat näytönohjaimet eivät sovellu pelaamiseen kovin hyvin.
Apple tukipalvelua Pirkanmaalla, koulutusta ja tietokonsultointia.
http://www.omenakonsultti.fi
http://www.omenakonsultti.fi
-
:Matkamies
Jos WoW pyörii niin uskoisin sitten myös diablon ja hearthstonen pyörivän. Oletko kokeillut noita ?
:Kimppikoo.
Kiitoksia infosta, eli tuo *Näytönohjain omalla muistilla on sitten väärin tuossa kyseisessä ilmoituksessa ?
:Omenakonsultti
Varsinaista pelaamista varten tuossa tv-tasolla makoilee tällähetkellä xb360 ja ps3, ehkä jossain kohdassa vielä ps4 tai X1 mutta wowia, hearthstonea ja diabloa ois kiva päästä pelaileen kun on hiljainen alkuilta baarissa ja pitää kuluttaa aikaa
Tasapuolisesti myös kiitoksia vastauksista kaikille
Läppäri vieläkään sitten lähtenyt kun maksuhäiriöiseltä vaaditaankin tuplana vakuusmaksut, mutta kylläpä se sieltä vielä tulee.
-a-
Jos WoW pyörii niin uskoisin sitten myös diablon ja hearthstonen pyörivän. Oletko kokeillut noita ?
:Kimppikoo.
Kiitoksia infosta, eli tuo *Näytönohjain omalla muistilla on sitten väärin tuossa kyseisessä ilmoituksessa ?
:Omenakonsultti
Varsinaista pelaamista varten tuossa tv-tasolla makoilee tällähetkellä xb360 ja ps3, ehkä jossain kohdassa vielä ps4 tai X1 mutta wowia, hearthstonea ja diabloa ois kiva päästä pelaileen kun on hiljainen alkuilta baarissa ja pitää kuluttaa aikaa

Tasapuolisesti myös kiitoksia vastauksista kaikille

Läppäri vieläkään sitten lähtenyt kun maksuhäiriöiseltä vaaditaankin tuplana vakuusmaksut, mutta kylläpä se sieltä vielä tulee.
-a-
-
Re: Mikä Mac minulle?
13 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka