Yllättävän jouhevaa 4kn pyörittäminen, mutta kieltämättä tulee mieleen et jos hydradockkia ja fcpn mittaustestejä kattelee niin on vähän ymmärtänyt tän pienekoisen konsepptin ja kohderyhmän aivan väärin. Suosittelisin suosiolla ostamaan 15" MBPn retinalla ja speksit tappiin puristettuna.
Yllättävän jouhevaa 4kn pyörittäminen, mutta kieltämättä tulee mieleen et jos hydradockkia ja fcpn mittaustestejä kattelee niin on vähän ymmärtänyt tän pienekoisen konsepptin ja kohderyhmän aivan väärin. Suosittelisin suosiolla ostamaan 15" MBPn retinalla ja speksit tappiin puristettuna.
No eipä ole itellä tarvis pyöritellä, olisi hyvä vaan jos saisi isompaan näyttöön kiinni välillä.
Lähi-Giganttiin oli tullut laite näytille, ja kyllä pikaisen testin perusteella jätti kylmäksi. En tiedä, tottuisiko näppäimistöön pidemmän kokeilun myötä, mutta äkkiseltään tuntuma oli varsin heikko. Isot näppäimet ja todella lyhyt liikerata olivat epämieluisa yhdistelmä. Lisäksi ihmettelin, että eikös sen uuden trackpadin pitänyt olla periaatteessa liikkumaton, kun se kuitenkin painui painaessa. Näytön sarana oli myös turhan löysä. Sitten on tietysti myös se seikka, että omaan käyttööni laite on jo liian pieni (kapea), eli se tuskin pysyisi mukavasti sylissä. Tämä ei nyt ole se kehityssuunta, jota kaipasin. Laite tuntuu näppäimistöllä varustetulta iPadiltä, huonolla tavalla. Näyttää toki hyvältä.
Ostaisin tietysti, jos olisi sopivasti löysää rahaa
MacBook Air M1, iPhone 13 Pro Max, Marantz M-CR603.
L-Janne kirjoitti: Ostaisin tietysti, jos olisi sopivasti löysää rahaa
Perus - perustelut miksi ei himottaisi Mitä arvosteluja lukennut niin tyyliä kaikki sanoo että näppikseen kestää tottua mutta tottuessa parempi kuin normi näppikset. Itse olen kommentoinut just sitä että rautansa ja koonsapuolesta tuo tosiaan on iPad-näppäimistöllä mutta niin kauan kun iPadiin ei saa työpöytäkäyttistä - OSXää asennettua niin se on turha verrata niihin. Löysästä saranasta en tiedä - ei kai sen tarvitse kun pysyä auki? Vai meneekö itsestään kiinni/liikkuu?
Itse en vielä oo nähnyt moista mutta kovasti kyllä himottaa juuri kokonsa puolesta. Mulla läppiksen kotikäyttö keskittyy soffalle niin siinä tuo 13" MBP rupee painaa turhan paljon lyhyenkin käytön jälkeen.. Airiin verrattuna ero on jo huomattava niin uskon että tää MB on siinä suhteessa unelma.
Näyttö liikkuu saranoiden varassa turhan herkästi konetta liikuttaessa. Saisi mielestäni olla napakampi.
Itsellä myös aika paljon MBA käytössä sohvalla loikoillessa, ja tuntuu että 11,6" malli olisi leveydeltään hyvä, mutta kaipaisin näyttöön hieman lisää tilaa. 13,3" tuntuu aika suurelta, ja tuollainen 12" näyttö 16:10 kuvasuhteella voisi olla optimi. Toisaalta, kun sen resoluutio on 2304x1440 ja se käyttää Retina-skaalausta, niin eikös sisältö piirry ikään kuin 1152x720 -resolla, ja silloin käytännössä lääniä on vähemmän kuin 11,6" MBA:ssa, jossa resoluutio on 1366 x 768?
MacBook Air M1, iPhone 13 Pro Max, Marantz M-CR603.
Nyt näitä alkaa pikkuhiljaa liikkumaan. Omani sai seurantakoodin ja lähtee tänään Postin kuljetukseen - pian voikin MaBook Airin laittaa sitten myyntiin.
L-Janne kirjoitti:Toisaalta, kun sen resoluutio on 2304x1440 ja se käyttää Retina-skaalausta, niin eikös sisältö piirry ikään kuin 1152x720 -resolla, ja silloin käytännössä lääniä on vähemmän kuin 11,6" MBA:ssa, jossa resoluutio on 1366 x 768?
Näytön saa asetuksista skaalattua vastaamaan 1440x900 resoluutiota myös. Eli tavaraa mahtuu saman verran kuin 13" Airin näytölle..
Kävin jännityksellä kokeilemassa näppäimistöä tänään. En ymmärrä, mistä kitinä näppäimistöä kohtaan johtuu. Kirjoitan paljon työkseni ja olen aika tarkka näppäimistöstä. MacBookin näppäimistö on omasta mielestäni erittäin hyvä. Näppäimet isot, liikerata itselleni sopiva ja vastine hyvä. Makuasioita, tottumuskysymyksiä ja käden kokoon liittyviä juttuja, mutta itse en näe näppäimistössä mitään ongelmaa. Kone on tilauksessa. Tulisi vaan pian.
L-Janne kirjoitti:Miltähän moinen skaalaus sitten näyttää, eli meneekö Retinan kuvanlaatu hukkaan?
Tarkkuutta on näytössä niin paljon ettei ongelmaa tule. Itse käytän 13" retinaa myöskin OSX:n puolella "paljon tilaa" skaalauksella sekä 1920x1200 resolla windows puolella. Skaalauksen vaikutusta kuvanlaatuun ei pysty silmällä erottamaan..
Kävin eilen pikasesti ihmettelemässä Verkkokauppa.comissa. On se kyllä pikkuruinen ja kevyt. Näppäimistö ei ollut lainkaan niin huono kuin kuvittelin, ihan totuteltavissa. Ohjauslevyn tuntopalaute ei vaikuttanut yhtä voimakkaalta kuin 13" MacBook Pro:ssa – ehkä sisään ei ole mahtunut yhtä isoja keloja.
+ retina-näyttö <3
+ koko/keveys <3
+ näppis on nopeampi kirjoittaa. aluksi muutamia "huti-iskuja", mutta luulen et pari pvä ja "ongelma" on poissa.
+ ohjainlevy <3
+ kajarit - oho mikä soundi!
+ 1.2Ghz versio - yllättävän tehokas. uskon pärjääväni tällä oikein hyvin!
…täytyy palata myöhemmin kun saa vähän käyttöä. Tähän asti kaikki sujunut ongelmitta, myös FV aktivointi vaikka maailmalla tuntunut olevan jotain ongelmia sen aktivoinnissa.
Ensivaikutelma on niin positiivinen et oon tooosi iloinen uudesta 12" rMB -koneestani, enkä keksi mitään pahaa sanottavaa tällähetkellä
Odotan omaa konettani kesäkuun puolivälin nurkille ja kehtaan kysyä mikä on F V aktivointi, jonka mainitsit?
Uusi MacBookkini on ensimmäinen Maccini joten sanasto on minulla vielä hieman hakusessa.
Kno kirjoitti:Odotan omaa konettani kesäkuun puolivälin nurkille ja kehtaan kysyä mikä on F V aktivointi, jonka mainitsit?
Uusi MacBookkini on ensimmäinen Maccini joten sanasto on minulla vielä hieman hakusessa.
Toki, eli FV on lyhenne FileVaultista
Olen lukenut että jengillä on ollut jotain ongelmia, kun aktivoivat konetta ja/jos aktivoivat FV:n siinä samalla nk. käyttöönottoprosessin aikana. Itse olin "kaukaa viisas" ja asetin FV:n päälle vasta jälkiteen - ennen datamatskun koneelle siirtoa. Menee yleensä näinpäin jouhevammin
…toi FileVaultin asettaminen on ihan vapaaehtoista. Itse oon käyttänyt sitä aina ja on toiminut ongelmitta.