Olen tottunut siihen, että kun siirrän kuvat koneelle kamerasta - käytän kameran luomia omia kansioita kuville. Aikana tuskailtua iPhoton kirjastojen kanssa, päätin kokeilla Adoben Lightroon Betaa joka juuri taustalla käy läpi kuvakirjastoa. Käsittääkseni sen saa käyttämään kuvaa sen originaalista kuvakansiosta ja ei kopioi iPhoton tavoin kuvia sen omaan kansioon jolloin kuvista on ikäänkuin duplikaatti (vaikkakin Lightroom tekee jonkinlaisen ajotiedoston omiin kansioihin, ei se vie niin paljon tilaa kuin koko kuvakirjasto).
Voitteko kertoa mitä ohjelmia itse käytätte niin voisin tutustua niihin lähemmin. Huonoja ja hyviä puolia?
Kamerana järjestelmädigi sekä pro-pokkari (Canon ja Sony).
Mitä ohjelmaa suosittelette erilliseen kuvien ylläpitoon?
Kuvankäsittely, taitto ja typografia
6 viestiä
• Sivu 1/1
-
Mitä ohjelmaa suosittelette erilliseen kuvien ylläpitoon?
Viesti Kirjoittaja jooka »
-
Viesti Kirjoittaja harri »
Portfolio http://www.extensis.com/en/products/ass ... =prod60006
Imaise 30-päivän demo.
-Harri, valokuvaaja
Imaise 30-päivän demo.
-Harri, valokuvaaja
-
Viesti Kirjoittaja lsippu »
Aiemmin Portfoliota, nykyisin iView Media Pro:ta. iViewillä parempi tuki uusille
kameroille kuin muilla, samoin kuvien kortilta luku mahdollistaa jo etukäteen
EXIF-tiedostojen täytön. Portfoliossa lähinnä sapetti tuo huono Raw-tuki ja
huomattavasti hankalampi käyttöliittymä kuin iViewissä, silti Portfolio oli mielestäni
selvästi parempi kuin aiemmin käyttämäni Cumulus ja FotoStation.
L. Sippu
kameroille kuin muilla, samoin kuvien kortilta luku mahdollistaa jo etukäteen
EXIF-tiedostojen täytön. Portfoliossa lähinnä sapetti tuo huono Raw-tuki ja
huomattavasti hankalampi käyttöliittymä kuin iViewissä, silti Portfolio oli mielestäni
selvästi parempi kuin aiemmin käyttämäni Cumulus ja FotoStation.
L. Sippu
-
-
Viesti Kirjoittaja Lare »
Olen samoilla linjoilla ketjun aloittajan kanssa.
Adoben Photoshop Elements 3:lla olen korjaillut kuvia. OK perusohjelma, ja hinta siedettävä. Vakavampaan tai varakkaampaan käyttöön CS2. Tällä lisään kuviin tagit (ihmiset, paikat, tapahtumat jne). Elements lisää ne tagit oikein, ja ne toimivat "universaalisti", myös Spotlight löytää kuvat hakusanoilla.
ACDSee tuli hommattua aikanaan, ja nyt sen sain eilen toimimaankin. PC puolella IrfanViewn jälkeen parhaita katseluohjelmia. (Ongelmana oli se että kuvat on Users/Shared-hakemistossa ja oikeudet menee jatkuvasti vituralleen. Elementsin kanssa sama ongelma). BatChModilla olen korjaillut oikeuksia. ACDSee jäi unohduksiin pitkäksi aikaa kun en alkuun osannut kaikkia Mac-kuvioita... En kehu tätä kun asiakastuki oli nolla.
iView Media Pro on harkinnan alla, josko se kannattaisi ottaa. Sitä on niin moni kehunut.
Adoben Photoshop Elements 3:lla olen korjaillut kuvia. OK perusohjelma, ja hinta siedettävä. Vakavampaan tai varakkaampaan käyttöön CS2. Tällä lisään kuviin tagit (ihmiset, paikat, tapahtumat jne). Elements lisää ne tagit oikein, ja ne toimivat "universaalisti", myös Spotlight löytää kuvat hakusanoilla.
ACDSee tuli hommattua aikanaan, ja nyt sen sain eilen toimimaankin. PC puolella IrfanViewn jälkeen parhaita katseluohjelmia. (Ongelmana oli se että kuvat on Users/Shared-hakemistossa ja oikeudet menee jatkuvasti vituralleen. Elementsin kanssa sama ongelma). BatChModilla olen korjaillut oikeuksia. ACDSee jäi unohduksiin pitkäksi aikaa kun en alkuun osannut kaikkia Mac-kuvioita... En kehu tätä kun asiakastuki oli nolla.
iView Media Pro on harkinnan alla, josko se kannattaisi ottaa. Sitä on niin moni kehunut.
-
Viesti Kirjoittaja Lare »
On sillä. Kuinka uusi versio hanskaa editoidut tiedostot? Tuleeko niistä selkeänniminen tiedosto? Esim Img000001.jpg -> Img000001-edited.jpg yms, tai käyttäjä voi tallentaa haluamallaan nimellä muutokset?nikoh kirjoitti:iPhoto '06 ei muuten enää käyttäjän niin halutessa kopioi kuvia omaan hakemistoonsa. Sikäli kun sillä nyt on väliä.
6 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Kuva ja graafinen suunnittelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka