iBook G4+kitara+GB
Kaikki ääneen ja musiikin tekoon liittyvä.
6 viestiä
• Sivu 1/1
-
iBook G4+kitara+GB
Viesti Kirjoittaja ato »
Hiukois vähän ruveta perehtymään Garagebandiin mutta ensin pitäis saada kitara kiinni koneeseen. Eli ihan pikkubudjetilla ollaan liikenteessä jolloinka iMic taitais olla hyvä valinta, mutta mutta.. Kuinpa kuppanen äänenlaatu tuosta linjatasoisesta tulosta saadaan? Mitään di-boxeja tai mallintavia purnukoita kun ei ole (ainakaan vielä) ole.
-
No, jos halvalla halutaan?
Viesti Kirjoittaja Jonzalez »
Hopeisen Omenankin sivuilla on ollut puhetta Bilteman usb-audiomokkulasta, jolla asia varmaankin hoituu aika edullisesti.
Tuo mokkula on myynnissä Biltemassa hintaan 19,90, jos sitä vielä löytyy.
Toimii mukavasti iBookin kanssa, äänen laatu kohtalainen, ei tietenkään noiden Tascamin US-122 tms. veroinen, mutta kyllä tuolla biisiä demoaa.
Jos joku tarvitsee, niin multa löytyy muutaman kerran kokeiltu Oulusta tarpeettomana hintaan 10 euroa + mahd. kulut.
Tuo mokkula on myynnissä Biltemassa hintaan 19,90, jos sitä vielä löytyy.
Toimii mukavasti iBookin kanssa, äänen laatu kohtalainen, ei tietenkään noiden Tascamin US-122 tms. veroinen, mutta kyllä tuolla biisiä demoaa.
Jos joku tarvitsee, niin multa löytyy muutaman kerran kokeiltu Oulusta tarpeettomana hintaan 10 euroa + mahd. kulut.
-
Viesti Kirjoittaja ato »
Tuommoista löytyy Biltemasta -> http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... yhmaid=279
Oon tuosta lukenut kyllä aikaisemmin mutta eihän tuossa mitään line-inniä ole
Oisin kyllä huomenna käymässä Oulun suunnalla..
Oon tuosta lukenut kyllä aikaisemmin mutta eihän tuossa mitään line-inniä ole

Oisin kyllä huomenna käymässä Oulun suunnalla..
-
Bilteman usb äänikortista vielä
Samasta linkin osoittamasta usb-mokkulasta puhutaan.
Ja jos siihen on kitaraa kiinni tuuppaamassa suoraan, niin ehkä mikkitason signaali on tasoltaan lähempänä kuin linjasignaali, vastatkoon viisaammat?
Parhaan lopputuloksen saattaisi saada jonkun mikserin/DI-boxin kautta, mutta kuten sanoin toimii myös suoraan kytkettynäkin, kuten olen sitä itse muutaman kerran kokeillut.
Pitää vain olla sopiva kaapeli tai adapteri.
On vaan mokkula mulla jäänyt tuon Presonuksen Firepodin jälkeen täysin tarpeettomaksi.
Soita, jos haluat testata, löytyy iBook, kitara ja kaapelit.
P. 045-6767437
Ja jos siihen on kitaraa kiinni tuuppaamassa suoraan, niin ehkä mikkitason signaali on tasoltaan lähempänä kuin linjasignaali, vastatkoon viisaammat?
Parhaan lopputuloksen saattaisi saada jonkun mikserin/DI-boxin kautta, mutta kuten sanoin toimii myös suoraan kytkettynäkin, kuten olen sitä itse muutaman kerran kokeillut.
Pitää vain olla sopiva kaapeli tai adapteri.
On vaan mokkula mulla jäänyt tuon Presonuksen Firepodin jälkeen täysin tarpeettomaksi.
Soita, jos haluat testata, löytyy iBook, kitara ja kaapelit.
P. 045-6767437
-
Viesti Kirjoittaja Jone »
On sellaisia purkkeja jotka muuntaa kitarasignaalin linjatasoiseksi ja toisinkin päin. Tosin hintavia ovat useimmat. Mutta tosi käteviä noissa virtuaalivahvistimissa ja siinä jos äänittää kitarasta "kuivan" signaalin toisella raidalle samalla kun äänittää vaikkapa ihan vahvistimen mikeillä Tämän "kuivan" signaalin voi vaikka sitten ajaa uudestaan vaikka toisen vahvistimen tai vahvistinplugarin läpi jos orkkis ei miellyttänyt.
-
Onneksi kaikki toimiva ei ole aina hinnakasta?
Itse olen muutamissa äänityksissä käyttänyt tällaista purkkia:
http://www.behringer.com/GI100/index.cfm?lang=ENG
Tuo tosin vaatii linjatason sisäänmenot tietokoneeseen, mieluiten xlr:t.
Hintaluokka muutaman kympin, rakennettu luotettavan oloisesti tukevaan metalliboxiin ja tekee minkä lupaa. Tuolla kun jakaa signaalin suoraan compulle meneväksi kuivaksi ja kitarastyrkkarin läpi äänitettäväksi signaaliksi, niin löytyy sitten miksausvaiheessa pelivaraa soundien puolesta.
Purkista löytyy vielä pirinöiden poistoon groundlift ja jonkinmoinen valinnainen kaappisimulaattorikin, jälkimmäistä tosin en ole pahemmin testaillut, kun plugareilla on helpompi pelata.
Edes Behringerit eivät ole aina halvasta hinnasta huolimatta paskoja![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
http://www.behringer.com/GI100/index.cfm?lang=ENG
Tuo tosin vaatii linjatason sisäänmenot tietokoneeseen, mieluiten xlr:t.
Hintaluokka muutaman kympin, rakennettu luotettavan oloisesti tukevaan metalliboxiin ja tekee minkä lupaa. Tuolla kun jakaa signaalin suoraan compulle meneväksi kuivaksi ja kitarastyrkkarin läpi äänitettäväksi signaaliksi, niin löytyy sitten miksausvaiheessa pelivaraa soundien puolesta.
Purkista löytyy vielä pirinöiden poistoon groundlift ja jonkinmoinen valinnainen kaappisimulaattorikin, jälkimmäistä tosin en ole pahemmin testaillut, kun plugareilla on helpompi pelata.
Edes Behringerit eivät ole aina halvasta hinnasta huolimatta paskoja
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
6 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Audio ja musiikki”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka