Maccien kestävyys kiehtoo ainakin minua ja näistäpä on huhuja tullut kuultua: koneen pitäisi toimia kuin uusi useamman vuodenkin käytön jälkeen. Kestävyydellä en siis tarkoita sitä, miten läppäri kestää fyysistä vahinkoa, vaan ennen kaikkea sitä, miten kone jaksaa pyöriä vielä useamman vuoden päästä. Jos joutuu ostamaan 400-500 euron Windows-läppärin vuosittain, 900 euron Macci maksaa itsensä kahdessa vuodessa takaisin. Windows-koneissa kuumottaa juurikin tämä sika säkissä-meininki, mulla on töissä 300 euron kone jota on käytetty pari vuotta pari tuntia viikossa ja se on jo täysin paskana vaikka siihen ei ole edes asennettu OpenOfficen lisäksi juuri mitään. Toisaalta tiedän kalliimpiakin läppäreitä, jotka alkavat toisen vuoden aikana jumitella.
OS X-asiaan en oikein osaa ottaa kantaa, iPadin perusteella voin vain sanoa, että käyttis vaikuttaa nopealta ja simppeliltä, ja siitäkös minä pidän. Näkökulmani on vaan se, että jos huhuttu Maccien kestävyys ja sulavuus pitää paikkaansa, ei kuluttajalle ole välttämättä ollenkaan paska veto laittaa kerralla kone, jonka voi odottaa kestävän 4-6 vuotta. Tarpeista en tiedä, pelaamiset hoituu pleikkarilla ja duunit sekä surffailut ja Spotifyt hoitaa varmaan sekä Mac että Winkkari.
Tämä, tai sitten legitimoin vaan tulevaa ostostani. Samsungin depsimistä odotellessa.