En kuitenkaan nyt viikossa ole saanut järkeiltyä, että miten tätä kuuluu käyttää...
Kuvat ovat minulla tällä hetkellä jaoteltuna vuoden, kuukauden ja tapahtuman mukaan erittäin loogisesti. Asensin Google Photos uploaderin ja osoitin sille kansion, josta nuo kuvat löytyvät. Muutaman päivän jälkeen kaikki kuvat oli pilvessä ja vaikutti toimivan todella hienosti ja samantapaisesti mihin oli totuttu carousel applikaation kanssa ios laitteilla.
Sitten aloin kaipaamaan kännyköillämme otettavia kuvia siirtymään myös takaisinpäin mäkille. Selvisi että Google Driven asetuksista voi laittaa päälle, että se ymmärtää ladata Photos kuvat koneelle. Ja se osasikin, eli Driven kansioon tulee Google Photos kansio, johon kuvat latautuu takaisin päin. Ne vaan ei tule samalla kansiorakenteella millä olin ne uploadannut :/ Kuvat tulee vain vuosien mukaan järjestettynä, eli aina koko vuoden kuvat samassa kansiossa. Ei kovin kätevää jos haluat läppärillä originaaleja käpistellä.
Ajattelin aloittaa alusta ja tyhjensin tuon Google Photos kansion koneelta. Kuvat hävisi kyllä Driven nettiversiossa, mutta eivät poistu Google Photos nettiversiosta. Eli ei auttanut kuin poistaa kuvat manuaalisesti Photos nettiversiossa. Ajattelin, että siirrän nyt alkuperäisen kuvakansiorakenteeni tuonne Driven Google Photos kansioon ja uploadaan ne uusiksi. No tällä tavalla kuvat lisäämällä ne nyt sitten syövät Driven tallennustilaa eikä kirjastoni mahtunutkaan.
Nyt ollaan siis lähtötilanteessa taas. Miten tämä kuuluu tehdä, jotta kuvat menee mäkiltä pilveen ja ios-laitteilla otetut kuvat putoaa takaisin pilvestä mäkkiin? Ja vielä siten että kansiorakenne on mieluinen? Ilmeisesti minulla pitää olla tuo Google Photos uploader, jolla kuvat lähetetään pilveen ilman että se syö tallennustilaa? Ja lisäksi minulla pitää olla Google Drive, jotta saan kuvat pilvestä mäkkiin. Pitääkö minun käyttöönoton jälkeen vaan järjestellä Driveen latautuneet kuvat takaisin haluamaani järjestykseen ja toisaalta tietokoneella kirjastoon lisättävät kuvat pitää lisätä Uploader kansioon (eikä Driveen suoraan) ja antaa latautua ensin pilveen ja sitten takaisin mäkille

Toivottavasti joku osaa asetukset siten, että tästä saisi korvaajan suoraan Dropboxille...