ipodin käyttiksen asennus ongelma!!!???
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
-
ipodin käyttiksen asennus ongelma!!!???
Viesti Kirjoittaja Josse »
okej alustin ipodin pc:lläni mutta en asentanut siihen pc:llä käyttistä
tämän jälkeen laitoin sen kiinni ibookkiini ja alustin sen ja yritän asentaa siihen käyttistä mutta se asentaa sen ja samalla kovalevy häviää työpöydältä ja itunesista mutta levytyökalussa ipod näkyy jonain oranssina kuvakkeena
eli en saa siihen asennettua käyttistä ja ipodissa lukee levytila???
kuinka tästä selvitä?
tämän jälkeen laitoin sen kiinni ibookkiini ja alustin sen ja yritän asentaa siihen käyttistä mutta se asentaa sen ja samalla kovalevy häviää työpöydältä ja itunesista mutta levytyökalussa ipod näkyy jonain oranssina kuvakkeena
eli en saa siihen asennettua käyttistä ja ipodissa lukee levytila???
kuinka tästä selvitä?
Viimeksi muokannut Josse, 4.4.2006 klo 14.22. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
-
siis tyhjensin ja alustin sen ipodin pc:llä enkä tehnyt mitään muuta en edes laittanut itunesia päälle alustin sen vain ja tämän jälkeen ei oikee toimi enää mäkissä vaikka yritän alustaa ja laittaa piisejä ipodiin se onnistuu mutta i podia ei pysty käyttää lukee vain että levytila enkä saa mitenkään siihen sitä ipodin käyttistä!???
-
Viesti Kirjoittaja freemem »
minkä ihmeen takia?
Noh video toimeenpiteestä: http://www.apple.com/support/ipod/tutor ... d_t16.html
Ohjeet tekstinä: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=60983
Jos ei selviä niin
Miksi se tyhjennettiin? oliko jokin vika?
Mikä iPod, mikä käyttis, mikä iTunes yms koneessa jolla yrität palauttaa softaa.
Seurasitko ohjeita ja mitä tapahtui, jos virheilmoitus minkälainen.
Noh video toimeenpiteestä: http://www.apple.com/support/ipod/tutor ... d_t16.html
Ohjeet tekstinä: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=60983
Jos ei selviä niin
Miksi se tyhjennettiin? oliko jokin vika?
Mikä iPod, mikä käyttis, mikä iTunes yms koneessa jolla yrität palauttaa softaa.
Seurasitko ohjeita ja mitä tapahtui, jos virheilmoitus minkälainen.
-
minun piti siirtää macilta paljon tavaraa pc:lle ja päätin siirtää ne ipodilla tyhjensin ipodin sen vuoksi että tavarat mahtuu ipodille ja ajattelin kyllä muutenkin sen tyhjentää.
mä en muuten oikee enkkua jaksaisi lukea tuosta mitä siinä ny edes sanotaankaa mutta
minun ipod malli on 2.3 eli tämä aika vanha
mutta koitanpa pcllä nyt alustaa sen tänää johnain vaihees ja laittaa käyttiksen sillä siihen mutta toimiikos se muuten macissa sitten? eli jos asennan kaikki ipodiini pc:llä muistaakseni toimii????
mä en muuten oikee enkkua jaksaisi lukea tuosta mitä siinä ny edes sanotaankaa mutta
minun ipod malli on 2.3 eli tämä aika vanha
mutta koitanpa pcllä nyt alustaa sen tänää johnain vaihees ja laittaa käyttiksen sillä siihen mutta toimiikos se muuten macissa sitten? eli jos asennan kaikki ipodiini pc:llä muistaakseni toimii????
-
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Mikset tyhjentänyt sitä iPodin omalla työkalulla? iPod ei ole kovalevy, vaan mp3-soitin. Se tulee alustaa asiaankuuluvalla työkalulla.
Vika on tässä tapauksessa käyttäjässä (ja näemmä hänen asenteessaan).
Mikäli maanalainen paikka on iPod 2.3? iPod mallit menee 1G, 2G, 3G, 4G, 5G ja sitten on nämä photot ja videot.
Millä alustit sen? Jollain windowsin työkalulla? Käytä sitä iPod updateria. Sillä saa alustettua sen. Sen jälkeen menet iTunesiin ja pistät päälle "enable disk mode" "salli levykäyttö". Sitten voit siirtää ihan mitä tykkäät.
Kysy fiksumpia kysymyksiä, niin saat fiksumpia vastauksia.
Vika on tässä tapauksessa käyttäjässä (ja näemmä hänen asenteessaan).
Mikäli maanalainen paikka on iPod 2.3? iPod mallit menee 1G, 2G, 3G, 4G, 5G ja sitten on nämä photot ja videot.
Millä alustit sen? Jollain windowsin työkalulla? Käytä sitä iPod updateria. Sillä saa alustettua sen. Sen jälkeen menet iTunesiin ja pistät päälle "enable disk mode" "salli levykäyttö". Sitten voit siirtää ihan mitä tykkäät.
Kysy fiksumpia kysymyksiä, niin saat fiksumpia vastauksia.
-
- Vuoden Homppulainen 2006
Viesti Kirjoittaja AppleFarmer »
Josse kirjoitti:juu ei onnistu vaikka kuinka yrittäs päivänkakkaran PASKOJA VAA NÄÄ IPODIT!!
Jos et edes jaksa lukea tuota freememin heittämää dokua, niin siinähän sitten kiroilet itseksesi. Viestisi on muutenkin niin hemmetin epäselvä.Josse kirjoitti:mä en muuten oikee enkkua jaksaisi lukea tuosta mitä siinä ny edes sanotaankaa mutta
-
olen ennenkin tehnyt näin ja nyt vain yhtäkkii ei toimi mikään eli vika ei ole käyttäjässä vaan laitteessa
Anteeks ei malli 2.3 vaan mihkä menee tänä 2.3 software
Ja ipodhan käy kovalevynäkin ja olen käyttänyt sitä yli vuoden jo sillontällön kovalevynä ja formatoinut sen niinkuin tähän asti et vika on todellakin laitteessa
te vaa luulette että mikään apple kama ei voi mennä epäkuntoon joku nääki laiteet on tehny eikä voi 100% luottaa
Ja toi lukemisen ongelma ei ole etten jaksaisi vaan en osaa kovin sujuvasti englantia mut kyl se mulle käy et joku suomentas![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Anteeks ei malli 2.3 vaan mihkä menee tänä 2.3 software
Ja ipodhan käy kovalevynäkin ja olen käyttänyt sitä yli vuoden jo sillontällön kovalevynä ja formatoinut sen niinkuin tähän asti et vika on todellakin laitteessa
te vaa luulette että mikään apple kama ei voi mennä epäkuntoon joku nääki laiteet on tehny eikä voi 100% luottaa
Ja toi lukemisen ongelma ei ole etten jaksaisi vaan en osaa kovin sujuvasti englantia mut kyl se mulle käy et joku suomentas
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja mickeyyy »
Onko iPodia ikinä edes "updatettu" mäkillä? Itte juuri tein saman (tosin mäkillä) ja hyvin toimii. Uusi iPod softaversio 2.3 meni hyvin sisään.
Mulla iPod sekos kun vaihdoin firewirestä -> usb piuhaan. Tiedä sitten onko sinulla sama ongelma. Ei pidä olla niin lyhytpinnainen. Selittäisit kunnolla asiasi niin voisi auttaa paremmin
Mulla iPod sekos kun vaihdoin firewirestä -> usb piuhaan. Tiedä sitten onko sinulla sama ongelma. Ei pidä olla niin lyhytpinnainen. Selittäisit kunnolla asiasi niin voisi auttaa paremmin

-
Viesti Kirjoittaja am_tiainen »
Eihän tuossa tarvi muuta tehdä kuin asentaa iPod software jonka saat tästä:
http://www.apple.com/fi/ipod/download/
Asenna se ja käynnistä iPod päivittäjä. Siellä saa koneen resetoitua niin että siihen asennetaan uusi iPod käyttis jonka olet itse sieltä formatoinut.
Vai eikö se tuonkaan jälkeen muka toimi?
http://www.apple.com/fi/ipod/download/
Asenna se ja käynnistä iPod päivittäjä. Siellä saa koneen resetoitua niin että siihen asennetaan uusi iPod käyttis jonka olet itse sieltä formatoinut.
Vai eikö se tuonkaan jälkeen muka toimi?
[ Apple MacBook (early 2016)]
[ Apple Mac mini (late 2012)]
[ AppleTV 4]
[ Apple iPad mini 4 cellular]
[ Apple iPhone SE ]
[ Apple Mac mini (late 2012)]
[ AppleTV 4]
[ Apple iPad mini 4 cellular]
[ Apple iPhone SE ]
-
Juu voi ollakki! Mäki oon käyttäny usb piuhaa pc:ssä ja kun vaihoin ibookkiini niin firewiree
Tota ipod updater softaa olen jo kokeillut ja kun palautan sillä sen tehdas asetuksiin ipod häviää työpöydältä ja myös itunesista ja ipodissa lukee että voidaan irroittaa ja ylempänä diskmode ja sillä ei voi tehdä yhtään mitään!!
tämä jälkeen irrotan paan uudestaan kiinni ja samalla ipod updater ohjelmalla päivitän sen sama homma ei näy ipodia missään muutaku levytyökalussa jonain ihme kuvakkeena!!!
TAJUATTEKOHAN TE NY JO?!?!?!
Oon kokeillu vaikka mitä mut nyt jo harkitten uuden ipodin ostoa ku ei toi näköjää toimaa
Paska mikä paska!
Tota ipod updater softaa olen jo kokeillut ja kun palautan sillä sen tehdas asetuksiin ipod häviää työpöydältä ja myös itunesista ja ipodissa lukee että voidaan irroittaa ja ylempänä diskmode ja sillä ei voi tehdä yhtään mitään!!
tämä jälkeen irrotan paan uudestaan kiinni ja samalla ipod updater ohjelmalla päivitän sen sama homma ei näy ipodia missään muutaku levytyökalussa jonain ihme kuvakkeena!!!
TAJUATTEKOHAN TE NY JO?!?!?!
Oon kokeillu vaikka mitä mut nyt jo harkitten uuden ipodin ostoa ku ei toi näköjää toimaa
Paska mikä paska!
-
-
-
-
se kyllä on siälä päällä se levynkäyttö! ja minähän tuossa mainitsin että se häviää myös ITUNESISTA!! ja piisejäkin kyllä saan itunesissa laitettua ipodille mutta kun olen ne laittanut irrotan ipodin ja yritän kuunnella niitä ipodissa lukee vain levytila ja ei voi tehdä yhtään mitää muutaku liikutella hold nappia!
-
-
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Okei!Josse kirjoitti:se kyllä on siälä päällä se levynkäyttö! ja minähän tuossa mainitsin että se häviää myös ITUNESISTA!! ja piisejäkin kyllä saan itunesissa laitettua ipodille mutta kun olen ne laittanut irrotan ipodin ja yritän kuunnella niitä ipodissa lukee vain levytila ja ei voi tehdä yhtään mitää muutaku liikutella hold nappia!
Nyt aletaan päästä sitten jo vähän eteenpäin. Eli tähän vaiheeseen oltaisiin voitu päästä ihan parillakin viestillä. Eli siis, kun alustat ipodin, homma toimii ok? Sitten kun otat iPodin irti ja yrität kuunnella sillä, niin _iPodin_ näyttöön tulee lukemaan "levytila"? Tuo kuulostaa kyllä jo siltä, että iPod on rikki. Jos takuuta on voimassa, niin soittelepa applen suuntaan.
Tosin jollakulla voi olla vielä joku teoria asiaan?
-
-
- Ylläpitäjä
-
-
-
Viesti Kirjoittaja tBa »
Pistä paska vehjes tänne sitten myyntiin. Kyllä ostajia varmaan löytyy. Muutenkin, kun kysyy asiallisia kysymyksiä niin saa asiallisia vastauksia. Jos kirjoittelee mottipäisiä juttuja vailla järjen hiventä, niin yleensä siihen tulee sitten jotain vittuilua vastaukseksi. Tunnetaan ns. kosmisen tasapainon lakina.Josse kirjoitti:eli suaraan sanottuna paska vehjesnojoo paan uutta ipodia tilauksee toivottavasti kestää enemmä ku 1 ja puolvuotta
Jos on ongelmia, niin ensimmäiseen viestiin kannattaa laittaa
a) kuvaus käytetystä laitteistosta (mikä käyttis, mikä softa iPodissa, Mkä iPod
b) mitä on tehty, mistä ongelma saattaisi omasta mielestä johtua
c) tarkka ongelman kuvaus
Viestiin ei kannata kirjoittaa omia mielipiteitä käyteystä laitteistosta. Ja jos annetaan linkkejä esim. Applen omaan dokumentaatioon, niin sitten ne vaan luetaan vaikka sanakirjan kanssa, tai sitten annetaan ongelman olla.
MacBook 2GHz C2D 1Gt 80GB
iPod Touch 16GB
iPod Touch 16GB
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka