Morjes!
Eli siis kysymyksenä niinkin yksinkertainen asia. Tyttöystäväni osti juuri 2014 vuoden mallin macbook air jossa ei siis ole hdmi liitäntää. Thunderbolt liitännän laite kyllä omaa. Kävin hienosti gigantista ostamassa minidisplay to hdmi adapterin jonka pitäisi käydä thunderbolt liitäntään myöskin.
Kokeilin adapteria omaan macbook pro mid 2014 thunderbolt liitäntään. Kuva ei siis siirry ollenkaan näyttö vain välähtää eikä muuta. En siis voinut kokeila vielä itse airiin tätä piuhaa koska tyttöystäväni on matkoilla airinsa kanssa tällä hetkellä.
Mikä siis on eikö minidisplay piuhojen pitäisi edelleen käydä thunderbolt liitännän kanssa yhteen, näin olen saanut ymmärtää applen omien sivujenkin mukaan ja niin myös gigantin myyjäkin kertoi minulle. Osaisko joku viisas sanoa kun ei oikein googlestakaan löydy suoraa vastausta että käykö minidisplay porttiin tarkoitettu piuha yhteen thunderboltin kanssa?
Kiitos jo etukäteen!
Thunderbolt->minidisplayport to hdmisovitin
Keskustelua kannettavista
7 viestiä
• Sivu 1/1
-
Thunderbolt->minidisplayport to hdmisovitin
Viesti Kirjoittaja jarnoska »
-
Re: Thunderbolt->minidisplayport to hdmisovitin
Viesti Kirjoittaja tuomas92 »
Mini-DisplayPort on täysin yhteensopiva Thunderboltin kanssa. Et kertonut, onko kyse Applen vai jonkun muun valmistajan adapterista – joskus kolmannen osapuolen adaptereitten kanssa esiintyy ongelmia.
A1398 ● www.tuomashamalainen.com
-
Kyseessä on siis haman valmistama minidisplay -hdmi adapteri. Paketin takana siis vielä lukee että tukee thunderbolt tekniikkaa. Kuva ei siis yksinkertaisesto siirry tämän adapterin välityksellä telkkariin niinkuin sen ehottomasti pitäisi, jos kerta yhteen sopiva.
-
Viesti Kirjoittaja oppenheimer »
Paketeissa voi lukea mitä vaan - mulla on jonkun enmuistaminkävalmistajan yksi adapteri jossa ei kulje ääni, vaikka paketissa erityisesti lukee. Kiinaviideneuronadapteri toimii vaikkei lue mitään.
It's easy to die up here. Everything else is just work.
-
eli täytyypä palautella tuo ja kokeilla uutta, vaikka liikkeessä jo kokeilla liikkeen macbookkiin jotta tietää toimiiko kyseinen piuha oikeasti.
-
Viesti Kirjoittaja oppenheimer »
Hyvä pläni.
It's easy to die up here. Everything else is just work.
-
Selvisipä yllättävää tietoa. Jaan tämän kaikille, koska joillain muillakin saattaa sama ihmetyttää. Eli kävin gigantissa kokeilivat heidän macbook airiin omalla hdmi piuhalla ja minun ostamalla adapterilla, kuva näkyi joten päätelmä oli että minun halpa hdmi piuha on viallinen. No gigantti tietenkin myi minulle uuden hdmi piuhan kalliilla hinnalla ja vakuutti että siinä on vika. Kotona laitoin testiin itse vanhalla hdmi:llä adapterin kautta tyttöystäväni airiin ja kappas kuva näkyi, kun taas saman yhdistelmän siirtää omaan macbook prohoni niin kuva ei näy vilkahtaa vain. eli siis uusi hdmi oli aivan turha ostos. ilmeisest airin ja pron thunderboltissa on jotain eroa koska airissa toimii muttei omassani. Oma thunder bolt testattu vielä lisäksi gigantin myymällä uudella kaapelilla, sekä adapterilla. No oppiipa jotain uutta, ei muuta kun uusi hdmi palautukseen ja vanhalla mennään ja adapteri pelittää viimesen päälle airin kanssa
. tietäisiköhän tähän joku mahdollista syytä? 

7 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka