Hei, pitäis duunata Web-sivulle (tai yhteen Web-sovellukseen) pari gif-animaatiota. Löytyykö Macille softaa
for free ? Varmaan tyhmä kysymys kun tälläinen graafikkojen paratiisi on kysymyksessä
Viimeksi muokannut amanita, 8.11.2011 klo 18.07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy:Otsikon hienosäätöä
Mä tein joskus tuolla GIFfunilla jotain animaatioita ja ajaa kyllä asiansa ihan hyvin. Vaatii tosin sen kuvankäsittely (tms.) softan kaverikseen millä ne yksittäiset kuvat tekee.
Ok, kokeilen huomenna tota Gif fun-softaa. Kaverina mulla on ihan vaan gimp, jota olen jo tottunut käyttää taannoin Linuxinkin puolella. Kerron sitten kokemukset pian. Kiitos neuvoista.
Ok, kokeilen huomenna tota Gif fun-softaa. Kaverina mulla on ihan vaan gimp, jota olen jo tottunut käyttää taannoin Linuxinkin puolella.
Eikös gimpissä saa suoraan luotua animoituja giffejä? Sen kuin vain laittaa eri framet eri layereiksi. Frame-ajoituksia sai säädettyä epäintutiivisesti lisäämällä ajoitustiedon layerin nimeen (tarkempaa infoa antaa herra google). Sitten vain tallentelet giffiksi ja siellä pitäisi olla mahdollista valita animoitu giffi optio.
Joo, GifFun on ollut kovassa käytössä jo hetkenaikaa. Yksittäiset kuvat olen tehnyt
gimpillä kun gif tuki on jälleen tuettuna. Voin sanoa että olen tykännyt molemmista
softista tosi paljon.
Sain myös ensimmäisen Applen päällä rakennetun Java/Struts/MySQL sovelluksen
valmiiksi. Java-koodaaminen on ollut aivan mahtavaa tässä Mac OS X ympäristössä.
Olisikohan mahdollista esimerkiksi tehdä Automatorilla parin sekunnin välein skreenshotteja ottava automator-skripti ja sitten yhdistää ne yhteen?
Ainakin näin löytyi stopmotion-kuvaukseen ja iMovieen importtaukseen ohjeet..