Uutisia maailmalta
-
Re: Uutisia maailmalta
Viesti Kirjoittaja jca »
-
Viesti Kirjoittaja khaosaming »
Makuuvaunuilla rahansa tehnyt George Pullman on hyvä esimerkki raa'asta paronista, joka pisti ovet kiinni, ei suostunut neuvottelemaan ja erotti kaikki lakkoilijat.Pippin kirjoitti:USA:ssa pantiin viime vuosituhannen alussa herkästi tehtaan portit kinni ja odotettiin koska tuli nälkä perheissä.
Kuoltuaan mies piti haudata syvälle betoniin siinä pelossa, että raivostuneet työläiset kaivavat ruumiin ylös ja polttavat sen.
Pullman kiskoi 9 dollaria vuokraa työläisiltään, joiden palkkaa oli alentanut 9,07 dollariin laman vuoksi. Vuokraa ei suostunut alentamaan edes väliaikaisesti hädässä.
Triangle Shirtwaiste Company ja sen tulipalo on hyvä esimerkki säästöistä turvallisuuden kustannuksella.
Teräsmagnaatti Andrew Carnegie oli filantrooppi ja lahjoitti melkein koko omaisuutensa pois, mutta ei hänenkään alaisuudessaan työläiset juhlineet.
-
Viesti Kirjoittaja arisel »
Lukisit nyt edes muutaman viestin kokonaan!jca kirjoitti:Ariselilla on tyypillinen marxilainen maailmankatsomus: työntekijä on sankari ja työnantaja on riistäjä. Ei sen kummempaa. Mitäpä noista väittelee. Ariselilla olisi itsellään mahdollisuus alkaa työnantajaksi ja osoittaa omaa ylivertaista etiikkaansa siellä, mutta sen sijaan hän mieluummin spammaa Uutisia maailmalta -ketjua työnantajien "rikkomuksista". Mitään saavutettavaa ei ole, joten kyseessä on stressiterapia jolla omaa pahaa oloa puretaan.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Voin tietysti jatkaa sun tyylillä: Onko perjantaipullo korkattu taas hyvissä ajoin?
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
-
Viesti Kirjoittaja arttula »
Kyllähän noita on tullut luettua. Ihan loppuun asti ja ajatuksella. Minulla lienee sitten samanlainen hahmotushäiriö, kuin jca:llaarisel kirjoitti: Lukisit nyt edes muutaman viestin kokonaan!![]()
Voin tietysti jatkaa sun tyylillä: Onko perjantaipullo korkattu taas hyvissä ajoin?
Ai niin, perjantaipulloa en ole korkannut, koska en alkoholia käytä.
Sellaisia, jotka osaavat laskea, ja sellaisia, jotka eivät osaa.
-

Edit: Ja tuo oli nimenomaan jca:lle tuo perjantaipullo; minkä tietänetkin - mutta onko tämäkin taas minun virheeni?
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
-
-
Ei toki ollut virhe. Halusin vaan tuoda sen ilmi, etten minäkin saa perjantaipullosyytettäarisel kirjoitti:Edit: Ja tuo oli nimenomaan jca:lle tuo perjantaipullo; minkä tietänetkin - mutta onko tämäkin taas minun virheeni?
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
-
-
- - -
Selaimen välilehdelle oli jäänyt muhimaan tämä - laitetaan nyt ennenkuin unohtuu kokonaan, ettei sitten syytetä vastaamattomuudesta!
Voidaan sopia tuolla tavalla.Mailia kirjoitti:"Sanavalintani oli huono - ei sen takia että olisin kerrankin elämässäni tehnyt jotain väärin, vaan koska te olette niin päivänkakkaran tyhmiä."arisel kirjoitti:Sanavalintani "hyväksikäyttö" oli huono, myönnän - aina ei vain jaksa muistaa, että jos jokin voidaan ymmärtää väärin, se näköjään myös halutaan ymmärtää väärin. Olen aikaisemmin ajatellut, että mac-foorumilla on normaalia ajattelukykyisempiä jäseniä, joten en ole ryhtynyt joka asiassa rautalankaa vääntämään.

Olenko niin väittänyt? Muistaakseni ei ole kauaakaan kun totesin, ettei ay-liikekään kaikkea oikein ole tehnyt; olen myös moneen, moneen kertaan maininnut, että kaikkia tarvitaan, johtajia, yrittäjiä, siivoojia, autokuskeja, laskuttajia jne. Miksi nämä jäävät johdonmukaisesti huomioimatta?Mailia kirjoitti:En kyllä tiedä missä rinnakkaisulottuvuudessa sinä oikein elät jos uskot että rikkaat vain dissaavat duunareita ja sama ei mitenkään mene toiseen suuntaan.
Olen myös todennut itse kärsineeni työtovereista, joita työnteko ei kiinnostanut - mutta koska en asialle mitään mahtanut, tein sitten vain enemmän töitä, eikä työnantajani ainakaan ole sitä pahalla katsonut.
Ongelma on siinä, että tuottava luokka on käytännössä vain vastaanottamssa kuraa niskaansa - se mitä jupistaan kahvihuoneissa nyrkki taskussa ei juuri häiritse pintaliitäjiä, joiden alentuvaa ja nöyryyttävää retoriikkaa media toistaa papukaijan tavoin.
Ja sitä liturgiaa wannabeet jakavat puolestaan eteenpäin netissä; tosin siitä nyt voisi todeta raamatullisesti:
Hyvänä esimerkkinä jca, joka "kärkevästi" kommentoi sitä mitä ei ole lukenut!Jeesus kirjoitti:Isä, anna heille anteeksi, sillä he eivät tiedä mitä tekevät.
Tai ei ainakaan ymmärtänyt - ehkä sitten muistetaan tuo Jeesuksen kommentti...
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Siitä olen ehdottomasti samaa mieltä, että ansiotonta kritiikkiä jaetaan puolin ja toisin - keskustelukyky on tässä(kin) maassa aika onnetonta; ja ehkä se on perimmältään vain eduntavoittelun maksimointia - vastapuolen oikeassa olemista ei voida mitenkään myöntää, koska sitä myöhemmin kuitenkin käytettäisiin hyväksi keskusteluissa ja neuvotteluissa.
Ymmärrystä muiden ihmisten vaikeuksiin ei juuri tunnu löytyvän; tai edes muiden ihmisten valintoihin - toisilla ei ole kiire, ja he eivät mielellään riko lakia ja siksi noudattavat nopeusrajoituksia, mikä taas saa kiireisemmät, laista piittaamattomat polttamaan hihansa ja vinkumaan ns "alinopeudesta", mitä heidän mielestään on kaikki mikä ei ylitä nopeusrajoitusta vähintään kymmenellä kilometrillä tunnissa rajoitusalueesta riippumatta.
-
Viesti Kirjoittaja Mailia »
No jos lähtökohtana on se, että sinua ärsyttää duunaireden dissaus tarkoittaa lähtökohtaisesti joko että…arisel kirjoitti:Olenko niin väittänyt?
a) Yritysportaikon alapäästä päin ei tule dissausta ylöspäin.
b) Kyseessä on yksisuuntainen katu, jossa toisten pitää hiljaisesti vain kuunnella kaikkea sitä dissausta mitä saavatkin.
Kyllä ne työntekijät jotka ajattelevat pomoa vain pissipää ja kusettajana ärsyttää sitten siellä johtoportaikossa. Olen kerran kuunnellut erään tuntemani yrittäjän puhetta kun hän kertoi millaista sakkia hänellä on ollut töissä.arisel kirjoitti:Ongelma on siinä, että tuottava luokka on käytännössä vain vastaanottamssa kuraa niskaansa - se mitä jupistaan kahvihuoneissa nyrkki taskussa ei juuri häiritse pintaliitäjiä, joiden alentuvaa ja nöyryyttävää retoriikkaa media toistaa papukaijan tavoin.
Jos duunaria kiinnostaa vain palkan nostaminen pissipää ja ei tunne mitään velvollisuutta yritystä kohtaan, niin sitten kyllä se tuottavuuskin ja työnlaatu on paskaa. Firman pakettiautokin voi heidän mielestään ihan hyvin palaa pihaan jos heidän työsopimuksessa ei lue mitään hätänumeroon soittamisesta.
Sitten jos näistä jonninjoutavista nillittäjistä haluaa päästä eroon, joko siksi että ei enää jaksa katsoa heidän räpellystään tai koska tulos tippuu, niin nämä ihmiset heti toteavat potkujen olevan laittoman ja pissipää pitää sitten alkaa tappelemaan heidän kanssaan siitä.
-
Viesti Kirjoittaja CrashDummy »
Ennen sanottiin että lukee kuin piru raamattua...mitähän minä aiemmin sanoinkaan orjuuttamisesta?Pippin kirjoitti:Eli siis sopimuksen sisältö tai konteksti ei vaikuta millään tavalla siihen, onko joku hyväksikäytetyssä asemassa sinun erikoisessa maailmassasi? Esim. nollatuntisopimus saksalaisella minimipalkalla on kyllä hyväksikäyttöä eurooppalaisessa kontekstissa, mutta ehkä ei olisi sitä Angolassa, mutta minä en viittaakaan itse keksimääni sanastoon vaan oikeudenmukaisuuteen ja moraaliin: Katsoisin esimerkiksi että myös prostituutio on hyväksikäyttöä, vaikka saavutettaisiin maahantuotetun alaikäisen seksityöläisen ja ostajan välillä suullinen tai kirjallinen sopimus.CrashDummy kirjoitti: Hyväksikäytöllä tai hyödyntämisellä on minun sanastossani tarkoitettu vastoin toisen ihmisen tms. tahtoa tapahtuvaa toimintaa. Työskenteleminen työnantajalle ei ole kumpaakaan, niin kauan kuin siitä suoritetaan sovittu korvaus.
Länsimaissa kuten Suomessa on valinnan vapaus: jos ei halua nollatuntisopimusta, voi vapaasti hakea parempaa. Nimenomaan siitä on kysymys. Väkivaltakoneisto ei tule kotoa hakemaan orjatyöhön eikä ketään pakoteta tekemään nollatuntisopimusta, ainakaan tässä minun erikoisessa maailmassani.
Jos ei muka ole valinnanvaraa, voi katsoa peiliin. Aina on valinnanvaraa, jos itse niin haluaa. Tosin sitä ei ollut työläisten paratiisi Neuvostoliitossa eikä ole Pohjois-Koreassa. Paitsi niillä ihmiskaupan uhreilla, jotka on todella viety ja pidetään väkipakolla orjana (johon aiemmin viittasin eräiden etnisten ravintoloiden esimerkillä ja joihin luetaan myös prostituutioon pakotetut jne.). Mutta tavallinen suomalainen työläinen ei siinä asemassa tiettävästi ole. En mitenkään osaa verrata suomalaista työntekijää prostituoiduksi pakotettuun, mutta kaipa asia niin on kun kerran sanot. Työnantaja on sitten se parittaja, joka ruoskii orjansa ja kerää heidän vaivalla ansaitsemansa kolikot?
Alihankkija voi laskuttaa tekemättömistä tunneista, mutta se on petos. Mikä sitten onkaan se, että duunari merkitsee tuntilappuunsa liikaa tunteja, jotka isäntä näkee heti kun vertaa samalla keikalla olleiden ukkojen lappuja keskenään?
Se on täysin eri asia kuin se yrittäjien harrastama työläisen riistäminen, josta arisel on motkottanut muodossa tai toisessa jo aika kauan. Ja joka alkoi minua kiinnostamaan, verenpunaisten hyväksikäyttöjuttujen ja aikansa eläneen "me duunarit elätetään myös laiskat pomot" - jutun jälkeen. Kiinnostamaan sikäli, että itsekin aika kauan niin palkollisena kuin yrittäjänä töitä tehneenä minulle on täysin vierasta ajatella, että yksin duunarin työ pitäisi firman pystyssä ja kaikki muut olisivat vapaamatkustajia, kuollutta painoa josta pitää päästä eroon. Ja että minun itse ansaitsemistani rahoista pitää jonkun keksimän tulorajan jälkeen alkaa maksaa vielä lisää veroja, koska minulla on liikaa ja hänellä liian vähän. Hänen mielestään, minultahan asiaa ei edes kysytä.
Oikeudenmukaisuus ja moraali. Sen varjolla tehdään maailmassa yhtä paljon pahaa kuin uskonnon. Oikeudenmukaista on mielestänne verottaa suurituloisilta takapuoli verille ja jakaa rahat keskenään. Oikeudenmukaista ei ole se, että suurituloinen saa pitää ansaitsemistaan rahoista yhtä suuren osan kuin vähemmän tienaavat, vaikka maksaa euromääräisesti enemmän veroja kuin pienituloinen saa bruttona. Oikeudenmukaista on se, että kyvykkäät ihmiset pannaan raatamaan jotta toiset saavat tarpeensa täytetyksi ilman omaa ponnistelua. Sellainen on se vasemmiston moraali.
Anekdoottina sen verran, että faija kävi 5 vuotta sotimassa ja teki raksalla lopun työuraansa. Teki hyvin työnsä, ei sietänyt vasemmistolaisia eikä heidän juttujaan siitä miten hyvin asiat ovat NL:ssä eikä liittynyt liittoon. Ei myöskään valittanut huonoa palkkaa eikä koskaan kadehtinut toisten parempia tuloja. Ehkäpä siitä on jotakin tarttunut...selkärankaa...moraalia?
That's all folks. Over and out.
-
Niin no, mä kuuntelen yrittäjän puhetta lähes päivittäin, myös tästä aiheesta, joten kuultu on kyllä kaikenlaista - ja myös koettu, eikä tosiaankaan yrittäjä ole siinä se parhaassa asemassa oleva. Mutta tarkoitin dissaajia, jotka ovat yrittäjien yläpuolella - korkealla ja kaukana. He elävät aivan eri maailmassa, eikä heitäkään kiinnosta yrittäjän hyvinvointi, vaikka siitä juhlapuheissa jauhavat. Tavallinen yrittäjä leikkaa lehtiartikkelin talteen ja laittaa sen seinälle päästyään joskus harvoin esille mediaan - dissaajat ovat aivan eri väkeä. Eli kun tuossa kirjoitan mediasta, tarkoitan niitä, joita haastatellaan talousasioissa - poliitikoita, järjestöjohtajia ja waalruusseja.Mailia kirjoitti:No jos lähtökohtana on se, että sinua ärsyttää duunaireden dissaus tarkoittaa lähtökohtaisesti joko että…arisel kirjoitti:Olenko niin väittänyt?
a) Yritysportaikon alapäästä päin ei tule dissausta ylöspäin.
b) Kyseessä on yksisuuntainen katu, jossa toisten pitää hiljaisesti vain kuunnella kaikkea sitä dissausta mitä saavatkin.
Kyllä ne työntekijät jotka ajattelevat pomoa vain pissipää ja kusettajana ärsyttää sitten siellä johtoportaikossa. Olen kerran kuunnellut erään tuntemani yrittäjän puhetta kun hän kertoi millaista sakkia hänellä on ollut töissä.arisel kirjoitti:Ongelma on siinä, että tuottava luokka on käytännössä vain vastaanottamssa kuraa niskaansa - se mitä jupistaan kahvihuoneissa nyrkki taskussa ei juuri häiritse pintaliitäjiä, joiden alentuvaa ja nöyryyttävää retoriikkaa media toistaa papukaijan tavoin.
Jos duunaria kiinnostaa vain palkan nostaminen pissipää ja ei tunne mitään velvollisuutta yritystä kohtaan, niin sitten kyllä se tuottavuuskin ja työnlaatu on paskaa. Firman pakettiautokin voi heidän mielestään ihan hyvin palaa pihaan jos heidän työsopimuksessa ei lue mitään hätänumeroon soittamisesta.
Sitten jos näistä jonninjoutavista nillittäjistä haluaa päästä eroon, joko siksi että ei enää jaksa katsoa heidän räpellystään tai koska tulos tippuu, niin nämä ihmiset heti toteavat potkujen olevan laittoman ja pissipää pitää sitten alkaa tappelemaan heidän kanssaan siitä.
Mullakin olisi kerrottavana tuon viimeisen kappaleen kaltainen tarina, oikeudenkäyntiä myöten, mutta en kerro, koska tietosuoja.
Yrittäjän onkin vaikeata korjata mainettaan - oli sitten syyllinen siihen huonoon maineeseen tai ei; yrittää kuitenkin voi, ja monet työntekijät kyllä arvostavat sitä, vaikka joukossa saattaa ollakin mätä omena tai useampia, joille mikään ei ole hyvin, vaikka kuinka yritettäisiin hoitaa asiat.
-
CrashDummy kirjoitti:Se on täysin eri asia kuin se yrittäjien harrastama työläisen riistäminen, josta arisel on motkottanut muodossa tai toisessa jo aika kauan. Ja joka alkoi minua kiinnostamaan, verenpunaisten hyväksikäyttöjuttujen ja aikansa eläneen "me duunarit elätetään myös laiskat pomot" - jutun jälkeen.
Tämä taisi tosiaan olla tässä, jos et kerran lue kirjoituksiani niin miksi ihmeessä niitä kommentoit?CrashDummy kirjoitti:That's all folks. Over and out.

-
Viesti Kirjoittaja oppenheimer »
Näköjään ihan sama vaikutus tosielämässäkin, jos saa aikaan satunnaisia pimeäkuja-efektejä työpiireissäkin.
-
Viesti Kirjoittaja redhat »
Veronkorotukset toimii, Alkon myynti laskee = suomalaiset juovat vähemmän!
Kyllä tilastonikkarit on mielissään, tämän perusteella alkoholiveroa voidaan nostaa entisestään niin käyttö pienenee entisestään.
Mites toi homma meni niinku omasta mielestä?
http://sisainenaani.com
-
Viesti Kirjoittaja Pippin »
Tarkoitatko, ettet ymmärtänyt mitä kirjoitit vai tarkoitit muuta kuin sanoit?CrashDummy kirjoitti:ennen sanottiin että lukee kuin piru raamattua...mitähän minä aiemmin sanoinkaan orjuuttamisesta?
Taas mennään: kyllä yhteiskunnan reaaliteeteistä täytyisi sen verran ymmärtää, että perustarpeiden tyydyttäminen ei ole ehdollista. Tähän viitataan positiivisella vapaudella. Jos tarjolla on vain nollatuntisopimuksia minimituntipalkalla, joka ei riitä toimeentuloon, ei voida puhua valinnan vapaudesta. Siksi esimerkiksi USA:ssa on käyty pitkä keskustelu minimipalkasta ja työehdoista. Ratkaisu on hyvä, sillä minimipalkan nostaminen ja palkkausehtojen sääntely koituu yleensä kansantaloudelle eduksi. Ei siinäkään saa toki liian pitkälle mennä.CrashDummy kirjoitti:Länsimaissa kuten Suomessa on valinnan vapaus: jos ei halua nollatuntisopimusta, voi vapaasti hakea parempaa. Nimenomaan siitä on kysymys. Väkivaltakoneisto ei tule kotoa hakemaan orjatyöhön eikä ketään pakoteta tekemään nollatuntisopimusta, ainakaan tässä minun erikoisessa maailmassani.
Pohjoiskorea mainittu vaihtoehtona rajoittamattomalle kapitalismille. Voiko päästä enää heikommalle jäälle, viettävämmälle slipperyslope-rinteelle? Ei ole mahdollista, fysiikan lait tulevat vastaan jo kauan ennen mielestäni.CrashDummy kirjoitti:Aina on valinnanvaraa, jos itse niin haluaa. Tosin sitä ei ollut työläisten paratiisi Neuvostoliitossa eikä ole Pohjois-Koreassa. Paitsi niillä ihmiskaupan uhreilla, jotka on todella viety ja pidetään väkipakolla orjana...
Moraalista en puhuisi, enkä ehkä älystäkään. Selkärangan jäykkyyttä sen sijaan voi olla röllikäsityksessä, että totalitarismi ja vasemmistolaisuus olisi jollain tavalla enemmän samaa pallokenttää kuin oikeistolaisuus ja totalitarismi. No offence, mutta näin on. Valtavirta on kummassakin ihan muualla. Uudelleenlöydetyn Pietarin pirulaisen, Ayn Randin porukat on sen ulkopuolella kyllä. Jos Suomen joku pelasti kommunismilta, niin se ei ollut Vihtori Kosolan, vaan Väinö Tannerin perinne. Ja toki myös Santeri Alkion.CrashDummy kirjoitti:faija kävi 5 vuotta sotimassa ja teki raksalla lopun työuraansa. Teki hyvin työnsä, ei sietänyt vasemmistolaisia eikä heidän juttujaan siitä miten hyvin asiat ovat NL:ssä eikä liittynyt liittoon. Ei myöskään valittanut huonoa palkkaa eikä koskaan kadehtinut toisten parempia tuloja. Ehkäpä siitä on jotakin tarttunut...selkärankaa...moraalia?
-
Viesti Kirjoittaja Pippin »
Sillee et voimakas on kysynnän hintajousto, sanoisi kansantaloustieteilijä. Jos pitää paikkansa, niin eihän korotus tosiaan kilauta valtion kassaan paljonkaan enempää, toisaalta säästetään haittakustannuksissa. Toimittaja olisi saattanut jaksaa mainita tilastoimattoman kulutuksen, mutta ei saa odottaa liikaa nykyään. Edes YLEltä.redhat kirjoitti:http://yle.fi/uutiset/alkon_myynti_lask ... na/8145984 Veronkorotukset toimii, Alkon myynti laskee = suomalaiset juovat vähemmän! Kyllä tilastonikkarit on mielissään, tämän perusteella alkoholiveroa voidaan nostaa entisestään niin käyttö pienenee entisestään. Mites toi homma meni niinku omasta mielestä?
-
Sulla on ollut sitten aina hyvä työ. No, ehkä sekin vielä muuttuu, ja saatat tarvita yhteiskunnan tukea. Totta kai onnea ja menestystä toivon sinulle kaikesta huolimatta "erikoisessa maailmassasi".CrashDummy kirjoitti:...jos ei halua nollatuntisopimusta, voi vapaasti hakea parempaa. Nimenomaan siitä on kysymys.
Anna Kontulan blogissa on asiaan liittyvä hyvä kirjoitus. Lainaan sen tähän.
Suomalainen supermarketti muistuttaa nykyään tosi-tv:n eloonjäämisformaattia. Pelimerkkeinä ovat työtunnit. Myyjät yrittävät kahmia näitä itselleen niin paljon, että palkalla pärjäisi. Työnantajapuoli taas pyrkii jakamaan tunteja siten, että kauppa pyörisi mahdollisimman halvalla.
Useimmissa suurissa kaupoissa noudatetaan liiketoimintaoppia, jossa riskit keskitetään osa-aikaisille työntekijöille. Taattuja viikkotunteja voi olla kolme tai kolmekymmentä, kuitenkin niin vähän, ettei palkalla tahdo saada jääkaappiaan täytettyä. Varmojen tuntien ja elämiseen riittävän palkan välille jää harmaa alue, jossa vallitsee tavarahyllyviidakon vahvimman laki.
Isoissa marketeissa 70-80 prosenttia työntekijöistä kiinnitetään osa-aikaisella sopimuksella. Noin puolet heistä on opiskelijoita, joille järjestely sopii elämäntilanteeseen ja palkka kattaa vain osan toimeentulosta. Toinen puoli koostuu kuitenkin opiskeluvaiheen ohittaneista ja usein perheellisistä naisista. Heille osa-aikaisuus tarkoittaa köyhyyttä ja jatkuvaa lisätuntien kärkkymistä. Kun kaupat ovat auki joka päivä, myös myyjät ovat jatkuvasti töissä tai työvalmiudessa.
Omistajalle osa-aikaisuus on selvää rahaa. Suhdannetappiot voi niistää suoraan palkkakustannuksista ja toimeentulon epävarmuus tuottaa kuuliaista työvoimaa. Palvelualojen ammattiliiton mukaan on tavallista, että ”hankalia työntekijöitä” rangaistaan vetämällä työtunnit minimiin. Kilpailu niukoista tunneista nakertaa työpaikan sisäistä henkeä ja ehkäisee järjestäytymistä. Ristiriitojen keinotekoinen rakentaminen sopii hyvin tositelkkariin, mutta tosielämässä myös seuraukset ovat valitettavan todellisia.
Markettien myynti on sen verran vakaata, että halutessaan ne voisivat mainiosti tarjota halukkaille kokoaikaisia työsopimuksia. Kysymys ei ole siitä, että talousvaikeuksiin joutuneet yritykset nipistäisit henkilöstömenoista. Pikemminkin näyttää siltä, että mitä paremmin kaupalla menee, sitä heikommilla ehdoilla siellä tehdään töitä. Viime kädessä tämän voiton kustantavat veronmaksajat, kun myyjien riittämätöntä palkkaa on täydennettävä asumistuella.
-
Mutta veikkaanpa, että Kontulan tekstin käyttäminen tässä kohdassa aiheuttaa ymmärryksen lisääntymisen sijaan ennemminkin toisenlaista palautetta... Kysehän on sosialistikommunistista, jonka mielipiteet ovat automaattisesti vääriä! Sanoi sitten ihan mitä tahansa!
-
Toiminta muuttuu kannattamattomaksi oitis, kun kaupunki ei enää annakaan huonekalutehtaalle palkattomia työntekijöitä ja heidän mukanaan vielä kymmentä euroa päivässä valtiolta saamaansa työllistämisrahaa.
Tuotteidemme korkean laadun takaavat ammattitaitoiset työntekijät sekä nykyaikainen valmistustekniikka.
-
Siellä Tuppurainen taluttaa Tappuraista...

Voihan sen noinkin sanoa!Tuppurainen arvioi Ylelle myös pääministeri Juha Sipilän (kesk.) julkisuudessa esittämää kantaa siitä, ettei Kreikka ole esittänyt riittävästi toimenpiteitä neuvottelujen aloittamiseksi.
Tuppuraisen mielestä tämä on jyrkkä kanta.
Ville Niinistö ihmettelee kokoomuksen Kreikka-kantaa: "Täysin vastoin sitä, mitä kokoomus on edustanut viimeiset 20–30 vuotta"
puolue toimii vastoin euromyönteisiä periaatteitaan.
Kokoomus ja puheet vs. toiminta...Puolueen tietty liittovaltio-, eurooppalaisuus-, ja kansainvälisyyshistoria heitetään tässä yli laidan
![Salaisuus [:#]](./images/smilies/47_47.gif)
Tosin ei taida muilla puolueilla olla sen parempi historia, kun ajatellaan mitä on viime vaalien jälkeen kuultu; mielipide voi olla täysin vastakkainen ennen vaaleja esitettyihiin kantoihin verrattuna, ja aika suoraan ennustettavissa siitä, onko oppositiossa vai hallituksessa.
Puoluepolitiikan logiikka lienee lähes yhtä monimutkaista kuin naisen logiikka...
![Pirullinen [6]](./images/smilies/icon_twisted.gif)
![Salaisuus [:#]](./images/smilies/47_47.gif)
![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
-
Viesti Kirjoittaja vinouma »
-
Ei missään nimessä saa! Jos siihen keinotekoisesti ympätty jotain vitamiiniä, joka tekee juojan terveydelle hyvää, ei se enää ole luomua.vinouma kirjoitti:Luin että d-vitamiinin lisääminen kaikkiin maitoihin tulee pakolliseksi lain voimalla. Voiko luomumaitoa kutsua luomuksi enää sen jälkeen?
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka