TP on Techtool Pro ja DW DiskWarrior, kuten tuossa yllä mainittiin.
Mulla on molemmat, mutta enemmän kokemusta DW:stä, se on kyllä yliveto.
OS X 10.10 – Yosemite
Mac OS X, Boot Camp ja virtualisointi
-
Re: OS X 10.10 – Yosemite
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Yosemite 2010 macbook pro:iin.
Viesti Kirjoittaja TeemuKorhonen »
Terve,
Kysyisin, olisiko kellään kertoa kokemuksia tai muuta tietoa Yosemiten vaatimasta tehosta. Minulla on käytössä MBP mid 2010, prossuna 2.66 GHz ja muistin olen päivittänyt 8 gt:n.
Kannattaako tällaiseen jo suht vanhahkoon koneeseen päivittää Yosemite? Viekö uusi systeemi enemmän tehoa vai onko siinä jopa jotain ratkaisuja, jotka ehkä säästäisivät tehoja? Nykyään tuntuu, että lähes kaikki sovellukset tässä tuntuvat reagoivan vähän hitaasti, tuuletin pyörii (lähes) jatkuvasti ja akku ei kestä vanhaan tapaan. Toki, akku kuluu käytössä, mutta olen tähän uuden vaihtanut viime kesänä. Yläpalkista näkyy, että esim. chrome on koko ajan energiaa kuluttavien sovellusten listalla.
Eli tiivistäen: onko jollakulla tietoa, että Yosemitea EI kannattaisi asentaa tällaiseen läppäriin?
Kysyisin, olisiko kellään kertoa kokemuksia tai muuta tietoa Yosemiten vaatimasta tehosta. Minulla on käytössä MBP mid 2010, prossuna 2.66 GHz ja muistin olen päivittänyt 8 gt:n.
Kannattaako tällaiseen jo suht vanhahkoon koneeseen päivittää Yosemite? Viekö uusi systeemi enemmän tehoa vai onko siinä jopa jotain ratkaisuja, jotka ehkä säästäisivät tehoja? Nykyään tuntuu, että lähes kaikki sovellukset tässä tuntuvat reagoivan vähän hitaasti, tuuletin pyörii (lähes) jatkuvasti ja akku ei kestä vanhaan tapaan. Toki, akku kuluu käytössä, mutta olen tähän uuden vaihtanut viime kesänä. Yläpalkista näkyy, että esim. chrome on koko ajan energiaa kuluttavien sovellusten listalla.
Eli tiivistäen: onko jollakulla tietoa, että Yosemitea EI kannattaisi asentaa tällaiseen läppäriin?
-
Viesti Kirjoittaja matrisfi »
Ihan hyvin voit päivittää Yosemiteen. Mutta kuten aina muista BackUpit.
Hyvin toimii MBA late 2010 koneessa ja siinä on 4 Gigaa muistia.
matti
Edit: PS Tekemällä buuttavan kloonin ulkoiselle kovalevylle voit pakittaa takaisin, jos ei toimisikaan. mar
Hyvin toimii MBA late 2010 koneessa ja siinä on 4 Gigaa muistia.
matti
Edit: PS Tekemällä buuttavan kloonin ulkoiselle kovalevylle voit pakittaa takaisin, jos ei toimisikaan. mar
Viimeksi muokannut matrisfi, 14.7.2015 klo 9.13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja omenakonsultti »
Jos Macissa on jo Mavericks asennettuna Yosemite kannattaa lähinnä jos A: käytät iPhonea tai iPadia B: Käyttämäsi ohjelma vaatii Yosemiten. Muussa tapauksessa Mavericks on parempi vaihtoehto vanhemmalle Macille.matrisfi kirjoitti:Kysyisin, olisiko kellään kertoa kokemuksia tai muuta tietoa Yosemiten vaatimasta tehosta. Minulla on käytössä MBP mid 2010, prossuna 2.66 GHz ja muistin olen päivittänyt 8 gt:n.
Jos päätät asentaa Yosemiten kannattaa ensin asentaa se ulkoiselle kovalevylle ja testaa toimivatko ohjelmat. Jos tulee ongelmia voit käynnistää Macin sisäiseltä levyltä Optio näppäin pohjassa käynnistyksen aikana ja jatkaa käyttöä normaalisti.
Pidempi vastaus löytyy tästä keskustelusta: http://hopeinenomena.net/viewtopic.php?f=43&t=222294
Apple tukipalvelua Pirkanmaalla, koulutusta ja tietokonsultointia.
http://www.omenakonsultti.fi
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Tietysti, myös Roaring Apps-sivuilta voi tarkistaa toimiiko käyttämäsi ohjelmat Yosemitessa...
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Viesti Kirjoittaja TeemuKorhonen »
Kiitos kaikille vastauksista. Omenakonsultti: Mitä tarkoitat tuolla "Käytät iPhonea tai iPadia? Käytän, mutta mitä lisäarvoa Yosemite tuo noiden käyttöön?
Viimeksi muokannut amanita, 16.7.2015 klo 10.12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Edeltävän viestin lainaus poistettu :=)
Syy: Edeltävän viestin lainaus poistettu :=)
-
Viesti Kirjoittaja tuomas92 »
Yosemiten avulla Macilla voi esimerkiksi vastata iPhoneen tuleviin puheluihin.
A1398 ● www.tuomashamalainen.com
-
Viesti Kirjoittaja omenakonsultti »
Lisäksi voit esim. aloittaa sähköpostin iPhonella ja kirjoittaa sen loppuun Macilla. Tarkempia tietoja esim. https://www.apple.com/osx/all-features/
Apple tukipalvelua Pirkanmaalla, koulutusta ja tietokonsultointia.
-
Viesti Kirjoittaja JohannesL »
Continuity on hyvä ominaisuus. Mielestäni kuitenkin bugi, että ne laitteet, jotka alkavat soida eivät tiedä sitä, jos iPhonesta vastataan.Hetsis kirjoitti:Jos joku soittaa iPhoneeni jostakin muusta kuin iCloud -numerosta ja vastaan, tulee Mac Miniini ilmoitus "Vastaamaton FaceTime puhelu". Mistäköhän moinen johtuu?
Johannes
-
Viesti Kirjoittaja jakovski »
Onko monella 10.10.5 beta käytössä? Näkyykö teillä airdropissa iphone, jossa beta9?
..onko yhtäkään viestiä, mitä en ole joutunut muokkaamaan..
Palaa sivulle “Käyttöjärjestelmät”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka