pallo kirjoitti:Kaikkea voi tulkita omalla tavallaan. Myyjänä ensisijainen tavoite on myydä tarpeeton tuote molemmille osapuolille sopivalla hinnalla - mulle hinta ei sopinut. LISÄKSI totesin, etten ymmärrä moneen ketjuun tarjoamista oletettuna, jotta jos haluaa ostaa vain yhden tuotteen, seuraavista syistä jälkikäteen mainittuna:
- a) jonkun toisen ketjun hinta nousee katteettomasta tarjouksesta, joka on epäedullista muille ostajille
- b) kun joka_ketjuun_tarjoilija tulee valinnan hetkelle, hylkää tarjoilija muihin ketjuihin tekemänsä tarjoukset ja tekee oharit muille myyjille.
On osunut kohdalle myyjänä useampaan otteeseen, varsinkin vastarekisteröityneiden kohdalla.
Ja totta kai myyjänä varaan oikeuden kaupan teon muutoksiin (täähän voi tarkoittaa vaikka että päätän lisätä mukaan kilon kultaa), omistan laitteen. Ja totta kai keskeytän kaupanteon, jos saan uuden luurin aikaisemmin ja kauppahinta on sovittuna jonkun kanssa. Ja kauppatapaa 3 käytän, koska kaikki eivät halua tarjouksiaan näkyviin ja toisaalta en koskaan käytä viesteissä lainia "yyveellä tarjottu xxx€" hinnan keinotekoiseen korottamiseen. Vain omasta kokemuksesta voin todeta kauppojen tapahtuvan nopeammin ja paremmin kuin esmes kauppatavalla 1.
Mitä sinällään tulee sitovuuteen ja kaikkeen muuhun kaupanteon yhteydessä, mitään sanktioitahan mistään "virheistä" ei ole, joten vastuu on kaupantekijöiden välillä, mitä sekään tarkoittaa.
Niin ja kaikki tämä on edelleenkin vain oma mielipiteeni ja yleistys, ei siis koske täysin tätä keissiä tai ketään henkilönä.
- a) jonkun toisen ketjun hinta nousee katteettomasta tarjouksesta, joka on epäedullista muille ostajille
Mutta toisaalta korkeimman tarjouksen vetäminen pois pudottaa tuotteen hintaa taas. Kyllä se silti on mielestäni nopein tapa määritellä markkinahinta, kun olen tasan 10 vuotta seurannut kauppoja hompussa ja ostanut useita kymmeniä tuotteita.
- b) kun joka_ketjuun_tarjoilija tulee valinnan hetkelle, hylkää tarjoilija muihin ketjuihin tekemänsä tarjoukset ja tekee oharit muille myyjille.
Kuka itseasiassa tekee oharit? Myyjä pitkitellessään ja vastaamatta tarjouksiin, itsellä meni monta potentiaaista puhelinta ohi kun myyjä ei keronut että oli tehnyt jo kaupat puhelimesta. Odotin 3 päivää aivan turhaa. Minä väitän että 90% tapauksista tai jopa enemmän se on myyjän vika kun ei älyä mikä on kauppatavaran markkinahinta. Pitää ikäänkuin odotuttaa kolme viikkoa että sais 2 euroa _ehkä_ lisää. Yleensä sekin on asia joka ei tapahdu. Mielestäni jos ei threadissä kerro että on jo myynyt tavarat eikä reagoinut tarjouksiin mitenkään on se myyjän ohari. En ole juuri ikinä todistanut sitä että hinta olis viikon jälkeen noussut tarjousten osalta Hompussa, todennäköisesti tarjousten hinta ei nouse 2-3 päivän jälkeen riippuen tarjonnan ja kysynnän suhteesta ja isosta käyttäjämäärästä. Itseasiassa pitkittynyt myynti monesti aiheuttaa myyjälle pakon hinnanlaskuun. Myyjä ei tajua että moni maksaa jopa extraa nopeista kaupoista. Eli jos menee huutokauppapuolelle pitää olla joku syy siihen esim halvempi hinta miksi roikkua palkkioksi tarjouskilvassa. Noh joka tapauksessa kandee katsoa peiliin ensin ennenkuin syytää muita ihmisiä yhtään mistään.