Muunmuassa todellisuudesta?vinouma kirjoitti:Ja kuten olen kertonut, olen asunut suurimman osan elämästäni niin kaukana kaikesta
Liikenne
-
Re: Liikenne
Viesti Kirjoittaja Mailia »
-
Viesti Kirjoittaja vinouma »
-
Viesti Kirjoittaja Erño »
Juna on todella kallis ja hidas ratkaisu. Lentokone olisi halpa ja nopea, jos ei joutuisi maksamaan itseään köyhäksi välimatkojen bussi-/taksikuluista.
Kaupungilla liikkuessa toki kuljen pelkästään pyörällä. Se on nopeampaakin.
NZXT H1| R7 5700G | RX6800XT/Vega 8|32GB RAM
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Viesti Kirjoittaja M.P.T »
Noin 60€ / jannu on kulut tuolle reissulle, jos lasketaan kaikki mukaan ja autossa on 4 jannua. Siis sieltä Oulusta hesaan ja takaisin. Tietenkin auton kulut maksetaan muutenkin vaikka ei ajelisi.Erño kirjoitti:Alan kulkemaan julkisilla heti kun toimiva ratkaisu löytyy. Oulusta esim. Hellsinkiin on vain älyttömän paljon halvempaa kulkea omalla autolla, jos autossa on edes 3 henkilöä. Neljästään ajellen vieläkin edukkaampaa, jopa halpaa..
Virkistä muistiani. Olen tulossa vanhaksi ja en muista. Liikuit sitten mopolla tai bussi kulki vierestäsi? Traktorilla? Sitä en usko. Itse asuin ekat 20v elämästäni kaupungissa. Bussia ei paljoa käytetty koska se maksoi. Mopoa kylläkin tai polkupyörää. Kuitenkin vietin lapsuuttani tällä tontilla missä taloni nyt sijaitsee. Itse en vaihtaisi tätä tonttiani edes mihinkään Helsingin asuntoon vaikka siitä maksettaisiin asumisesta palkkaa. En vaikka asuminen olisi ilmaista ruokineen ja kaikkineen.vinouma kirjoitti:kuten olen kertonut, olen asunut suurimman osan elämästäni niin kaukana kaikesta, että et uskokaan. Ja ilman autoa.
Kaikkea elintapoja voi kritisoida. Kuten myös liikenteessä olevaa käytöstä. Vaikka kuinka kritisoisi autoiluani niin se ei ratkaise ongelmaa. Se, että kasvismössö ei minulle juuri maistu ei muutu kritisoinnilla. Se ei vain uppoa kurkusta alas. Sitä voi kritisoida, mutta ei ratkaise ongelmaa. Pakottaminen ei minuun toimi ja eikä yhteiskunnalla ole siihen lihaksia.vinouma kirjoitti:"Äläkä tuu mun elintapaani kritisoimaan"
Tää pallo saakin kuolla, ihan sama. Lähdenkin tästä puhkomaan autonrenkaita, ei kiinnosta.
Elä puhko renkaita. Jaa ennemmin lappuja ikkunaan sähköautoilun puolesta. Puhu sähköautoilun puolesta. Kenties minäkin sellaisen voin 10v päästä ostaa. Renkaiden puhkomisella lisätään väkivaltaa. Minulla palaa käämi, jos saisin jonkun kiinni puhkomasta renkaitani. Nyt etukäteen toivoo, että joku olisi pitämässä minua kiinni, koska en pystyisi hillitsemään itseäni.
Liikennettä ei saada koskaan toimimaan kunnolla ainakaan julkisen puolella. Se vaatii kaupunkien suunnittelun muuttamista ja saamaan ihmiset asumaan lähempänä. Moni tahtoo muuttaa pois kaupungin kaaoksesta, mutta heillä ei ole siihen mahdollisuutta.
Naapurillani on sähköskootteri, mutta ei sillä voi kaikkia ajoja hoitaa kantaman takia. Itse voisin sillä ehkä kesäisin hoitaa työmatkatkin, jos latauksen saisi töissä tehdä.
-
Viesti Kirjoittaja JHA »
Niin.... Ohessa suora lainaus aihettasi käsitelleestä uutisesta:vinouma kirjoitti:Pariisissa autoilijoiden saasteet tappavat vuosittain ~42000 ihmistä ja aiheuttaa 100 miljardin taloudelliset tappiot kertoo yle. Toyota, Shell ja ilmasto kiittää jokaisesta kilometristä jonka ajat, kun "julkiset on niin inhoja"! saakutti.![]()
Ymmärtääkseni nuo bussit ovat osa julkista liikennettä....Ensimmäiset, vanhimpia dieselkäyttöisiä busseja ja rekka-autoja koskevat kiellot ovat astuneet voimaan nyt heinäkuussa.

-
-
Niin kauan kun kaupunkiliikenne nojaa pyöräilyn sijasta autojen käyttöön, mikä on mielestäni järjetöntä, pitää köyhienkin liikkua. Ilmeisesti sitten noilla vanhoilla dieselbusseilla, valitettavasti. Yksityisautoilukielto keskusta-alueelle, kaksinkertaiset resurssit pyöräilylle ja uusia, vihreitä busseja. Niillä minä lähtisin purkamaan tilannetta.JHA kirjoitti: Ymmärtääkseni nuo bussit ovat osa julkista liikennettä....
-
Viesti Kirjoittaja hatey »
Minä ajan autolla autolla autoa pidemmät matkat. Jos naapuriin olisi asiaa, eikä autolla pääsisi, niin menemättä jäisi.carrbon kirjoitti:Tähän pitänee täsmentää että autoa tulee käytettyä lähinnä pidemmillä matkoilla, esim. mökkireissuilla tai jos pitää jotain isompaa roudata. Muuten käytössä pyörä / julkiset, mutta Helsingin keskustassa omilla liikkumisilla nuo ovat kätevimmät keinot. Maaseudulla eri asia.vinouma kirjoitti:carrbon kirjoitti:Itse en koskaan aja Pariisissa.vinouma kirjoitti:Kun tällä foorumilla rupeaa joidenkin omaatuntoa kolkuttamaan, lyödään leikiksi. Yrittäkää edes.
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
-
Törkeä kaahaaminen ihmetyttää Itä-Uudenmaan poliisia. Kesällä on mitattu jopa 225km/h nopeus 80km/h-alueella.
Sakkoja tulee toistuvasti, ajokieltoja vuosittain – pahimmissa tapauksissa jopa useita vuodessa. Näihin kaahaajiin ei tunnu nykyinen rangaistuskäytäntö purevan, Maksimainen kirjoittaa.
Mihin meillä on kiire? Ei se kiire ainakaan ajamalla häviä. Tuskinpa maailma romahtaa, vaikka olisit perillä viisi minuuttia myöhemmin. Pahimmassa tapauksessa kiireestä kumpuava välinpitämättömyytesi aiheuttaa onnettomuuden, joka voi vaikuttaa koko loppuelämääsi.
-
Viesti Kirjoittaja arisel »
Poliisilta melkoinen ehdotus – toistuvasti kaahaavien autot valtiolle
Näin.Itä-Uudenmaan poliisilaitoksen ylikonstaapeli Risto Maksimainen kirjoittaa perjantaina poliisin sivulla julkaistussa kolumnissaan tapakaahaajista.
Maksimaisen mukaan toistuvien ajokieltoon johtavien tekojen kohdalla yksi rangaistus voisi olla ajoneuvon menettämisseuraamus.
– Sakkoja tulee toistuvasti, ajokieltoja vuosittain – pahimmissa tapauksissa jopa useita vuodessa. Näihin kaahaajiin ei tunnu nykyinen rangaistuskäytäntö purevan, Maksimainen kirjoittaa.
– Toistuvien ajokieltoon johtavien tekojen kohdalla yhtenä vaihtoehtona voisi olla ajoneuvon menettämisseuraamus.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Tästä tietysti tapakaahajat ja muut rikolliset älähtävät, odotellaan ilmoittautuvia.
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
Rikoksentekovälineen takavarikointi toimisi monessa muussakin asiassa - esimerkiksi rahojen ja omaisuuden takavarikointi tehostaisi mukavasti finanssipankkiirille annettua liiketoimintakieltoa.
Edit: kas, Vinouma ehti ensin! Hienoa!
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja khaosaming »
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
--Kaahaajat ajavat bulvaanien nimiin rekisteröidyillä vehkeillä
--Kaahaajat ajavat työsuhdeautoilla
--Kaahaajat ajavat arvottomilla romuilla
On jo aika ottaa Suomessakin käyttöön ajokorttipisteytysjärjestelmä. Jokaisesta pienestäkin rikkeestä (esimerkiksi suojatien kunnioittamattajättäminen) rapsahtaa miinuspisteitä. Kun kortti on pakkasella, takavarikoidaan asiakirja ja haltija passitetaan ajokiellon (kaksi vuotta) umpeuduttua takaisin koulun penkille.
-
Viesti Kirjoittaja Mailia »
-
-
-
Ajokortitta ajosta voi tuomita sitten erikseen. Pitäisi olla raskauttava tekijä ja mahdollisesti vapaudenmenetyksen paikka toistuessaan.
Parhaiten toimii kuitenkin julkinen häpeä. Youtubeen videot rekkareineen hurjastelijoista. Poliisin pitäisi tehdä yhteistyötä ja kelpuuttaa video tutkinnan aloittamisen perusteeksi entistä useammin.
CyclingMikey Youtubessa on hyvä esimerkki. Polkupyöräilyn lähettiläänä varmaan Vinouman mieleen.
https://www.youtube.com/user/CyclingMikey
-
Samaa voisi kysyä monesta muusta asiasta - miksi rangaistuksia ei käytetä? Vasta luin satoja tuhansia euroja vieneiden pankkirosvojen saaneen ehdollista. Nämä ovat jotain balttilaisia ammattirikollisia, ja saavat ehdollista!khaosaming kirjoitti:Mitä pelleilyä.Nykyisenkin lain mukaan on mahdollista mitätöidä ajokortti jo muutaman ylinopeuden tai ajokiellon jälkeen. Miksi ei käytetä sitä? Miksi kiristää -- koska lain ruuvin vääntäminen on populismia?

Vankilaan istumaan, pakkotyötä ja uusinnasta teloituskomppanian eteen.
Ihminen voi tehdä virheitä, mutta ammatikseen "virheitä" tekeville on tuomittava kovat rangaistukset, niin, ettei toiminnan jatkaminen ole fyysisesti mahdollista - oli kyseessä sitten rikollinen tai poliitikko. Mulle käy kyllä kahleisiin laittaminen tai vaikka jalkojen katkaisu - kunhan toiminta loppuu varmasti ja lopulllisesti.
Ajokortittomalle ajoneuvon luovuttanut käsittääkseni saa jokseenkin saman rangaistuksen kuin se kortiton - joten kunnon rangaistukset vain käyttöön, niin homma hoituu. Ja ne arvottomat romut tosiaan suoraan puristimeen - monikertaiset uusijat voi huoletta jättää autoon istumaan, ei niihin kuitenkaan tepsi mikään muu kuin hengenlähtö...--Kaahaajat ajavat bulvaanien nimiin rekisteröidyillä vehkeillä
--Kaahaajat ajavat työsuhdeautoilla
--Kaahaajat ajavat arvottomilla romuilla
Työsuhdekaahariinkin tepsii kyllä auton takavarikointi - ei mikään firma ostele uusia autoja käyttöön yhden kahjon takia kovin montaa!
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
Ja edellen työsuhdeautoonkin pätee kortittomalle luovuttamisrangaistus - riittävän kovat rangaistukset kyllä hoitavat asian.
Kysyä tosiaankin sopii, miksi ei käytetä.
Ei tämä olisi mitenkään huono, eikä sillä loppujen lopuksi ole väliä miten asia hoidetaan, kunhan se hoidetaan! Nyt ei hoideta.On jo aika ottaa Suomessakin käyttöön ajokorttipisteytysjärjestelmä. Jokaisesta pienestäkin rikkeestä (esimerkiksi suojatien kunnioittamattajättäminen) rapsahtaa miinuspisteitä. Kun kortti on pakkasella, takavarikoidaan asiakirja ja haltija passitetaan ajokiellon (kaksi vuotta) umpeuduttua takaisin koulun penkille.
![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
Tämähän nyt on selvää ollut muutenkin, mutta kun poliisimies julkisesti asian perään kuuluttaa, niin tilanne on vielä huonompi kuin luulin.
Käsittääkseni kyse on siitä typeryydestä, mitä netti- ja kahvipöytäkeskusteluissa saa alvariinsa kuulla: "Poliisi kyttää pusikoissa, päivänkakkaran kamerat, ei se nyt ketään haittaa, tyhjällä tiellä jne."Vai onko kaahaamisesta tullut tapa?
Ollaan sitä mieltä, että laki on turha, eikä sitä tarvitse noudattaa - toisaalta "alinopeutta" ajaville vaaditaan sanktioita, kun ovat "tiellä"; ihan kuin nämä "yrittäjät", jotka itkevät kun joutuvat maksamaan heille vaurautta tuoville työntekijöille palkkaa - ihan sopimuksen mukaan! Onhan se nyt ihan kamalan väärin, joten ay-liike pitää lopettaa - ja ne hyvätuloisen sakot vasta väärin ovatkin, totta kai yrittäjän pitää saada ajaa niin lujaa kuin haluaa, pisnes nääs...
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Minulle kaahareista ei tule mieleen syrjäytynyt kaveri, jolla kenties alkoholiongelma, vaan...arisel kirjoitti:Ajokortittomalle ajoneuvon luovuttanut käsittääkseni saa jokseenkin saman rangaistuksen kuin se kortiton...
...hyvissä töissä hyvää liksaa nauttivat itseoikeutetut maanteiden kuninkaat. Esimerkiksi se Pälkäneen Škoda-mies.
Kaveri ajoi työsuhdeautolla, jonka tietysti vaihtoi heti julkisuuden räjähdettyä silmille. Juttu meni oikeuteen, ja myyntitykki sai ajokieltoa. Olisivat vieneet kortin muutamaksi vuodeksi tai kokonaan.
-
Totta kai kortti pois. Kulkekoon taksilla ja bussilla, jos ei osaa autoa ajaa; ja se osaamattomuus on myös sitä, ettei hallitse tai halua noudattaa liikennesääntöjä - jälkimmäiseen ei edes koulunpenkille laittaminen auta ollenkaan, jalkapuu ehkä paremmin...
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Sen sijaan kortin voi ottaa pois. Se on aina henkilökohtainen. Jenkkilässä on muodissa elinkautiset. Siellä kortin voi joissakin osavaltioissa viedä loppuiäksi.
Tiesittekö muuten, että jenkkilässä kortteihin painetaan kaikenlaista kivaa tietoa haltijasta? Esimerkiksi seksuaalirikollisilla lukee 'Sexual Predator'.
Sikäläinen Trafi (DMV) mokaillessaan aiheuttaa paljon harmia.
http://www.cbsnews.com/news/woman-flori ... -offender/
Ehkä meillä voisi korttiin painattaa isolla "EDESVASTUUTON KAAHARI".Lemasters said she didn't notice the mistake until several days after getting the new license. She had to go to traffic court for a ticket and noticed the judge and bailiff studying the license quizzically. Afterward, while she was at a store, she noticed the 'SEXUAL PREDATOR" label on her license and "I immediately had tears in my eyes."
Her attorney, John Phillips, said he knew of two similar instances in Florida, including a Jacksonville case in which he represented a legally blind man who had sued the Duval County Tax Collector's Office.
Voisi olla mielenkiintoista, kun kaahari ei pääsisi sisälle Linnanmäelle turvallisuuriskinä tai yöpyminen hotellissa evättäisiin.
She and her fiancé tried going to Disney World about two weeks ago and were detained by employees after showing her ID for the Florida discount. She said the couple told employees the stamp was a mistake but were held in a room for about three hours while employees called authorities about it.
Lemasters, an Applebee's server, was also turned away at a Clermont hotel when trying to check in.
http://www.orlandosentinel.com/news/lak ... story.html
-
Eli jos lainaan napurilleni autoa ja tiedän, että hänellä on raskaskaasujalka niin auton voisi laittaa valtiolle? Eli vedottaisiin samaan asiaan kuin rattijuopolle auton lainaamista vai? Eli auton omistaja oli tietoinen kuljettajan riskikäyttäytymisestä.arisel kirjoitti:Tästä tietysti tapakaahajat ja muut rikolliset älähtävät, odotellaan ilmoittautuvia.
Rikoksentekovälineen takavarikointi toimisi monessa muussakin asiassa
Tuo uutisen poliisi oli vähän himmeä. Miksi ihmisillä on kiire. "Facepalm hymiö" Niin... Maksetaan laskut sinne päin ja tullaan töihin miten sattuu. Elämä on kiireellista ja se ylimääräinen 5min ketuttaa, jos jono seisoo. Se poliisi voisi mennä töihin ja kokeilla oikeaa arkea. Ylinopeus on kyllä väärin, mutta kiireen ymmärrän. Nykyään vaaditaan tehokkuutta ja tehokkuutta. Työnantajatkin pitäisi laittaa maksamaan niitä sakkoja.
Ylinopeutta voi ajaa myös vahingossa. Vahingossa ja tämä ei ole vitsi eikä sarkasmi. Minulla käy helposti tuntemattomalla tieosuudella niin, että mikäs se nopeus taas olikaan. Uusiin autoihin tulee se näyttö joka kuvaa nopeusrajoituksen. Miten näissä tilanteissa? Muistit nopeuden 3min sitten, mutta sitten se unohtui. Arvo siinä sitten oliko se 80 vai 100 siellä tiellä. Tietenkin työpäivän jälkeen harvemmin lähdetään tuntemattomalle tieosuudelle, mutta muuttuvat merkit tuo omat haasteensa. Merkkien ulkoaopettelu ei enää auta asiaan. Eli miten ne voisi muistaa?
Myös varastaminen vahingossa on mahdollista. Minulla saattaa helposti käydä niin, etät unohdan maksaa tankkauksen. Siksi tankkaan tutulta huoltoasemalta ja olen sanonut, että saatan työpäivän päätteeksi sen unohtaa. Siellä saan tankkauksen piikkiin muutamaksi tunniksi.
Nuo törkeät ylinopeudet on asia erikseen, mutta niitä esiintyy monella kuljetusfirmalla. Se taas on teidän tilaajien ja asiakkaiden vika. Kantakaa myös vastuu teoistanne.
Itse varaan 20-40min työmatkaan sen 60min. Sen on riitettävä. Kohta se poliisi ulvoo, että varaa vaan enemmän aikaa. Minä en ole kaahari. Työkaverit vetää minusta aina ohitse vaikka GPS:än mukaan ajan suht tarkalleen oikeaa vauhtia. Nekin vetoaa, että ei ne poliisit katso. Saisin 100 korttia hyllylle 1pv aikana. Toinen mokoma tulisi seuraavalla viikolla kortitta ajamisesta.
-
-
Viesti Kirjoittaja Jussi68 »
Siinä menee hipillä aikaa, kun etsii mun kulkineesta pakoputkeavinouma kirjoitti:^ Hah. Uretaaniakin sain vain 20 auton pakoputkeen.

PS. Ei löydy! Mutta voi sen tulla lukittuun & kameravalvottuun autohalliin spreijaamaan ja puhkoa renkaat samalla... jos EOP saa lisäarvoa tuollaisesta terrorismista
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
Tuo oli hyvä vitsi. Se on liikenneturvallisuuden vaarantamista. Eikö sitä pitäisi parantaa eikä vaarantaa? Toisaalta en usko, että yhtään autoa vaurioitettiin ellei sitten romuautojen keräyspisteessä oltu talkoissa. Sprayn käyttö on ympäristölle myrkkyä.vinouma kirjoitti:^ Hah. Mäkin varasin eilen 3 tuntia aikaa, ja sain puhkottua vain 40 auton renkaat. Uretaaniakin sain vain 20 auton pakoputkeen. Spreijaukset jäi kokonaan. Olet oikeassa, elämme kiireistä aikaa.
Ihmisillä on kiire. Se ei ole yksilön vika vaan yhteiskunnan. Se, että tuolla ajetaan ylinopeutta ei ole kuskin vika vaan se on meidän kaikkien syy. Vastuuta vaan vältellään ja kukaan ei osaa sitä kantaa. Työpaikallakin jauhetaan käyttösuhde sitä ja tätä. Tuo esiintyy useammalla työpaikalla mitä olen kuullut. Ihmisten avoihin priorisoituu tuollainen ajatus ja vapaa-aikakin otetaan tuollaisella asenteella. Se 5min säästettyä aikaa kumpaankin suuntaan työmatkassa tekee vuodessa paljon.
Onko sulla sähköauto? VW e-golf kenties? Vai maakaasu Caddy? Suoratputket ja V8 jenkki?Jussi68 kirjoitti:Siinä menee hipillä aikaa, kun etsii mun kulkineesta pakoputkea![]()
-
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Jussi68 »
Nissan eNV200M.P.T kirjoitti:Onko sulla sähköauto? VW e-golf kenties? Vai maakaasu Caddy? Suoratputket ja V8 jenkki?Jussi68 kirjoitti:Siinä menee hipillä aikaa, kun etsii mun kulkineesta pakoputkea![]()
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka