Omistan Macbook Pro Retinan mallia mid' 14 ja ostin tämän huhtikuussa. Kaikki skulaa niin kuin pitääkin mutta tässä viimeisen 1,5 kuukauden aikana olen huomannut näin valokuvaajana ja paljon kuvia hallinnoivana, että jossain on jotain häikkää. Siirrän kuvia suuntaan jos toiseen aina muistikortilta, yleensä kuitenkin käsittelen raakakuvia ihan kortilta ja tallennan käsiteltyjä versioita työpöydälle .jpg muodossa.
Finder ei jostain syystä jaksa ollenkaan ladata thumbnaileja kuvatiedostoille ja tiedoston avaaminen suoraan kortilta kestää kauan. Jos poistan muistikortin näkyvistä rupeaa järjestelmä monesti pyörittelemään rantapalloa ja Finder kaatuu ja mikään ei liiku mihinkään. Tästä seuraa monesti tietokoneen ylikuumeneminen ja tuulettimen jäätävä huuto.
Olin yhdellä keikalla kuvaamassa ja välissä piti tyhjentää yksi kortti koneelle. SSD + suhteellisen nopea muistikortti = vanhan Airini kanssa yleensä hyvinkin ripeä kopiointi koneelle. Tällä kyseisellä kerralla odotin kuitenkin ikuisuuden. 16 gigaisen kortin tyhjennys vie kyllä hetken mutta katselin piiiiiiitkään kopioinnin latauspalkkia. Tässäkin yhteydessä tuuletin huusi ja tietokone oli tulikuuma.
Nykyään pitää aina vain odottaa hidas tiedostojen siirto tietokoneelle, jotta saisin esim. thumbnailit näkyville.
Missä voisi olla vika? En ole oikein osannut aiheesta googlatakkaan. Monesti kun koneen tuuletin on huutanut mielettömän kovaa olen vain osannut nollata järjestelmähallintayksikön - se toimii mutta mikään ei poista ongelmaa, että tiedostojen liikuttelu on todella hidasta. Blackmagicin Speedtestillä kaikki nopeudet ihan ookoo. Voisiko muistikortinlukijassa olla jotain häikkää? En osaa muuta kuin spekuloida
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Ongelma ilmenee kaikkien muistikorttien kanssa.
Kiitos!