![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Minulla on käytössäni iPhone 4S, josta kuitenkin on mitä ilmeisimmin hajalla se Wi-Fin ja bluetoothin käyttöön liittyvä osa. Sillä osalla on toki nimi, mutten tiedä sitä. Se on kuitenkin ihan yleinen ongelma, että tämä the osa on irrottunut, vioittunut tai jotkin "juotokset hapettuneet". Tietänette nyt toivottavasti jo, mitä osaa tässä tarkoitan.
Tuo Wi-Fin puuttuminen ei ole ollut mikään kynnyskysymys. Mutta nyt koko ajan enenevässä määrin on tullut vastaan tilanteita, jossa sen puute on hankaloittanut puhelimen käyttöäni. Näinpä olenkin nyt käynyt harkitsemaan sen korjauttamista (/korjaamista). Olen kuullut kuitenkin monenlaisia tarinoita siitä, kuinka helppo urakka se oikeasti on.
Mitä sellainen ylipäänsä maksaa? Ja onko sellainen kuinka kannattavaa, saati edes mahdollista? Uutta puhelinta ei olisi varaa nyt ostaa, ja kun tuo 4S on toiminut muuten ihan moitteetta.
Minulla on myös iPhone 4:n, jossa kamera ja 'nuku' -näppäin rikki, jonka takia se ei ole lainkaan käytössä, mutta muuten täysin toimiva puhelin. Olisiko siitä hyödynnettävissä sitä the osaa, jos lähtisin tuota 4S:ää purkaamaan? Ovatko ne osat samanlaiset näissä kahdessa eri mallissa?