![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
iBookkia hankkimassa
Perusasioita jokaiselle Applen tuotteiden käyttäjälle, muun muassa iCloud ja muut pilvipalvelut
18 viestiä
• Sivu 1/1
-
iBookkia hankkimassa
Viesti Kirjoittaja joon@s »
moi. oon miettinyt omenakoneen hankkimista ja tarkemmin ottaen tollasta iBookkia. mut haluisin tietää että miten helposti iBookista voi uninstalloida ohjelmia yms. eli onko siinäkin jonkinlainen "ohjauspaneeli" niinkuin windowsissa mistä voi poistaa vai miten se homma pelittää. en oo ikinä ennen ollut tekemisissä macintoshin koneiden kanssa joten olen vähän ulkona ![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Otetaan "uninstalloitavasta" kohteesta hiirellä kiinni ja siirretään se roskakoriin.haluisin tietää että miten helposti iBookista voi uninstalloida ohjelmia yms.
Tai, hyvin paljon harvinaisemmassa tapauksessa käytetään ohjelman mukana tullutta uninstalleriia.
Macissä ei useinkaan tehdä mitään "installointeja", jos haluat kokeilla jotain ohjelmaa niin senkun tökkii hiirellä sitä ohjelmaa niin se käynnnistyy. Yleensä ohjelma voi olla vaikka esimerkiksi työpöydällä tämän aikaa, ja jos ohjelmasta tykkää, niin se kannattaa siirtää Ohjelmat-kansioon ja jos siitä ei tykkää niin pistää sen roskiin.
Alihankintana printtipuolen graafista materiaalia!
-
Re: iBookkia hankkimassa
Viesti Kirjoittaja Jezze »
Nii kesäkuus tulee uudet intel iBookit jos kiinnostaa...joon@s kirjoitti:moi. oon miettinyt omenakoneen hankkimista ja tarkemmin ottaen tollasta iBookkia. mut haluisin tietää että miten helposti iBookista voi uninstalloida ohjelmia yms. eli onko siinäkin jonkinlainen "ohjauspaneeli" niinkuin windowsissa mistä voi poistaa vai miten se homma pelittää. en oo ikinä ennen ollut tekemisissä macintoshin koneiden kanssa joten olen vähän ulkona
15" albook 1,5ghz, 512mt, Radeon 9700 128mt. A pirate with a steering wheel coming out of his crotch walks into a bar and the bartender says, "Do you know you have a steering wheel coming out of your crotch?" He says, "Aaarrr..it's driving me nuts."
-
-
Viesti Kirjoittaja tBa »
Jepjep, näin neuvottiin myös joulukuun alussa iBookin ostoa harkitsevia. Kas kun ne iBookit tulivat jo viime uuden vuoden jälkeen. Kyllä ne pian uudistuvat se on varma, mutta mun mielestä ei kannata odottaa. Jos tarviit niin osta.Erño kirjoitti:Suosittelen odottamaan!
MacBook 2GHz C2D 1Gt 80GB
iPod Touch 16GB
iPod Touch 16GB
-
Viesti Kirjoittaja mestari »
no, en minäkään odottanut vaikka monikin sanoi. oishan semmonen uus iBook varmasti ihan mukava vehje, mutta ei vaan millään jaksanut odottaa, ensimmäisestä Macista kun oli kyse.
tammi-helmikuun vaihteessa siis omani jälleenmyyjältä noudin.
kannattaa kuitenkin muistaa, että ensimmäiset Intel-iBookit ovat Rev A-mallia, joissa aika varmasti on jonkunlaista pikkuvikaa. jos ei halua olla ensimmäinen testaaja, niin kyllä mä sen iBookin ostaisin nyt, ja kun pari Revikkaa on tullut, niin pistää vanhan iBookin myyntiin ja ostaa sen Intel-mallin. Macithan menee tunnetusti hyvin kaupaksi käytettynäkin ja niiden jälleenmyyntiarvo on hyvä, taivaissa verrattuna PC:hen.

kannattaa kuitenkin muistaa, että ensimmäiset Intel-iBookit ovat Rev A-mallia, joissa aika varmasti on jonkunlaista pikkuvikaa. jos ei halua olla ensimmäinen testaaja, niin kyllä mä sen iBookin ostaisin nyt, ja kun pari Revikkaa on tullut, niin pistää vanhan iBookin myyntiin ja ostaa sen Intel-mallin. Macithan menee tunnetusti hyvin kaupaksi käytettynäkin ja niiden jälleenmyyntiarvo on hyvä, taivaissa verrattuna PC:hen.
-
-
-
Viesti Kirjoittaja tkt »
Täälläkin näkyneiden huhujen perusteella koneiden toimitukset aloitettaisiin kesäkuussa. Se tarkoittaa käytännössä, että Suomeen niitä riittää elo-syyskuussa. Yksittäisiä saattaa tulle nopeamminkin.Pollari kirjoitti:Itse ostin omani tämän viikon alussa ja tyytyväinen olen ollut![]()
Vähän alkuvaikeuksia on ollut Wintoosan jälkeen, mutta kyllä ne siitä![]()
Minustakin kannattaa ostaa nyt se kone, koska kukaan ei voi varmaksi sanoa, milloin ne uudet koneet tulevat.
Millainen uusi iBook sitten on? Arvioisin, että se ei teknisesti paljon poikkea Mac mini Core Solo -versiosta. Näyttö- ja ulkoasukysymyksiin en ota kantaa.
--Ari
-
-
-
- Vuoden Homppulainen 2006
Viesti Kirjoittaja AppleFarmer »
Pääsisitkö jossakin paikassa kokeilemaan iBookia ihan in real life? Näkisit, kuinka helppoa esim. tuo ohjelmien asennus ja poisto on todellisuudessa.joon@s kirjoitti:moi. oon miettinyt omenakoneen hankkimista ja tarkemmin ottaen tollasta iBookkia. mut haluisin tietää että miten helposti iBookista voi uninstalloida ohjelmia yms. eli onko siinäkin jonkinlainen "ohjauspaneeli" niinkuin windowsissa mistä voi poistaa vai miten se homma pelittää. en oo ikinä ennen ollut tekemisissä macintoshin koneiden kanssa joten olen vähän ulkona
Entisille Windows-käyttäjille tuo on yleensä liian helppoa, eli sitten ihmetellään, että onpas tämä Mac vaikeakäyttöinen.
Macissa helpoin tapa tehdä jokin asia, on yleensä se oikea tapa.
Lose ctrl, gain command!
Tutustu myös Applen Switch-sivustoon, vaikka se on vähän "über-Apple".
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
http://www.apple.com/fi/switch/
Viimeksi muokannut AppleFarmer, 10.4.2006 klo 10.14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja joon@s »
kiitoksia paljon vastauksista
mun kaverille pitäis kohtapuoliin tulla iBook joten käyn sen luona sitten aluksi testailemassa ennen omani hankkimista. mutta jos ne uudet iBookit tulee kesäkuussa niin voisin vaikka odotella sinne asti koska mulla on synttärit sillon niin voisin saada jopa lahjaksi sellaisen![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
mun kaverille pitäis kohtapuoliin tulla iBook joten käyn sen luona sitten aluksi testailemassa ennen omani hankkimista. mutta jos ne uudet iBookit tulee kesäkuussa niin voisin vaikka odotella sinne asti koska mulla on synttärit sillon niin voisin saada jopa lahjaksi sellaisen
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
Viesti Kirjoittaja mcfinn »
Esim. Helsingissä keskustan stockmannissa voi räpeltää jos jonkin näkösen Maccosen kanssa ja Officeline on jossain. Jonkin aikaa sitten siellä oli iBook:it alessa, ei taida olla enää. Ja ne on siellä aika hintavia.
(\ /)
(O.o)
(> <)
It's all fun and games 'till someone loses an eye, then it's just fun you can't see.
(O.o)
(> <)
It's all fun and games 'till someone loses an eye, then it's just fun you can't see.
-
Viesti Kirjoittaja kamina »
Itselläni aloittelu mäkin kanssa oli vähän semmoista ihmettelemistä kun ei voinut uskoa että kaikki tapahtui niin helposti. Tilannetta helpotti kun vuosia käyttänyt kaveri neuvoi aina miettimään että mikä olisi helpoin tapa toteuttaa asia, ja yleensä se toimiikiin just niin.
-
Viesti Kirjoittaja BugsBunny »
(10) Results for english word: "loose"AppleFarmer kirjoitti: Loose ctrl, gain command!
1 loose höllä
2 loose irrallaan
3 loose irralleen
4 loose irrallinen
5 loose irroittaa jstkn
6 loose irti
7 loose irtonainen
8 loose kuohkea
9 loose löyhä
10 loose väljä
(5) Results for english word: "lose"
1 lose hukata
2 lose hävitä
3 lose jätättää
4 lose kadottaa
5 lose menettää
-
- Vuoden Homppulainen 2006
Viesti Kirjoittaja AppleFarmer »
Sorry, typo....BugsBunny kirjoitti:(10) Results for english word: "loose"AppleFarmer kirjoitti: Loose ctrl, gain command!
1 loose höllä
2 loose irrallaan
3 loose irralleen
4 loose irrallinen
5 loose irroittaa jstkn
6 loose irti
7 loose irtonainen
8 loose kuohkea
9 loose löyhä
10 loose väljä
(5) Results for english word: "lose"
1 lose hukata
2 lose hävitä
3 lose jätättää
4 lose kadottaa
5 lose menettää
-
18 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka